Zatím jsem je nerozebíral, i když jsem o tom také uvažoval. Myslím, že to není nějak "zatavené", takže když to šlo složit, mělo by to jít i rozebrat. Ale tak odvážný jsem zatím nebyl. Ten solenoid stojí údajně kolem 5 tisíc. Napřed vyzkoušej, jestli funguje. Pokud ne, už nemáš moc co ztratit.
Domnívám se, že uvnitř múže být nějaká těsnící guma, tak jsem usoudil že nejmíň jí uškodí silikonový olej. Možná by ale neškodilo to uvnitř něčím propláchnout.
Rozsvícení diagnostiky při volnoběhu
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
- Reklama
Tak jsem dnes stravil nekolik hodin a s politovanim musim oznamit, ze vse zbytecne. K tem solenoidovym ventilum: Oba vrchni vyvody kdyz napojim na podtlak, tak nasavaji skrz dolni filtr. Jakmile privedu napeti, ventil cvakne a podtlak se zablokuje, ventil je tedy uzavren. Musi byt ale podtlak v obou tech vyvodech (OUT a VAC), kdyz zustane jeden otevreny, nic se nedeje.Na pretlak je ventil zablokovany. Nejak tomu tedy nerozumim, zkousel jsem vsechny tri a vsechny reaguji shodne. Potom jsem zkusil podtlak z podtlakove pumpy, ten podtlak v systemu nedrzi, protoze se prave nasava vzduch skrze ty spodni filtry na ventilech. Pokud je motor studeny, vse je v poradku, jakmile se zahreje, rozsviti se zase ta nestatna kontrolka. Mysllel jsem, ze sviti jen na volnobeh, bohuzel i kdyz stojim a mam otacky zvysene, tak sviti. Nesviti jen pokud auto jede, tedy je v zaberu, potom ta kontrolka zhasne. Pokud to budu tocit na miste, nezhasne.
Opel Zafira 2.0 DTI 16V
Tomu popisu úplně přesně nerozumím, ale to asi není důležité. Asi nebudou vadné všechny tři solenoidy a jestli se tedy chovají stejně, může být problém v něčem jiném.
Pokud je ten obrázek skutečně od našeho ventilu, tak z toho vyplývá, že k tomu, aby ventil zcela přepnul, je nutný podtlak, který po sepnutí elmag. ventilu E umožní přepouštěcím kanálkem D odvést vzduch nad membránou a tím průtok vzduchu zcela otevřít.
Ventil v autě při správné činnosti kmitá a tím přepíná do vedení k "akčnímu členu" podtlak z podtlakové pumpy a normální vzduch přes ten malý filtr a tím nastavuje požadovanou polohu. Otázkou také je, jestli třeba není poloha správná, ale čidlo, která ji má kontrolovat je vadné.
Momentálně mě napadají dvě věci: Zjistit přesně kód chyby (číslo), protože se z toho možná dá měco dál vyvodit a zkusit ještě vyčistit snímač tlaku v sacím potrubí. Ten je pod krytem motoru hned vedle ovladače vířivých klapek (tj. takový klobouček na pravé straně motoru a vede k němu jedna z trubiček)
Pokud budeš mít zájem pošli mi e-mail na SZ a já ti pošlu nějakou literaturu ke studiu
Pokud je ten obrázek skutečně od našeho ventilu, tak z toho vyplývá, že k tomu, aby ventil zcela přepnul, je nutný podtlak, který po sepnutí elmag. ventilu E umožní přepouštěcím kanálkem D odvést vzduch nad membránou a tím průtok vzduchu zcela otevřít.
Ventil v autě při správné činnosti kmitá a tím přepíná do vedení k "akčnímu členu" podtlak z podtlakové pumpy a normální vzduch přes ten malý filtr a tím nastavuje požadovanou polohu. Otázkou také je, jestli třeba není poloha správná, ale čidlo, která ji má kontrolovat je vadné.
Momentálně mě napadají dvě věci: Zjistit přesně kód chyby (číslo), protože se z toho možná dá měco dál vyvodit a zkusit ještě vyčistit snímač tlaku v sacím potrubí. Ten je pod krytem motoru hned vedle ovladače vířivých klapek (tj. takový klobouček na pravé straně motoru a vede k němu jedna z trubiček)
Pokud budeš mít zájem pošli mi e-mail na SZ a já ti pošlu nějakou literaturu ke studiu
Naposledy upravil(a) Spin dne 03 črc 2008, 06:57, celkem upraveno 1 x.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Tak dnes mi to nedalo a jeste pred zitrejsi navstevou servisu jsem se podival na hadicky. Zdalo se mi, protoze jsem jel s otevrenym oknem, ze postradam onen charakteristicky zvuk z turba. Proto jsem vytahl trubicku z podtlakove pumpy co vede do elmag. ventilu k turbu a vytvoril podtlak a ejhle! Ono to kdesi saje. Zjistil jsem asi 10 cm od ventilu, ze je to prodrene. Je to schovane pod hadici od filtru vzduchu, proto to nebylo videt. Zatim jsem to docasne zadelal paskou, nemel jsem po ruce zadnou smrstovaci buzirku. Snad to byla ona zavada. Pravdou je, ze ted auto jede jako das (92 kW) a kontrolka nesviti.
Opel Zafira 2.0 DTI 16V
Solenoidy nerozebírat ! Lze je přehazovat mezi sebou. Solenoid na vířivých klapkách nepozná ECU. Závady většinou "obecná systémová porucha 1 nebo 2", zkontrolovat podtlakové vedení, účinnost vakuové pumpy,solenoidy atd. POZOR ! při velkém zanesení klapek víření (nebo jejich rovnání pokud již byly ohnuté) může dojít k prasknutí a uvolnění části klapky a nasátí do spalovacího prostoru A JE VYMALOVÁNO !