Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Odpovědět
Mik3cuk
Příspěvky: 19
Registrován: 13 dub 2007, 12:10

Příspěvek od Mik3cuk » 01 srp 2008, 13:00

m1lan píše:TAK KONECNE MI IDE AUTO NORMALNE !!!! mal som to u mechanika a ten skontroloval vsetko co sa dalo... na nic neprisiel, len tak este pozrel sviecky a zistil ze jedna bola cela zasrata od oleja. Vsetky vycistil a auto si kracne drzi pravidelny volnobeh. Ked nastartujem drzi si asi cca 1-2 minutky 1200ot/min, ale otacky su pravidelne, netrasie sa cele auto a nesmrdi benzin. 8) konečneeee :D
to je sice super ale me auto po vymene svicek a procisteni klapky jede taky super ale zachvilku je to opet to same... a zvysene ot. to neresi (aspon ume :cry:

Reklama
 

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 01 srp 2008, 13:46

Mik3cuk píše:
m1lan píše:TAK KONECNE MI IDE AUTO NORMALNE !!!! mal som to u mechanika a ten skontroloval vsetko co sa dalo... na nic neprisiel, len tak este pozrel sviecky a zistil ze jedna bola cela zasrata od oleja. Vsetky vycistil a auto si kracne drzi pravidelny volnobeh. Ked nastartujem drzi si asi cca 1-2 minutky 1200ot/min, ale otacky su pravidelne, netrasie sa cele auto a nesmrdi benzin. 8) konečneeee :D
to je sice super ale me auto po vymene svicek a procisteni klapky jede taky super ale zachvilku je to opet to same... a zvysene ot. to neresi (aspon ume :cry:
No ja som pocul takto: ze astry maju mat po studenom starte zvysene otacky cca. 1200ot/min, lenze nema to byt tak ako som to mal ja, ze cely autak sa triasol a siel na 3 valce ! :o teraz mam aj ja po studenom starte zvysene otacky ale motor ide uplne plynulo.

Uživatelský avatar
BrKap
Příspěvky: 15
Registrován: 27 led 2008, 16:44
Bydliště: Lipt. Mikuláš

Příspěvek od BrKap » 01 srp 2008, 21:23

Schumak píše:a kdyz rano nastartujete taky vam to tak prdi, jako by deravy vyfuk? me to tak jemne rachoti, ale ne moc, a benzin taky trochu je citit... ale zajimave je to ze kdyz to necham tak tak to trva celkem dlouho nez ty otacky klesnou, ale jakmile nastartuju a hned protocim motor nad 2000 ot, tak to jde hned do normalu... nekde jsem cetl ze by to mohly byt jemne napraskle svody qa tim padem ze tam nekde nasava falesny vzduch, a po zahrati se to zatahne... tak nevim, ale kazdopadne je to zvlastni.... zkusim na ty svody kouknout meho dvorniho mechanika, a uvidime...
Asi na tom zbernom potrubí asi niečo pravdy bude. Vlastná skúsenosť : po odobratí krytu zberne som zistil že rúry sú už zvárané :? (ako lastovičie hniezdo), oklepal som strusku po "zvare" ktorú tam nechal nejaký šikovný dojč a prasklina ako sviňa. Chvíľu som jazdil s prasknutým potrubím a vtedy otáčky motora pri studenom štarte lietali ako sa im páčilo, nepravidelný chod a smrad v autiaku. Zrejme lambda mala problém niečo poriadne nasnímať a preto motor kolísal v otáčkach. Po zohriatí všetko OK. Potrubie som zatiaľ iba pozváral, určite to ide lepšie, ale poroblémy sú stále. Pri studenom štarte otáčky cca 1500, akoby 3valce, pozvoľné klesanie otáčok asi 2-3 min. Dosť možné že to ešte niekde popri zvare fučí. Zohnal som staršie (chlapík na vrakáči vraví, že zberné na 1,6 16V ide na odbyt ako cukor :D, mal som problém zohnať ho) nové je dosť masné :x .Treba ho vymeniť , len akosi nemám na tom čas. Podľa mojho názoru chybu kľudne chybu môžeme hľadať nie len pred motorom (sanie) ale aj za ním (výfuk) :o
Naposledy upravil(a) BrKap dne 03 srp 2008, 20:08, celkem upraveno 1 x.
Strieborná ASTRA-G 1.6 16V X16XEL 98

