EGR AGR moje story
Takze novy poznatky, EGR namontovan, jede to, slusne to taha uz od 1500, rozjezdy jsou o dost lepsi, nicmene chyba P1405 se objevuje i nadale. (ale nesleduju nejakej ubytek vykonu nebo cukani)
Napadlo me, kdyby byl pricpanej kat a vznikal by tam vetsi tlak ve vejfukovy soustave, kterej by nadzdvihaval ten ventil, muze to hodit chybu? Jinak uz vazne nevim, co s tim delat.
Napadlo me, kdyby byl pricpanej kat a vznikal by tam vetsi tlak ve vejfukovy soustave, kterej by nadzdvihaval ten ventil, muze to hodit chybu? Jinak uz vazne nevim, co s tim delat.
99' Astra Caravan 1.6 16V
- Reklama
No, to by me potesilo, ale kdyz jsem predtim jezdil s odpojenym EGR, kontrolka se hned rozsvitila, ted nastartuju a je to v pohode, jedu treba 10 minut a pak pri nejakym rezimu, kterej jsem jeste nevypozoroval, se rozsviti.
Fakt mam podezreni na ten ucpanej kat, uvidim, treba se ozve rana a kat pujde kukat. Uz mam pripraveny novy svody, takze experimentovani pokracuje.
Fakt mam podezreni na ten ucpanej kat, uvidim, treba se ozve rana a kat pujde kukat. Uz mam pripraveny novy svody, takze experimentovani pokracuje.
99' Astra Caravan 1.6 16V
jo aha takhle jo,. no tak to me svitila furt ,me ani nezhasinala, EGR sem vymenil a svitila stale ale auto jelo uplne jinak, lepe, no a asi po tech 5ti nastartovani to zhaslo, pokud se rosviti pri jizde, tak jedine vypozorovat pri cem no a zkouset a zkouset
Opel Astra G 5dv Hatchback 1,6 16V ,Z16XE, 74kw , r.v. 2001
Tak pri ceste z prace se rozsvitila zase, vypozoroval jsem, ze je to pri jakoby podtoceni, jedu do mirnyho kopce v kolone na dvojku, na podrazeni na jednicku to neni, ta je jen na rozjezdy, ze jo, otacky kolem 1600, zadna prudka akcelerace a je to tam. Nicmene auto jede i potom beze zmeny.
Jo nema nekdo zkusenost s prehratim SW v RJ? Mam podle vypisu z diagnostiky verzi 1.0 z roku 1999, nekde jsem videl, ze uz je verze 3. udelaji to na pockani v jakymkoliv Opel servisu?
Diky
Jo nema nekdo zkusenost s prehratim SW v RJ? Mam podle vypisu z diagnostiky verzi 1.0 z roku 1999, nekde jsem videl, ze uz je verze 3. udelaji to na pockani v jakymkoliv Opel servisu?
Diky
99' Astra Caravan 1.6 16V
Re: EGR AGR moje story
Myslí si že má letadlo a přitom to je jen 1.6, to měl víc zatlačit na šrajtofli a koupit opravdu,, letadlo''a nehonit tady mouchy.Phrz píše:1.4 a 1.6 16V je prakticky stejnej, rozdil 10ps prakticky zanedbatelnej, zrychleni 1 vterinka, max speed o 10kmh vic, nevidim v tom rozdiltappaja píše:je linej, zrychleni snad jeste horsi, nez 1.4
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to
Ja uz jedno 345konovy letadlo doma mam, ale asi si necet pozorne, uz to jezdi jak ma.
Oproti https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... =zrychleni
je to nebe a dudy.
Oproti https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... =zrychleni
je to nebe a dudy.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Chyba 1405 sa uloží keď:
- napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 0,1 V
- teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
- výše uvedené podmínky musejí být splněny po dobu nejméně 5 s
nebo
- napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 4 V
- teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
- odchylka požadované/skutečné hodnoty od senzoru polohy vratného ventilu výfukových plynů je po dobu 5 s větší než 12,5 %
Účinek:
Vratný ventil výfukových plynů se vypne
Myslím si, že ak by bol upchatý katalizátor a cez EGR by ti tlačilo späť výfukové plyny, tak by sa motor dusil. Ak máš nový ventil, tak sa skús pozrieť či máš dobre zasunutý konektor, mrkni na stav a čistotu kontaktov, skús premerať káble k EGR, napájacie napätie atď. Prípadne skús činnosť a správnu funkčnosť ventilu v inom aute.
- napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 0,1 V
- teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
- výše uvedené podmínky musejí být splněny po dobu nejméně 5 s
nebo
- napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 4 V
- teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
- odchylka požadované/skutečné hodnoty od senzoru polohy vratného ventilu výfukových plynů je po dobu 5 s větší než 12,5 %
Účinek:
Vratný ventil výfukových plynů se vypne
Myslím si, že ak by bol upchatý katalizátor a cez EGR by ti tlačilo späť výfukové plyny, tak by sa motor dusil. Ak máš nový ventil, tak sa skús pozrieť či máš dobre zasunutý konektor, mrkni na stav a čistotu kontaktov, skús premerať káble k EGR, napájacie napätie atď. Prípadne skús činnosť a správnu funkčnosť ventilu v inom aute.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Vdaka, vyzkousim ty konektory, prolezu vsechny zeme. Protoze to delalo i se starym EGR, kterej podle vseho fungoval dobre. Zkusim se zamerit i na cidlo teploty nasavanyho vzduchu.
Tady v Athenach je horko jak v peerdeli, teplota nasavaneho vzduchu je i nejakejch 60-70 stupnu, auto jede nejlip rano, kdy je vychladly z garaze. Odpoledne dokazu i po 20m rozsvitit kontrolku, normalni jizdou.
Tady v Athenach je horko jak v peerdeli, teplota nasavaneho vzduchu je i nejakejch 60-70 stupnu, auto jede nejlip rano, kdy je vychladly z garaze. Odpoledne dokazu i po 20m rozsvitit kontrolku, normalni jizdou.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Tak vcera vecer jsem googloval jak vzteklej a narazil na jednu vec. Pri zaslepeni hadice, co vede z ventilovyho vika nad klapku - odsavani vyparu z motoru, se ma zaslepit i ta mensi hadicka, coz jsem neudelal. Cize veskerej ten pretlak, co by sel jinak tou velkou hadici, se cpal pod klapku, kde to asi delalo nejakou neplechu - falesnym vzduchem pocinaje az treba rozhozenim informace o podtlaku v sani.
Takze jsem konecne vytah Oil Catch Can, kterej jsem kvuli tomu koupil a jal se montovat. Mimo to jsem shodil starej termostat, protoze mi bracha rikal, ze se to pomalu zahrivalo, ted se motor zahriva znatelne rychlejs.
A zaver? Uz pri vyjizdeni z garaze (mam tam dost prudkej vyjezd) to bylo nebe a dudy, auto to vyjelo skoro samo, s lehkosti. Prvni metry prozradily velikej rozdil, "kluciii, to jede uplne samooo"
Po zahrati jsem jezdil sem a tam, trojka 110 tacho a jeste by sla, taha to krasne, jsem konecne spokojenej. Doufam, ze pujde dolu i ta spotreba, mela by, je to udajne jeden z priznaku. Tak uvidime.
Ale abych jen nechvalil, po 10km ruznejch testu, akceleraci, jsem tam dal za 4. a jen tak udrzovacka, mirna akcelerace a buch, P1405 znova. Vcera jsem narazil na jedny vyborny stranky http://www.vectra16v.com/fc/fehlercodes_multec_s4.html , kde jsem nasel popis chyby P1405 http://www.vectra16v.com/fc/multec_s4/P1405.pdf a jeho reseni http://www.vectra16v.com/fc/multec_s4/C-23.pdf
Nemel byste nekdo ten list C23 v cestine? Co jsem tak vypozoroval, muze byt chyba na 4 moznejch mistech, potenciometr klapky, MAP senzor - to jsou mista, ktery maji spolecny napajeni s EGR. Pak samotnej EGR (coz mi ted prijde nepravdepodobny, starej ventil delal uplne to samy co ted fungl novej) a na poslednim miste samotna RJ, coz snad ne. Kabelaz je v poradku, tu jsem promeroval.
Bejt v cechach, vezmu to do nejakyho Opel servisu, ale tady znackovej servis vypada hur jak nekde v JZD, bez kecu.
