Rozsvícení diagnostiky při volnoběhu
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Rozsvícení diagnostiky při volnoběhu
Mám motor 2.0 DTI, 74 kW a při zahřátém motoru se mi při volnoběhu asi při 750 ot/min rozsvítí elektronika motoru. Pokud přidám plyn na místě, stále svítí, pokud se rozjedu, tak při 2000-2500 ot/min zhasne a výkon do té doby o poznání horší. Po zhasnutí vše OK až na další křižovatku, kde opět zastavím a zase se situace opakuje. V servise na diagnostice na nic nepřišli, mám to prý sledovat. Jinak by prý museli proměřit všechna čidla a to je prý na dlouho. Neměl někdo takový problém?
- Reklama
Na diagnostice by ti měli říct chybový kód a ten by ti mohl pomoct. Může to být např. 0400 – Exhaust gass recirculation ...
Většinou to bývá spojené s podtlakový vedením. Může to být netěsné vedení, špatná „podtlaková pumpa“ – na volnoběh dělá malý podtlak, může lepit některý z elektromagnetických ventilů, může být problém v ERG ventilu a nebo taky ve vířivých klapkách sání. Je toho opravdu hodně a chce to čas a postupně jednotlivé věci vylučovat. Nejlépe asi začít kontrolou těsnosti vedení a ERG ventilu.
Mě to udělá občas taky, ale jen tak jednou za měsíc, když auto běží delší dobu na volnoběh. V servisu taky na nic nepřišli. Vliv na výkon motoru jsem nepozoroval.
Většinou to bývá spojené s podtlakový vedením. Může to být netěsné vedení, špatná „podtlaková pumpa“ – na volnoběh dělá malý podtlak, může lepit některý z elektromagnetických ventilů, může být problém v ERG ventilu a nebo taky ve vířivých klapkách sání. Je toho opravdu hodně a chce to čas a postupně jednotlivé věci vylučovat. Nejlépe asi začít kontrolou těsnosti vedení a ERG ventilu.
Mě to udělá občas taky, ale jen tak jednou za měsíc, když auto běží delší dobu na volnoběh. V servisu taky na nic nepřišli. Vliv na výkon motoru jsem nepozoroval.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Problem je, ze pri napojeni na diagnostiku to nenapsalo zadny kod. Jako by se nic nedelo a to i presto, ze se zarovka motoru rozsviti. Zajimave je, ze ta zarovka zhasne az pri jizde okolo tech 2000 ot./min a pokud auto stoji nepomuze ani 4000 ot./min, to sviti porad. Taky jsem zjistil, ze volnobeh pokud auto stoji je asi 750, ale kdyz jede je to o 50 az 100 ot./min vice.
Opel Zafira 2.0 DTI 16V
Hey, ja mel podobnej problem a podle servisu to vypada na nejakej Crankshaft Centre. Nevim co to je, obrazek kdyztak nize. Hlavne ze mi rekli 120 liber a na netu za to chtej 29. Ale co uz.
Je teda fakt, ze jim to vyskocilo na pocitaci, nicmene problem s otackama a malym vykonem mam taky, tak snad to pomuze.
http://www.vauxcentre.co.uk/index.php?o ... %20Sensors
Je teda fakt, ze jim to vyskocilo na pocitaci, nicmene problem s otackama a malym vykonem mam taky, tak snad to pomuze.
http://www.vauxcentre.co.uk/index.php?o ... %20Sensors
Crankshaft sensor = Snímač (polohy) klikového hřídeleselice píše:Hey, ja mel podobnej problem a podle servisu to vypada na nejakej Crankshaft Centre. Nevim co to je, obrazek kdyztak nize. Hlavne ze mi rekli 120 liber a na netu za to chtej 29. Ale co uz.
Je teda fakt, ze jim to vyskocilo na pocitaci, nicmene problem s otackama a malym vykonem mam taky, tak snad to pomuze.
http://www.vauxcentre.co.uk/index.php?o ... %20Sensors
No někde se začít musí, ale já bych začal u dieselu těma "podtlakama".
Ta kontrolka by se měla rozsvítit pouze v případě, že nějaká chyba vznikla, proto se mi nezdá pravděpodobné, že by v počítači žádnou chybu nenašli. Je to důvěryhodný servis?
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Já mám taky diesel.
S tím čistěním ERG je to samozřejmě trochu jiné než u elektrických.