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 01 srp 2008, 21:53

m1lan píše:
Mik3cuk píše:
m1lan píše:TAK KONECNE MI IDE AUTO NORMALNE !!!! mal som to u mechanika a ten skontroloval vsetko co sa dalo... na nic neprisiel, len tak este pozrel sviecky a zistil ze jedna bola cela zasrata od oleja. Vsetky vycistil a auto si kracne drzi pravidelny volnobeh. Ked nastartujem drzi si asi cca 1-2 minutky 1200ot/min, ale otacky su pravidelne, netrasie sa cele auto a nesmrdi benzin. 8) konečneeee :D
to je sice super ale me auto po vymene svicek a procisteni klapky jede taky super ale zachvilku je to opet to same... a zvysene ot. to neresi (aspon ume :cry:
No ja som pocul takto: ze astry maju mat po studenom starte zvysene otacky cca. 1200ot/min, lenze nema to byt tak ako som to mal ja, ze cely autak sa triasol a siel na 3 valce ! :o teraz mam aj ja po studenom starte zvysene otacky ale motor ide uplne plynulo.
Já jsem kvůli tomuto problému na podzim měnil svíčky-dal jsem Bosch a problém byl stále. Je fakt, že jsou už teď závity zase od oleje a palce jsou nažloutlé .

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 03 srp 2008, 17:36

Jiří Pávek píše:
m1lan píše:
Mik3cuk píše: to je sice super ale me auto po vymene svicek a procisteni klapky jede taky super ale zachvilku je to opet to same... a zvysene ot. to neresi (aspon ume :cry:
No ja som pocul takto: ze astry maju mat po studenom starte zvysene otacky cca. 1200ot/min, lenze nema to byt tak ako som to mal ja, ze cely autak sa triasol a siel na 3 valce ! :o teraz mam aj ja po studenom starte zvysene otacky ale motor ide uplne plynulo.
Já jsem kvůli tomuto problému na podzim měnil svíčky-dal jsem Bosch a problém byl stále. Je fakt, že jsou už teď závity zase od oleje a palce jsou nažloutlé .
a nad deravymi zvodmi si neuvazoval ??? ze vraj aj derave zvody robia dost problemy :?

Uživatelský avatar
Samothe
Příspěvky: 2443
Registrován: 22 čer 2007, 10:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samothe » 08 srp 2008, 16:10

schumak:hoj,tak jak už se ti na to koukl mechanik?jsou to svody či ne?

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 08 srp 2008, 18:43

eXp10it píše:Přestal jsem to úplně řešit a leštit klapu od toho svinstva a začal kupovat na střídačku V-power racing (100) a V-power 95 a po cca třech nádržích je po problému, auto je krásně živé a volnoběh nemasturbuje. Když jsem se zkoušel vrátit na obyč shell 95 tak se problém zase objevil a od té doby si u benzínky těch 50 kč připlatím...
Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.
Ani nevím proč, ale tohle se mi zdá jako správná cesta k tomu, aby někdo chytrý (kdo tomu opravdu rozumí) přišel na to jak to vlastně je. Zkušenosti s víceoktanovým benzínem mám, protože jsem je řešil dříve u jiného auta (než jsem zjistil, že je tam přečipovaná jednotka a auto bylo od "tuningu" zvyklé na N98). V-Power-racing určitě zkusím taky a uvidím. Pokud se to zlepší, zkusím brát čistou N98 a dám taky vědět. S problémem se potýkám taky i když možná ne v takovém rozsahu jako jiní v tomto fóru. Mě stačí někdy jen přidat trochu plyn a je to pryč. Každopádně po 100 m od startu si už motor drží otáčky klidné.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 11 srp 2008, 21:27

Dneska jsem vyloučil i ten snímač teploty nasávaného vzduchu. Po zmrazení snímače v mražáku a nastartování při venkovních +30st. opět se hádá.

