kolísání intenzity větrání

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Odpovědět
sigi
Příspěvky: 3
Registrován: 27 srp 2008, 19:25

kolísání intenzity větrání

Příspěvek od sigi » 27 srp 2008, 19:36

Všiml jsem si, že mi kolísá intenzita proudícího vzduchu do kabiny. Nejvíce to bylo výrazné při stupni 2 na ovládání ventilátoru. Vyměnil jsem pylový filtr, ale dělá to pořád. Při demontovaném kaslíku spolujezdce a zapnutém ventilátoru bylo vidět, že kolísání intenzity souvisí s pravidelným otevíráním a zavíráním molitanové klapky (viz. obrázek, zelená šipka). Klapka se neustále otevírá a zavírá již při zapnutém zapalování.
Poradí mi někdo, jestli je to normální nebo jak to opravit?
Moc děkuji za odpověď.

Obrázek

Reklama
 

Uživatelský avatar
romulus
Příspěvky: 203
Registrován: 03 srp 2006, 16:43
Bydliště: Karviná- Ráj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romulus » 27 srp 2008, 20:11

HOJ. Normalni to urcite neni. Klapka ma byt bud otevrena nebo zavrena.
Nekde se tu o tom uz psalo.

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=121

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... ght=klapka
(ASTRA G 100 1.4 16V 5dv.) Audi A3 1.6 Sportback

sigi
Příspěvky: 3
Registrován: 27 srp 2008, 19:25

Příspěvek od sigi » 27 srp 2008, 22:34

Díky za odpověď. Po přečtení celé diskuze a kotrole motorku ovládajícího klapku jsem zjistil, že se motorek na konci nevypne a točí dál. Když klapka dorazí na koncovou polohu, zvedne se proud a nějaké proudové relé má motorek vypnout. Myslel jsem, že se motorek protáčí na těch plastových převodech a odpor není tak veliký, aby v motorku proud stoupl. Tak jsem mu trochu pomohl a z boku klapky jsem ho rukou trochu přibrzdil tak, že jsem jej skoro zastavil. Motorek se přesto nevypnul. Musí být tedy špatné to relé. Nevíte někdo kde to relé v tom autě je? Zatím jsem použil to vidlácké řešení s tím, že jsem motorek odpojil. Problém ale je ten, že po spuštění ventilátoru naplno (na čtyřku) je potřeba vzduchu tak velká, že ventilátor odtlačí klapku, která je v poloze "sání z venčí" a saje zevnitř cestou nejmenšího odporu (ne přes pylový filtr zvenčí). Asi bych musel tu klapku přidrátovat. Jsem sice vidlák z vesnice, ale takový abych to drátoval zase ne... :-)

xvawe
Příspěvky: 2
Registrován: 15 zář 2008, 22:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xvawe » 15 zář 2008, 22:15

Zdravim,
taky mam ten samej problem,taky sem klapku odpojil :roll:
ty uz si to nejak vyresil?

Michal Vlas
Příspěvky: 159
Registrován: 16 led 2007, 20:17
Bydliště: Volary

Příspěvek od Michal Vlas » 16 zář 2008, 11:02

Me to dělá to samé a mechanik mi řek odpojit a bude klid. Rok to mam odpojený a je to vpoho. 8)
Astřík 1.6 16V Comfort-Sport r.v.1998

Uživatelský avatar
komak
Příspěvky: 145
Registrován: 26 bře 2007, 19:47
Bydliště: Trhonice-Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od komak » 16 zář 2008, 17:33

Měljsem to stejné odpojil jsem klapku na otevřeno proudícího vzduchu do vnitř vozu aje klid! 8) Měse protáčela aji celá osa,nate klapce zakže ta klapka neměla ani možnost udělat brzdu aby relé vyplo,jelikož demontáž podle mého jak jsem to měl roskuchaný je možná až po celém vyndaní té časti kde ta klapka chodí ta ksej mse rozhodl než kuchat palubovku tak jsem to udělal otevřeno ajelikož ta klapka díky té osičce zničené nedržela sama na otevřeno tak jsem ji zlepšovatelsky tu klapku pěkně přidělal aby nepadala-protže tam vysela jak(tosi domyslete).Ajinak problém s oresnýmy skly zevnitř skončili!!!!! 8) :)
0pel Astra-G,Caravan. X12XE 16V, 1998.
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)

xvawe
Příspěvky: 2
Registrován: 15 zář 2008, 22:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xvawe » 19 zář 2008, 21:31

Odpojení není vyřešení problému..kdyby někdo věděl,kde relé je,rad si necham poradit :D

sigi
Příspěvky: 3
Registrován: 27 srp 2008, 19:25

Příspěvek od sigi » 03 říj 2008, 17:44

xwave,
porad nic, netusim, kde rele je a jaksi mi nikdo nechce poradit... :(

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání intenzity větrání

Příspěvek od IGI » 18 říj 2009, 13:55

No a ten problém řeším v rubrice . https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 02#p265502
a zjistil jsem, že asi proudové relé je v p....i a nevím kde to relé je. Už jste něco kluci zjistili? Uběhl sice už rok od posledního přízpěvku ale snad někdo odpoví amáte to opravené :?
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Mava
Příspěvky: 134
Registrován: 07 črc 2007, 06:12

Re: kolísání intenzity větrání

Příspěvek od Mava » 22 říj 2009, 22:08

Ahoj, všiml jsem si zajímavé věci a nevím, jestli je to normální. Ale při zapnutém ventilátoru jsem zaregistroval vyfukující vzduch v předu pod prohem do spod auta. Je tam nějaké odvětrávání z kabiny nebo co to je???

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání intenzity větrání

Příspěvek od Frydex » 22 říj 2009, 22:36

vpředu pod čím ? jestli myslíš prahem, tak venku by rozhodně nemělo nic foukat... jedině vlahý severní větříček v těchto dnech..
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Mava
Příspěvky: 134
Registrován: 07 črc 2007, 06:12

Re: kolísání intenzity větrání

Příspěvek od Mava » 22 říj 2009, 23:08

JJ, je to vpredu pod tim plastem. Nevim, jestli je to i vpravo. Ale fouka to rouvnou ven pod auto :? ani nevim, v cem by mohla byt chyba. To by musela byt dira v podlaze a jeste v tom plastovym vedeni vzduchu a jeste v tom molitanu, ktery izoluje podlahu. Spis si rikam, ze to je nejaky odvetravani. Zkuste to nekdo taky :-) Kdyz je ventilator na 4, tak je to citit, jak to fouka ven

Odpovědět