Čidlo klepání řídí předstih motoru, dříve se to řešilo mechanicky podtlakovým a odstředivým regulátory, což bylo nepřesné a háklivé na únavu
materiálu. Tyto vozy jezdily jenom na benzín předepsaný výrobcem, jinak se musely měnit hodnoty rozdělovače. Teoreticky jsou
moderní motory schopné jet i na benzín nižších oktanů – 91 a níže, ale při přeplňovaných motorech by byl tento vůz LEMRA.
ČÍM MÁ BENZÍN VÍCE OKTANŮ, tím je výkon větší při stejné spotřebě. Toto platí pro motory všech objemů.
Co se týká tady uváděných závad, jsou dva typy,
1) zanášením mechanických dílů,
směs nemá optimální složení, dochází k špatnému spalování a zanášení dílů karbonem. příčina začíná od AGR ventilu, který tyto spaliny
převádí do sacího okruhu, kde se usazují.V tomto případě doporučuji zaslepit AGR a protáhnout motor s nějakou přísadou do paliva, popř.
VELMI kvalitním palivem, toto je schopno podstatě uvést motor do uspokojivého stavu, Pokud bude svítit kontrolka, ale na výkonu motoru
to nebude znát, tak bych kontrolku ignoroval.
2) Vadou ve snímačích
Nejdříve dochází k náhodným projevům nepravidelného chodu, protože jednotka vyhodnocuje vadné informace a může dávat chybné
údaje o bohatosti směsi, následuje nedokonalé spalování a tím i zanášení spalovacího prostoru. Toto chování je schopno znehodnotit nové svíčky
v krajním případě během i 500 Km. Dále se toto spalování projevuje i podstatným zvýšeným zanášení dílu v bodě 1. Tato vada by mohla být
poznat zápachem paliva po nastartovaní. Spalování je nedokonalé i při jízdě, což běžně nikdo nepozná, jenom motor jede líněji a může to být i
nepoznatelné.( musí jít z výfuku)V tomto případě doporučuji vyčistit svíčky a sledovat, zda došlo k zlepšení a za jak dlouho se závada začne
objevovat. Nebo postupovat podle bodu 1 Okamžitá náprava se projeví jedině výměnou vadného dílu, kterých je ale v tomto případě více.
Špatně funkčních dílu je více, ale postupem se vyčistí a uvolní, nebo vzít vše pohyblivé v palivové soustavě od AGR a pročistit, karbony ale
zůstávají ve válcích a bohužel pravděpodobně bude i katalyzátor chycený.
PS. Reset motoru neuškodí. Jinak
BÁDAT A ZKOUMAT A BÁDAT A ZKOUMAT A .........
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)