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 12 srp 2008, 10:00

Jiří Pávek píše:Dneska jsem vyloučil i ten snímač teploty nasávaného vzduchu. Po zmrazení snímače v mražáku a nastartování při venkovních +30st. opět se hádá.
Jedna otazka....tebe to ide na 3 valce ???

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 19 srp 2008, 23:20

Ahojte. Mam podobny problem s otackami na astre G 1,4 16V.. jazdi mi to aj na LPG... zvody by som vylucil... problem pretrvava len na benzin... ak prepnem na LPG, vsetko je v poriadku, aj ked je motor studeny.. rano nastartujem, otacky vyletia na 1500 potom padnu na 500... okamzite trosku pridam a pri 2000 otacok mi prepina na LPG.. a je po probleme.. Docasne som to riesil tak, ze som na par hodin odpojil baterku a potom bol asi tyzden pokoj.. islo to dobre aj na benzin..

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 19 srp 2008, 23:50

bral jsem donedavna racing a otacky po startu vyssi, stejny jak u 95ky
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 20 srp 2008, 07:40

Mate len vyssie otacky alebo vam to ide aj na tri valce :? :? Tak nepravidelne..??

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 20 srp 2008, 15:55

mne to islo na tri valce po vymene sviecok, po rozbehnuti naskocil aj stvrty.. ale iba na benzin, nie na LPG, na LPG palili vstetky styri. a to som daval nove BOSH-ky! jednoznacne som identifikoval, ze je vadny benzinovy vstrekovac.. takto som jazdil asi tyzden... avsak.. vratil som stare sviecky naspat (BRISK) a odvtedy problem s tym, ze to ide na tri valce prestal.. takze benzinovy vstrekovac bol ok... iba tie volnobezne otacky za studena kolisu..

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 20 srp 2008, 20:53

myabarth píše:mne to islo na tri valce po vymene sviecok, po rozbehnuti naskocil aj stvrty.. ale iba na benzin, nie na LPG, na LPG palili vstetky styri. a to som daval nove BOSH-ky! jednoznacne som identifikoval, ze je vadny benzinovy vstrekovac.. takto som jazdil asi tyzden... avsak.. vratil som stare sviecky naspat (BRISK) a odvtedy problem s tym, ze to ide na tri valce prestal.. takze benzinovy vstrekovac bol ok... iba tie volnobezne otacky za studena kolisu..
takze si neprisiel co to robi ?? :?

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 22 srp 2008, 07:30

Ahoj. Takze, vycistil som klapku a krokovy motorcek. Boli cistene pred cca 10 tis. km a to tak, ze to bolo vsetko vymontovane a vycistene. Teraz som to cistil len tak, ze klapku som nevymontoval, ale krokac ano. Pouzil som sprej na skrtiace klapky, nastriekal som ho aj do diery, ktora ostala po vymontovanom krokaci. Po vycisteni som to trochu prebehehol a potom urobil reset riadiacej jednotky - na par hodin som odpojil bateriu. Vysledok: rano kolisu otacky podstatne menej 900-1200, urobi to 2x, potom sa ustalia niekde pod 1000. Motor taha i ked je studeny, bez cuknutia. Ak sa zohreje, volnobezne otacky su okolo 800-900. Takze je to celkom dobre. P.S. Jedna vec, ktoru so u nikoho nevidel: Na mojej skrtiacej klapke je pravom boku taka skrutka - vzduchova. Teraz ju mam dotiahnutu celkom. Ak som ju vytocil cca do polovice, otacky mi padaju dost pomaly. :wink:

Odpovědět