Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Mám problém s motorem 1.8 16V 85kW v Zafiře. Svítí kontrolka motoru. Výpis z diagnostiky chyba teploty a množství nasávaného vzduchu, ale tímto čidlem to údajně není. Na první návštěve v opel servisu nahráli nový SW, ale to nepomohlo. Na druhý návštěve také nic neoběvili. Jako další možnost navrhli vyzkoušet jinou řídící jednotku, ale neměli žádnou na test. Osobně jsem prohlédl všechny hadice ke škrtící klapce, vyčistil klapku a AGR ventil. vše se zdá být v pořádku.
Tato porucha se projevuje následovně: kontrolka svítí v naprosté většině hned po nastartování. Při jízdě někdy zhasne a to při akceleraci. Potom to různě dlouhou dobu jede normálně, ale většinou při ubrání plynu, nebo vyrovnané jízdě se kontrolka s cuknutím rozsvítí. Rozjezdy se svítící kontrolkou jsou trochu tupější, ale jinak se tak dá jezdit, ani spotřeba podle mě není výrazně vyšší.
Děkuji za každou radu
Tato porucha se projevuje následovně: kontrolka svítí v naprosté většině hned po nastartování. Při jízdě někdy zhasne a to při akceleraci. Potom to různě dlouhou dobu jede normálně, ale většinou při ubrání plynu, nebo vyrovnané jízdě se kontrolka s cuknutím rozsvítí. Rozjezdy se svítící kontrolkou jsou trochu tupější, ale jinak se tak dá jezdit, ani spotřeba podle mě není výrazně vyšší.
Děkuji za každou radu
- Reklama
předpokládám, že když to dvakrát respektive třikrát bylo v servisu, tak to tou váhou nebude. Poprvé jsem do servisu zajel, když auto loni v létě zdechlo na křižovatce a k servisu jsem to měl jen pár stovek metrů. Technik to napojil na počítač a prohlásil že to píše ty dvě chyby, ale že to tím nebude, protože váha vzduchu dává správné hodnoty. Za tuto diagnostiku nic nechtěl a doporučil ať se objednám, že se na to podívají. Při příležitosti pravidelného servisu jsem je na to upozornil a vrátili mě auto s tím že je v pořádku a že nahráli nový SW. Při poslední kontrole opět nic nenašli a odkazovali se na vadnou řídící jednotku s čímž se zase špatně srovnávám já, protože se mě nechce dát cca 27000 kč za novou.
Tak to seš na tom celkem dobře s tou cenou... Mě říkali 30tis. jen za tu jednotku, která je dělaná pro el. okna, do od centrálu apod ( ta co je u spoluzdce u dveří ), takže na tuto jsem se jich ani neptal
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Začalo to tím, že mi kluci na srazu v Poděbradech, jen tak ze srandy udělali diagnostiku. No a načetli chybu, teď už si nevzpomenu jesli 100,nebo 110, což indikuje nasávaný vzduch. Jenže to jsem tomu ještě nevěnoval pozornost, auto jelo dobře a navíc byl den před tím sundané sání, tak jsem si řekl, nic to není. No a po měsíci, jsem jednoho krásného dne přijel domů, zařadil jsem zpátečku a bylo vymalováno. Otačky spadli, auto zdechlo a po opětovném nastartování tarokovalo jak divé. Tak začala diagnostická anabáze. První mechanik kam jsem jel, napíchl a vyskočil kod chyby volnoběžných otáček. Proměřila se škrtící klapa a ta byla dle slov mechoše OK. Takže verdikt byl ŘJ...Tak jsem s hopsalem doskákal domů a zdrceně jsem přemýšlel co dál, protože ta cifra co mi řekl za novou ŘJ se mi nelíbila ani trochu. Druhý den, jsem na radu kamarádů, co kdyby se ten první spletl zajel k druhému mechošovi. Opět napojení, opět chyba P0505- volnoběžné otáčky. Sundalo se sání a vyčistila se škrtící klapa. Po teto akci nastala drobná změna. Volnoběžné otáčky na zahřátém motoru držely, dokonce to pak vypsalo jen malou hmotnost nasávaného vzduchu. Řekl jsem si, paráda, to bude jen váha vzduchu. Domluvil jsem si zapůjčení nové váhy a hurá za mechošem. Než jsme váhu vyměnili, znova jsme to zkusmo napíchly a opět chyba P0505, přitom volnoběžné otáčky jsou v cajku, cca 800...