Takze ted budu jedit a uvidim, jestli sla spotreba dolu, s vykonem jsem ted spokojenej, lita to jak drak.
A par foto, pred instalaci OCC, termostatu a po. Musim vymyslet nejaky lepsi uchyceni, ale jako nouzovka to staci.
Takze jsem konecne vytah Oil Catch Can, kterej jsem kvuli tomu koupil a jal se montovat. Mimo to jsem shodil starej termostat, protoze mi bracha rikal, ze se to pomalu zahrivalo, ted se motor zahriva znatelne rychlejs.
A zaver? Uz pri vyjizdeni z garaze (mam tam dost prudkej vyjezd) to bylo nebe a dudy, auto to vyjelo skoro samo, s lehkosti. Prvni metry prozradily velikej rozdil, "kluciii, to jede uplne samooo"
Po zahrati jsem jezdil sem a tam, trojka 110 tacho a jeste by sla, taha to krasne, jsem konecne spokojenej. Doufam, ze pujde dolu i ta spotreba, mela by, je to udajne jeden z priznaku. Tak uvidime.
Ale abych jen nechvalil, po 10km ruznejch testu, akceleraci, jsem tam dal za 4. a jen tak udrzovacka, mirna akcelerace a buch, P1405 znova. Vcera jsem narazil na jedny vyborny stranky http://www.vectra16v.com/fc/fehlercodes_multec_s4.html , kde jsem nasel popis chyby P1405 http://www.vectra16v.com/fc/multec_s4/P1405.pdf a jeho reseni http://www.vectra16v.com/fc/multec_s4/C-23.pdf
Nemel byste nekdo ten list C23 v cestine? Co jsem tak vypozoroval, muze byt chyba na 4 moznejch mistech, potenciometr klapky, MAP senzor - to jsou mista, ktery maji spolecny napajeni s EGR. Pak samotnej EGR (coz mi ted prijde nepravdepodobny, starej ventil delal uplne to samy co ted fungl novej) a na poslednim miste samotna RJ, coz snad ne. Kabelaz je v poradku, tu jsem promeroval.
Bejt v cechach, vezmu to do nejakyho Opel servisu, ale tady znackovej servis vypada hur jak nekde v JZD, bez kecu.
Takze ted budu jedit a uvidim, jestli sla spotreba dolu, s vykonem jsem ted spokojenej, lita to jak drak.
A par foto, pred instalaci OCC, termostatu a po. Musim vymyslet nejaky lepsi uchyceni, ale jako nouzovka to staci.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Takze po vikendu dalsi update. Tak predne, nakoupil jsem hadice, vsechny podtlakovy a vymenil. Prehadicoval jsem Oil Catch Can, protoze to jak jsem mel napojeny predtim, nic neresilo, hlavni sajrajt leze tou mensi hadickou, co vede pod klapku a motor tam nasava nejvetsi sracky hlavne pri volnobehu, kdy je tam nejvetsi podtlak.
Pak jsem sundal vejfukovy parohy, protoze jsem chtel sundat lambdu, na aute bez sance, neni tam misto. Zaroven jsem zkontroloval jsem jestli na nich neuvidim nejaky praskliny, ale nikde nic. Nevite nekdo, kde nejcasteji praskaj?
Co je v cudu je to spodni tesneni (priruba pred pletencem), to musim vymenit, tam to ted prdi. Lambda prezila i muj druhej pokus ji povolit, takze me asi ceka koupe novy, jak budu menit litinovy svody za nerez.
Zkontroloval jsem svice, nijak brutalne zaolejovany nebyly, ale zdaly se mi malo dotazeny. Skoro bych rek, ze bych to pomalu povolil rukou. Tak jsem to dotahnul o fous vic a priste si dovezu momentak. Je to sikovna vec.
Pak jsem zkontroloval vedeni z RJ do EGRu, na snimac podtlaku, vsechny kabely jsou OK.
A vysledek? Nechci to zakriknout, jede to jak pila, otacky drzej jak pribity a dokonce cestou do prace se mi nehla rucicka palivomeru, coz je uspech! Uvidime. Kontrolka mlci, ale ta se urcite ozve.