Když se vymontuje ven, je na něm vidět válcová plocha, která se zasouvá vlivem podtlaku dovnitř a tím se otvírá přepouštění výfukových plynů do sání. Na té válcové ploše a v jejím okolí můžou být usazeniny, které volnému pohybu (oběma směry) brání. Usazeniny je třeba odstranit, válcovou plochu očistit, možná i namazat a zkontrolovat jestli chodí volně - nezadrhává se a jestli ventil udrží podtlak. To se dá vyzkoušet celkem snadno tak, že se váleček zatlačí silou dovnitř tělesa ventilu a prstem se ucpe vývod pro podtlak. Po uvolnění pístku musí zůstat zasunutý a až prst uvolním vyjede plynule ven. (Pokud by byla vadná membrána tak vyjede ven i při ucpaném podtlakovém vývodu.)
Rozebírat se asi moc nedá ani to nedoporučuji, leda by měl v už kapse nový.
S tím čistěním ERG je to samozřejmě trochu jiné než u elektrických.
Když se vymontuje ven, je na něm vidět válcová plocha, která se zasouvá vlivem podtlaku dovnitř a tím se otvírá přepouštění výfukových plynů do sání. Na té válcové ploše a v jejím okolí můžou být usazeniny, které volnému pohybu (oběma směry) brání. Usazeniny je třeba odstranit, válcovou plochu očistit, možná i namazat a zkontrolovat jestli chodí volně - nezadrhává se a jestli ventil udrží podtlak. To se dá vyzkoušet celkem snadno tak, že se váleček zatlačí silou dovnitř tělesa ventilu a prstem se ucpe vývod pro podtlak. Po uvolnění pístku musí zůstat zasunutý a až prst uvolním vyjede plynule ven. (Pokud by byla vadná membrána tak vyjede ven i při ucpaném podtlakovém vývodu.)
Rozebírat se asi moc nedá ani to nedoporučuji, leda by měl v už kapse nový.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Tak jsem to vycistil, ventil slape dobre, zkousel jsem to pusou "vysat" a taky se zatlacil, ted jsem na strankach slovenskych kolegu cetl pripad presne jako mam ja a borec znakonec zjistil diravou hadicku od podtlakove pumpy. Zkusim se na to podivat, je tam takova zvlastni koncovka se zajistenim a ta hadicka se volne hybe, ma to byt nebo musi pevne drzet? Zkusim se na to hned zitra podivat a dam kdyztak vedet. Vidim, ze tuto zavadu zacina mit dost lidi. Jeste nakonec zbyva onen solenoidovy ventil, napadlo me zkusit to napojit na ten druhy, co je vedle nej a je na nejake ty virive klapky.
Opel Zafira 2.0 DTI 16V
Na podtlakové pumpě jsou dva vývody. Jeden vede přímo dozadu tlustou hadicí se zpětným ventilem, který je určen pro posilovač brzd. U tohoto vývodu trochu vůle bývá ( - já ji teda mám).
Druhý vývod - ten nás zajímá - vede přímo dolů a je na něm gumové kolínko a za ním "T-čko" pro rozdělení přívodu podtlaku k solenoidu turba (ten je za hadicí sání) a solenoidům ARG ventilu a vířivé klapky. Celý systém musí být dokonale těsný, všechny kolínka, spojky, trubičky je třeba zkontrolovat, protože jedna netěsnost ovlivní celý systém. Samozřejmě při nižších otáčkách motoru, kdy má podtlaková pumpa menší výkon se to projevuje víc.
Celý systém je nejlépe vyzloušet tak, že s odpojí od podtlakové pumpy, vytvoří se v něm podtlak a kontroluje se jestli podtlak "drží". V servisu na to mají takovou ruční pumpičku s měřákem.
Solenoidy je možné vyzkoušet přehozením, bohužel nejsou všechny stejné. Solenoid pro vířivou klapku a turbo mají číslo 09 128 022 - ty lze prohodit, ale solenoid pro ARG je jiný - číslo 09 158 200. Nevím v čem se ty dva typy přesně liší, ale jejich záměnu nedoporučuji.
Někdy se stává, že solenoidy "lepí", tzn. že zůstávají zavřené i když by už měly otvírat. Já jsem je kdysi trochu prostříknul silikonovým olejem, ale nevím jestli jsem udělal dobře. Každopádně jsem žádné škody nezpůsobil.
Asi by se dal solenoid vyzkoušet zapojením přímo na 12V, (pozor na polaritu) jestli cvakne a otevře se průchod mezi vstupem a výstupem. To je ale jen nápad, vyzkoušené to nemám.
