green píše:Tak se taky přidám do klubu nefunkční klimy Byl jsem asi před 14dny naplnit klimu, byla úplně prázdná, na testu nebyly zjištěny žádné závady nebo netěsnosti. Teď jsem se vrátil z Ostravy a po cestě se mi zdálo, že klima chladí míň, resp. skoro vůbec než po naplnění a navíc vydává podivný, jakoby pulzující zvuk (pískání nebo hučení). Řemenice se po spuštění klimy točí, takže předpokládám, že chladivo neuniklo. Zvuk vychází z otvorů chlazení v palubce, v motoru není slyšet.
Napadla mě nějak kouslá klapka vnitřní cirkulace, ale spíš se jen tak utěšuju, že to nebude třeba kompresor
Nevíte někdo???
Tak pro ostatní: Mám únik v kondenzátoru klimy (za ventilátorem)
Už to máš opravené? Na kolik tě to přišlo? Mě se problém opakuje a tak mě čeká hledání uniku a pak asi né zrovna levná oprava.
Jak se vůbec dá najít ten unik?
Ahoj astráci. mam rozbitou klimu a potřeboval bych elektromagnetickou cívku kompresoru. Nevíte kdy bych jí mohl sehnat popřípadě jestli nevíte kolik stojí v opelu? Děkuju moc za jakoukoliv odpověď
donedávna som čelil problému, keď sa mi nezapínal ventilátor, keď som zapol klímu, alebo sa zapol ale neskoro, kedy už zo systému vyfučala chladiaca zmes klímy. Ale aj keď klíma nebežala, a stál som dlhší čas na jednom mieste so zapnutým motorom, ručička riadne prekročila 90 stupňov a až potom sa zapol predný chladič (mám dva). Takže som dal dole predný nárazník a rozobral a prečistil všetky konektory, vrátane modulu chladenia. Nakoniec som sa pozrel na snímače teploty a.....
Potřeboval bych prosím poradit: dneska jsem po ujetí cca 120 km jsem ještě za chodu motoru otevřel kapotu a chtěl se podívat se podívat na ventilátor chlazení a zjistil jsem , že se mi točí i ventilátor klimatizace, i když byla vypnutá. Po zastavení obou ventilátorů jsem cvičně zapnul klimu jestli se bude točit ventilátor, ale netočil, přitom kontrolka klimy svítí a klima normálně funguje.Je to normální?
Byl jsem v domnění, že se při každém zapnutí klimy automaticky sepne její ventilátor, ale teď si nejsem jistý.
duff74 píše:Potřeboval bych prosím poradit: dneska jsem po ujetí cca 120 km jsem ještě za chodu motoru otevřel kapotu a chtěl se podívat se podívat na ventilátor chlazení a zjistil jsem , že se mi točí i ventilátor klimatizace, i když byla vypnutá. Po zastavení obou ventilátorů jsem cvičně zapnul klimu jestli se bude točit ventilátor, ale netočil, přitom kontrolka klimy svítí a klima normálně funguje.Je to normální?
Byl jsem v domnění, že se při každém zapnutí klimy automaticky sepne její ventilátor, ale teď si nejsem jistý.
No tom si myslel aj ja - ak zapneš klímu, zapne sa aj ventilátor. Ale chladenie motora aj klím majú spoločné chladenie a to sa zopína na základe teploty chladiča. Ak máš studený motor, a zapneš klímu, najskôr by sa mal zopnúť predný chladič a potom zadný - keď sa dôjde k výmene teploty medzi chladiacou zmesou klímy a motora. Mne sa práve predný zapol ale neskoro - zlé snímanie teploty.
[/quote]
Už to máš opravené? Na kolik tě to přišlo? Mě se problém opakuje a tak mě čeká hledání uniku a pak asi né zrovna levná oprava.
Jak se vůbec dá najít ten unik?[/quote]
Opraveno jest, díky patří členu fora "Pavel Brno" a taky panu "Fatheadovi" za dobrý tip Únik mi našel další šikovný človíček pomocí detektoru. Natlakoval okruh nějakým plynem a detekoval únik v kondenzátoru klimy. Šlo to poznat i pouhým okem podle "mastné" skvrny v místě úniku. A cena? Více než dobrá
for Gabrihell: kde najdu ten spoj, ve kterém si našel ten bordel? a je nutné sundávat nárazník, nebo se k němu dá dostat i jinak? že bych se na něho podíval.
duff74 píše:for Gabrihell: kde najdu ten spoj, ve kterém si našel ten bordel? a je nutné sundávat nárazník, nebo se k němu dá dostat i jinak? že bych se na něho podíval.
Neviem ako je to na Zafire, ale na Astre to asi netreba, len treba vedieť kde to je... Je to na prednom chladiči v dolnom pravom rohu. Ja som mal nárazník dole, lebo som už nevedel kam z konopí. Skús sa pozrieť cez mriežky na prednom nárazníku. Snímač je pripevnený jednou skrutkou...
duff74 píše:Potřeboval bych prosím poradit: dneska jsem po ujetí cca 120 km jsem ještě za chodu motoru otevřel kapotu a chtěl se podívat se podívat na ventilátor chlazení a zjistil jsem , že se mi točí i ventilátor klimatizace, i když byla vypnutá. Po zastavení obou ventilátorů jsem cvičně zapnul klimu jestli se bude točit ventilátor, ale netočil, přitom kontrolka klimy svítí a klima normálně funguje.Je to normální?
Byl jsem v domnění, že se při každém zapnutí klimy automaticky sepne její ventilátor, ale teď si nejsem jistý.
hmmm, ta to je fakt nějaké divné, při zapnutí klimy se mi nejdřív spustí ventilátor klimy a potom i ventilátor chladiče motoru takže jedou oba, měl jsem sice jednu lapálii s ventilátorem chalidče motoru, ale to bylo způsobeno střetem se srncem a přeštípnutým kabelem, a právě při tom se mi rozsvítila kontrolka chlazení
Tiez mi zistili deravy chladic, len ci nahodou neviete o dobrom a lacnom type, kto by to vedel urobit. Mne ten dotycny servis pytal len za chladic, ktory zrovna mali na sklade, 5500,-Sk. Neviem este co by pytali za montaz. Za naplnenie klimy je to napr. 1500,-Sk (v tom je aj preskusanie okruhu) Nechcem aby ma to vyslo pomaly 10000,-Sk
Dik.
Mám unik v chladiči a oprava bude v Oplu do 8500Kč. Origo chladič plus naplnění. Je to hrozná palba, ale neoriginální chladič je asi za 5000 a jsou prý problémy to pak utěsnit, jelikož je ze dvou dílů a origo je dodáván již smontovaný s tou bankou co je nalevo od chladiče. U neorigo se to prodává zvlášt. To mi aspon řekli v oplu.