Tak mi ten mechoš poradil, jeď do Polska, tam jsou machři na ŘJ, oni to umí spravit a hlavně tomu rozumějí. Dal mi číslo a já tam šupajdil. Poláci jednotku vytáhli, něco s ní provedli a asi za dvě hoďky jsem fičel domů. Kontrolka nesvítila, hopsal nehopsal, snoplík jel jako znovuzrozený, líp než kdykoliv předtím;)) Jenže ráno nastartuju, otáčky v háji, rozsvítila se kontrolka a bylo to tam kde předtím:( Tak znova do Polska, auto tam zůstalo a výsledek je...vadná ŘJ. Tak to je můj poznatek...
PS: Auto se teď chová tak jako to tvé jak popisuješ o pár příspěvků výš...
Motor mám ten samý co Ty... X18XE1
Tak mi ten mechoš poradil, jeď do Polska, tam jsou machři na ŘJ, oni to umí spravit a hlavně tomu rozumějí. Dal mi číslo a já tam šupajdil. Poláci jednotku vytáhli, něco s ní provedli a asi za dvě hoďky jsem fičel domů. Kontrolka nesvítila, hopsal nehopsal, snoplík jel jako znovuzrozený, líp než kdykoliv předtím;)) Jenže ráno nastartuju, otáčky v háji, rozsvítila se kontrolka a bylo to tam kde předtím:( Tak znova do Polska, auto tam zůstalo a výsledek je...vadná ŘJ. Tak to je můj poznatek...
PS: Auto se teď chová tak jako to tvé jak popisuješ o pár příspěvků výš...
Motor mám ten samý co Ty... X18XE1
Díky za podrobný popis. Teď zbývá jediné, prohodit z jiného auta stejnou jednotku a tím se definitivně ukáže zda je to ona, nebo ne. jen se mě nezdá, že by odešla tak plíživě a že za určitých podmínek tu chybu nehlásí. Jen pro upřesnění pro ostatní: typ motoru X18XE1Gallo píše:Začalo to tím, že mi kluci na srazu v Poděbradech, jen tak ze srandy udělali diagnostiku. No a načetli chybu, teď už si nevzpomenu jesli 100,nebo 110, což indikuje nasávaný vzduch. Jenže to jsem tomu ještě nevěnoval pozornost, auto jelo dobře a navíc byl den před tím sundané sání, tak jsem si řekl, nic to není. No a po měsíci, jsem jednoho krásného dne přijel domů, zařadil jsem zpátečku a bylo vymalováno. Otačky spadli, auto zdechlo a po opětovném nastartování tarokovalo jak divé. Tak začala diagnostická anabáze. První mechanik kam jsem jel, napíchl a vyskočil kod chyby volnoběžných otáček. Proměřila se škrtící klapa a ta byla dle slov mechoše OK. Takže verdikt byl ŘJ...Tak jsem s hopsalem doskákal domů a zdrceně jsem přemýšlel co dál, protože ta cifra co mi řekl za novou ŘJ se mi nelíbila ani trochu. Druhý den, jsem na radu kamarádů, co kdyby se ten první spletl zajel k druhému mechošovi. Opět napojení, opět chyba P0505- volnoběžné otáčky. Sundalo se sání a vyčistila se škrtící klapa. Po teto akci nastala drobná změna. Volnoběžné otáčky na zahřátém motoru držely, dokonce to pak vypsalo jen malou hmotnost nasávaného vzduchu. Řekl jsem si, paráda, to bude jen váha vzduchu. Domluvil jsem si zapůjčení nové váhy a hurá za mechošem. Než jsme váhu vyměnili, znova jsme to zkusmo napíchly a opět chyba P0505, přitom volnoběžné otáčky jsou v cajku, cca 800...
Tak mi ten mechoš poradil, jeď do Polska, tam jsou machři na ŘJ, oni to umí spravit a hlavně tomu rozumějí. Dal mi číslo a já tam šupajdil. Poláci jednotku vytáhli, něco s ní provedli a asi za dvě hoďky jsem fičel domů. Kontrolka nesvítila, hopsal nehopsal, snoplík jel jako znovuzrozený, líp než kdykoliv předtím;)) Jenže ráno nastartuju, otáčky v háji, rozsvítila se kontrolka a bylo to tam kde předtím:( Tak znova do Polska, auto tam zůstalo a výsledek je...vadná ŘJ. Tak to je můj poznatek...
PS: Auto se teď chová tak jako to tvé jak popisuješ o pár příspěvků výš...
Motor mám ten samý co Ty... X18XE1
PS: Mám takovou otázku: ten motor má proměnou délku sání, co by se dělo, kdyby ta klapka správně nepřestavovala vlivem např znečištění. Přecijen škrtící klapka byla dost zasviněná, jenže ta se dá vyčistit naprosto v pohodě, ale k té druhé se jednoduše asi dostat nelze. Otázkou je, na co by měla špatně se pohybující klapka vliv poznala by to lambda sonda??