Problém volnobehu po naštartovaní !!!
otáčky se spíš drží na cca 1500 a pak zvolna klesají a někdy kolísají otáčky a benzín jsem nikdy žádný necítil ..
prostě si to dělá co chce
prostě si to dělá co chce
Naposledy upravil(a) Samothe dne 30 črc 2008, 15:36, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Dělalo mi to taky, jednou se to povedlo zastavit pročištěním klapy tak na tři měsíce, ale pak jsem potřeboval sundat sání a byla celá mastná takže se znova vyčistila a pak následovalo další půlroční trápení s volnoběhem (studený motor, postupem času ale i za jízdy = celkem nepříjemný tempomat a taky sem tam dušení motoru jakoby na tři válce při stání na místě). Po několika čištěních se tyhle projevy různě měnili, takže to evidentně má něco společného se sáním. Přestal jsem to úplně řešit a leštit klapu od toho svinstva a začal kupovat na střídačku V-power racing (100) a V-power 95 a po cca třech nádržích je po problému, auto je krásně živé a volnoběh nemasturbuje. Když jsem se zkoušel vrátit na obyč shell 95 tak se problém zase objevil a od té doby si u benzínky těch 50 kč připlatím...
Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.
Poslední nad čím jsem uvažoval bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu - teda to co je zapíchnutého do sání (doufám že je to čidlo teploty a neplácám blbosti). Soudil jsem tak podle toho že projevy téhle závady byly závislé na teplotě motoru a venkovní tepoltě a zároveň že je možné že jsem s ním nevědomky vždy nějak hýbl při čištění klapy a sundávání sání....ale jak říkám, než abych nad tím dál uvažoval, raději na benzínce zavřu oči, takže jsem zvědav jestli se dostanete k nějakému řešení...
Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.
Poslední nad čím jsem uvažoval bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu - teda to co je zapíchnutého do sání (doufám že je to čidlo teploty a neplácám blbosti). Soudil jsem tak podle toho že projevy téhle závady byly závislé na teplotě motoru a venkovní tepoltě a zároveň že je možné že jsem s ním nevědomky vždy nějak hýbl při čištění klapy a sundávání sání....ale jak říkám, než abych nad tím dál uvažoval, raději na benzínce zavřu oči, takže jsem zvědav jestli se dostanete k nějakému řešení...
no ja to skusim asi s tym benzinom.... som zvedavy ci to pomoze... a stym cidlom... to uz mi par ludi povedalo ze aj tam moze byt chyba...eXp10it píše:Dělalo mi to taky, jednou se to povedlo zastavit pročištěním klapy tak na tři měsíce, ale pak jsem potřeboval sundat sání a byla celá mastná takže se znova vyčistila a pak následovalo další půlroční trápení s volnoběhem (studený motor, postupem času ale i za jízdy = celkem nepříjemný tempomat a taky sem tam dušení motoru jakoby na tři válce při stání na místě). Po několika čištěních se tyhle projevy různě měnili, takže to evidentně má něco společného se sáním. Přestal jsem to úplně řešit a leštit klapu od toho svinstva a začal kupovat na střídačku V-power racing (100) a V-power 95 a po cca třech nádržích je po problému, auto je krásně živé a volnoběh nemasturbuje. Když jsem se zkoušel vrátit na obyč shell 95 tak se problém zase objevil a od té doby si u benzínky těch 50 kč připlatím...
Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.
Poslední nad čím jsem uvažoval bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu - teda to co je zapíchnutého do sání (doufám že je to čidlo teploty a neplácám blbosti). Soudil jsem tak podle toho že projevy téhle závady byly závislé na teplotě motoru a venkovní tepoltě a zároveň že je možné že jsem s ním nevědomky vždy nějak hýbl při čištění klapy a sundávání sání....ale jak říkám, než abych nad tím dál uvažoval, raději na benzínce zavřu oči, takže jsem zvědav jestli se dostanete k nějakému řešení...
tady se o tom mluvilo ...
https://www.astra-g.cz/forum///viewtopic ... %EDn+shell
https://www.astra-g.cz/forum///viewtopic ... %EDn+shell
a kdyz rano nastartujete taky vam to tak prdi, jako by deravy vyfuk? me to tak jemne rachoti, ale ne moc, a benzin taky trochu je citit... ale zajimave je to ze kdyz to necham tak tak to trva celkem dlouho nez ty otacky klesnou, ale jakmile nastartuju a hned protocim motor nad 2000 ot, tak to jde hned do normalu... nekde jsem cetl ze by to mohly byt jemne napraskle svody qa tim padem ze tam nekde nasava falesny vzduch, a po zahrati se to zatahne... tak nevim, ale kazdopadne je to zvlastni.... zkusim na ty svody kouknout meho dvorniho mechanika, a uvidime...
Opel astra G caravan, 11/1999, 1,6 16V, muj druhy milacek :) - škoda jí...
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
Presne tak to mam i jaSchumak píše:a kdyz rano nastartujete taky vam to tak prdi, jako by deravy vyfuk? me to tak jemne rachoti, ale ne moc, a benzin taky trochu je citit... ale zajimave je to ze kdyz to necham tak tak to trva celkem dlouho nez ty otacky klesnou, ale jakmile nastartuju a hned protocim motor nad 2000 ot, tak to jde hned do normalu... nekde jsem cetl ze by to mohly byt jemne napraskle svody qa tim padem ze tam nekde nasava falesny vzduch, a po zahrati se to zatahne... tak nevim, ale kazdopadne je to zvlastni.... zkusim na ty svody kouknout meho dvorniho mechanika, a uvidime...
aproc ne ? vyrobni vada a vsem se to prakt. projevuje stejne.Jsem nad tim premyslel a asi to nebude uplne daleko od pravdy protoze celkovym ohratim motoru to nemuze byt jelikoz staci proslapnout plyn a je po problemu ... dival jsem se zboku na to tesneni a je jako kdyby moc "pretazene" resp popraskane(jeho okraje co presahuji).Vic nevim musel bych sundat plech sberneho potrubi nebo pod to vlest a na to ted nemam cas ani prostor. Pristi tyden to pujde na vymenu tesneni a obhlidku sani a svodů.Bohuzel ted ma muj dvorni mechanik dovcu tak to bude az po.něco by na těch svodech mohlo být,ale bylo by trošku divné kdyby svody napraskávaly jen u typu X16XEL
TAK KONECNE MI IDE AUTO NORMALNE !!!! mal som to u mechanika a ten skontroloval vsetko co sa dalo... na nic neprisiel, len tak este pozrel sviecky a zistil ze jedna bola cela zasrata od oleja. Vsetky vycistil a auto si kracne drzi pravidelny volnobeh. Ked nastartujem drzi si asi cca 1-2 minutky 1200ot/min, ale otacky su pravidelne, netrasie sa cele auto a nesmrdi benzin. konečneeee