Druhý vývod - ten nás zajímá - vede přímo dolů a je na něm gumové kolínko a za ním "T-čko" pro rozdělení přívodu podtlaku k solenoidu turba (ten je za hadicí sání) a solenoidům ARG ventilu a vířivé klapky. Celý systém musí být dokonale těsný, všechny kolínka, spojky, trubičky je třeba zkontrolovat, protože jedna netěsnost ovlivní celý systém. Samozřejmě při nižších otáčkách motoru, kdy má podtlaková pumpa menší výkon se to projevuje víc.
Celý systém je nejlépe vyzloušet tak, že s odpojí od podtlakové pumpy, vytvoří se v něm podtlak a kontroluje se jestli podtlak "drží". V servisu na to mají takovou ruční pumpičku s měřákem.
Solenoidy je možné vyzkoušet přehozením, bohužel nejsou všechny stejné. Solenoid pro vířivou klapku a turbo mají číslo 09 128 022 - ty lze prohodit, ale solenoid pro ARG je jiný - číslo 09 158 200. Nevím v čem se ty dva typy přesně liší, ale jejich záměnu nedoporučuji.
Někdy se stává, že solenoidy "lepí", tzn. že zůstávají zavřené i když by už měly otvírat. Já jsem je kdysi trochu prostříknul silikonovým olejem, ale nevím jestli jsem udělal dobře. Každopádně jsem žádné škody nezpůsobil.
Asi by se dal solenoid vyzkoušet zapojením přímo na 12V, (pozor na polaritu) jestli cvakne a otevře se průchod mezi vstupem a výstupem. To je ale jen nápad, vyzkoušené to nemám.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Zkousel jsem tu spodni hadicku z pumpy vytahnout a trochu vytvorit podtlak, ale bylo slyset, ze to nekde utika, protoze jsem mohl tahat jako blazen a stale to tlak nedrzelo. Asi to bude ten problem. Taky jsem vyzkousel ony selonoidy, ma to dva vyvody nahore a dole jakysi filtr pres kolinko. Nevim jestli maji byt otevrene, tedy odkud kam to ma propoustet. Kdyz vytvorim podtlak nahore, z toho druheho to saje a kdyz ten druhy zacpu, tak to saje trochu zespodu pres ten filtr.
Opel Zafira 2.0 DTI 16V
Trochu jsem nahlédl do papírů a zjistil jsem toto:
1. Vinutí solenoidů má mít odpor 5 Ohmů.
2. Na vinutí lze připojovat napětí z baterie pro vyzkoušení. Jak je to s polaritou mi není zcela jasné, ale asi při pohledu na vymontovaný solenoid zepředu (na svorkovnici) a přísávací filtr je dole, by plus (+) mělo být vlevo, mínus (-) vpravo.
3. Bez napětí by měl vzduch procházet mezi přisávacím filtrem a jedním hrdlem (mělo by to být to, které je blíže ke středu solenoidu),
při připojeném napětí (viz bod 2.) by měl vzduch procházet mezi těmi dvěmi hrdly co jsou vedle sebe.
Vířivé klapky jsou v sacích kanálech a způsobují lepší plnění při nízkých otáčkách - lepší záběr od spodu. Sací potrubí se ale zanáší recirkulovanými výfukovými plyny a účinnost klapek se snižuje, protože se zhoršuje jejich pohyblivost. Proto se někdy doporučuje je vyčistit. Někdo tu dokonce psal, že je měl pozohýbané a když vše vyčistil a klapky narovnal, jelo to pak lépe.
Čísla solenoidů by snad měla souhlasit, opisoval jsem to ze svého auta.
1. Vinutí solenoidů má mít odpor 5 Ohmů.
2. Na vinutí lze připojovat napětí z baterie pro vyzkoušení. Jak je to s polaritou mi není zcela jasné, ale asi při pohledu na vymontovaný solenoid zepředu (na svorkovnici) a přísávací filtr je dole, by plus (+) mělo být vlevo, mínus (-) vpravo.
3. Bez napětí by měl vzduch procházet mezi přisávacím filtrem a jedním hrdlem (mělo by to být to, které je blíže ke středu solenoidu),
při připojeném napětí (viz bod 2.) by měl vzduch procházet mezi těmi dvěmi hrdly co jsou vedle sebe.
Vířivé klapky jsou v sacích kanálech a způsobují lepší plnění při nízkých otáčkách - lepší záběr od spodu. Sací potrubí se ale zanáší recirkulovanými výfukovými plyny a účinnost klapek se snižuje, protože se zhoršuje jejich pohyblivost. Proto se někdy doporučuje je vyčistit. Někdo tu dokonce psal, že je měl pozohýbané a když vše vyčistil a klapky narovnal, jelo to pak lépe.
Čísla solenoidů by snad měla souhlasit, opisoval jsem to ze svého auta.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001