No a jako tresinku jsem si nalepil matny chromovy tachokrouzky:
Pak jsem sundal vejfukovy parohy, protoze jsem chtel sundat lambdu, na aute bez sance, neni tam misto. Zaroven jsem zkontroloval jsem jestli na nich neuvidim nejaky praskliny, ale nikde nic. Nevite nekdo, kde nejcasteji praskaj?
Co je v cudu je to spodni tesneni (priruba pred pletencem), to musim vymenit, tam to ted prdi. Lambda prezila i muj druhej pokus ji povolit, takze me asi ceka koupe novy, jak budu menit litinovy svody za nerez.
Zkontroloval jsem svice, nijak brutalne zaolejovany nebyly, ale zdaly se mi malo dotazeny. Skoro bych rek, ze bych to pomalu povolil rukou. Tak jsem to dotahnul o fous vic a priste si dovezu momentak. Je to sikovna vec.
Pak jsem zkontroloval vedeni z RJ do EGRu, na snimac podtlaku, vsechny kabely jsou OK.
A vysledek? Nechci to zakriknout, jede to jak pila, otacky drzej jak pribity a dokonce cestou do prace se mi nehla rucicka palivomeru, coz je uspech! Uvidime. Kontrolka mlci, ale ta se urcite ozve.
No a jako tresinku jsem si nalepil matny chromovy tachokrouzky:
99' Astra Caravan 1.6 16V
EGR Ventil
Ahojte. potrebovala by som poradit. v aprili som kupila auto - astru g, 2,0DTI 16v, rok vyroby 2000. svietila mi kontrolka elektroniky motora a auto malo slaby vykon. vymenili mi tam nejaku suciastku, potom to nesvietilo a auto fungovalo ako malo. asi po pol roku mi zacala svietit ta ista kontrolka, znizil sa vykon motora - najmä pri rozbiehaní, kým nemá 2000 otáčok, ledva ide, aj ked mám nohu na podlahe. nad 2000 otacok sa zapne turbo, a uz je dobre. o spotrebe ani nehovorim. kedze auto nema vykon, zerie raz tolko. 50l nadrz mi stacila iba na 500km! dala som to napojit na pocitac a zistili, ze je zly EGR ventil. dala som ho vycistit, lebo mi povedali, ze to niekedy staci. v tomto pripade to nestacilo, robí stale to iste. chcem poradit, ci by ste mi nevedeli povedat, alebo odporucit, kde by som mohla najst a kupit lacnejsi EGR ventil, cisto nový. v OPLI ho maju za 7000SK. potrebujem to dat vymenit. alebo by ho stacilo zaslepit ten EGR ventil? lebo som pocula aj take nazory. len neviem, ci sa to da aj pri diesloch. poradte prosim. dakujem
Neviem ako to je s ropakom, ale nefunkcny EGR ventil zaslepit ti nepomoze.....iba keby ze by bol funkcny.....tym zaslepenim by si vlastne predisla tomu aby sa ti to cele zasieralo ......Cize len kupit novy.......
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Na dieselovém motoru nenechávej zaslepit EGR ventil, protože je tam úplně jiný princip než u benzínového bez turba... V tomto případě pokud nepomohlo vyčistit, tak jedině ten EGR ventil nechat vyměnit...
Bohužel ani po výměně Ti nikdo nezaručí, že to bude OK, jelikož u mě se sice po výměně problémy skoro odstranili, ale itak se občas na křižovatkách rozsvítí již popisovaná kontrolka... Nakonec se zjistilo, že je ještě vadný jeden EP ventil, který není také zrovna levný, tak se provizorně vyměnili dva EP ventily mezi sebou. Chod motoru se znatelně změnil, ale i tak se občas ta kontrolka rozsvěcí...
Bohužel většina věcí je pouze řízení elektronikou, což je snad nejhorší na opravy
Bohužel ani po výměně Ti nikdo nezaručí, že to bude OK, jelikož u mě se sice po výměně problémy skoro odstranili, ale itak se občas na křižovatkách rozsvítí již popisovaná kontrolka... Nakonec se zjistilo, že je ještě vadný jeden EP ventil, který není také zrovna levný, tak se provizorně vyměnili dva EP ventily mezi sebou. Chod motoru se znatelně změnil, ale i tak se občas ta kontrolka rozsvěcí...
Bohužel většina věcí je pouze řízení elektronikou, což je snad nejhorší na opravy
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!