Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu

Příspěvek od Jiří Pávek » 08 čer 2008, 16:07

Po dnešní demontáži schránky spolujezdce jsem zjistil, že není zapojený konektor do motorku vnitřní cirkulace vzduchu. Po jeho připojení se stále nic nedělo a pak náhodně začal fachat a klapku zavřel, ale pak jsem ji zase nemohl zaboha otevřít. Pak se to nějak zbláznilo a zase se otevřela. Pak už nic. Bez reakce. Tlačítko maká a motorek ne. Zkusím to proměřit. Ale zarazilo mě, jak se ten motorek zahřívá při čím vyšší rychlosti větráku, tím větší teplo vydává. Nemáte někdo fotku, jestli tam zapojuji správný konektor, ale je tam jediný co není zapojený. Je to oválný konektor s dvěma dráty. Červený a zelený. Nemáte někdo fotku?

Reklama
 

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od David B. » 10 čer 2008, 00:08

Jedna z častých závad Aster. Ovládací elektronika přestane vypínat napětí pro motorek při dojezdu do krajní plohy a motorek se spálí. Zkontroluj napětí na konektoru (musí se měnit polarita při stisku tl. vnitřní cirkulace vzduchu). Pokud to bude v pořádku, tak vyměnit motorek a přidělat na servo koncové spínače krajních poloh. Nejlevnější a spolehlivé řešení. Už se to tady někde probíralo...

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od David B. » 10 čer 2008, 01:46

PS: Původní majitel určitě věděl, že servo klapky je vadné, tak ji nechal v poloze "vnitřní cirkulace vypnuta" a konektor vypojil.

Fík
Příspěvky: 10
Registrován: 24 dub 2008, 14:49

Příspěvek od Fík » 10 čer 2008, 11:11

Pokud motorek točí náhodně, nepo pořád není to žádnou elektronikou, ale osičkou klapky. Je totiž zdeformovaná a osička motorku v ní prokluzuje.Opravil jsem to tak,že jsem klapku otočil a funguje jak víno.Až se zbortí i druhá stana tak nevím, protože těžko půjde sehnat jen klapka. Postup platí pro ventilátor bez kopule.

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od David B. » 10 čer 2008, 12:28

To je samozřejmě možné, je to také jedna z možných závad. Ale předpokládám, že mechanické zrady by si majitel všiml. Závadu elektroniky jsem tipoval podle zahřívajícího se motorku, jak uvedl tazatel. S protáčející se osou klapky jsem se zatím setkal 2x, řešil jsem to obdobně, se závadou ovládací elektroniky jsem se setkal častěji a to od pouhého spáleného motorku serva až po spálené cesty DPS v ovládací elektronice.

Fík
Příspěvky: 10
Registrován: 24 dub 2008, 14:49

Příspěvek od Fík » 10 čer 2008, 15:05

Mechanickou zradu u klapky jakou mám v autě těžko odhalíš bez sundání klapky. Motorek je teplý jak se stále točí. Nevím,kde jsi našel elektroniku, ale já tam žádnou nemam, pouze motorek a tuším dvě ozubené kolečka. :lol:

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 10 čer 2008, 17:15

David B. píše:To je samozřejmě možné, je to také jedna z možných závad. Ale předpokládám, že mechanické zrady by si majitel všiml. Závadu elektroniky jsem tipoval podle zahřívajícího se motorku, jak uvedl tazatel. S protáčející se osou klapky jsem se zatím setkal 2x, řešil jsem to obdobně, se závadou ovládací elektroniky jsem se setkal častěji a to od pouhého spáleného motorku serva až po spálené cesty DPS v ovládací elektronice.
Díky za radu. Já si taky myslím, že je chyba v motorku. Bohužel mám nyní auto na výměně lebra a napínací kladky, takže až se mi vrátí, tak zkusím ten motorek připojit na volno bez táhla a přepólovat. Uvidíme zda bude chodit. Je zajímavé, že se na několikrát pomocí úderu do motorku, motorek rozběhl. Ale sporadicky. A další poznatek, že se jednou po úderech rozběhl po stisknutí tlačítka opačně. Tedy při aktivaci vnitřní cirkulace vzduchu tzn. zavření kopule se klapka otevřela a opačně. Ale to pouze jednou. Pak se to naštěstí srovnalo klapka se otevřela a už jsem to nerozběhl vůbec.

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od David B. » 11 čer 2008, 10:17

Elektronika se nachází ve středové konzole v části za tlačítky, které spínají vnitřní cirkulaci, klimu a vyhřívání zadního skla.

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 16 čer 2008, 22:35

Tak jsem dnes zprovoznil servomotorek. Byl v něm v háji el.motorek, který se zasekl v koncové poloze. Předělali jsme motorek z servomotorku z Roomstera, kam dáváme taky topení Behr. Vnitřnosti servomotorku jsou téměř shodné. Je tam akorát jiný typ šnekového převodu a navíc snímač polohy motorku. Ten se nepoužije. Jinak tedy oprava spočívala v tom přehodit el.motorek a dvě ozubená kolečka. A fachá to jak o život. Takže díky všem.

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od David B. » 17 čer 2008, 19:24

Dokonalé :D Jinak do toho serva pasuje taky motorek ze serva centrálního zamykání, které prodává firma HADEX za 59,- kč. Stačí jen zkrátit osku a nalisovat původní ozubené kolečko.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 24 črc 2008, 14:01

David B. píše:Dokonalé :D Jinak do toho serva pasuje taky motorek ze serva centrálního zamykání, které prodává firma HADEX za 59,- kč. Stačí jen zkrátit osku a nalisovat původní ozubené kolečko.
tak já mám také obdobné poznatky jak tu píšete! začal jsem se stím ted už také zabívat když už mi na autě vše funguje a je čas :D
Mně to funguje tak že klapka funguje vpořádku a při několikátém stiknutí jakoby motorek zrychlí a sekne se! a už to nefunguje tak ted je problém asi spíš v elektronice než motorku! je to podle mě celé šalamounské :?

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 24 črc 2008, 14:23

Já myslím,že u těch motorků jde jen o mechanickou závadu ,časem se zvětší vůle a jednoduše se kousnou.Ten motorek je snad pořád pod napětím a tlačí ozubení.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 24 črc 2008, 15:46

Effe píše:Já myslím,že u těch motorků jde jen o mechanickou závadu ,časem se zvětší vůle a jednoduše se kousnou.Ten motorek je snad pořád pod napětím a tlačí ozubení.
no kdyby byl pod napětím tak se bude zahřívat až se spálí ne? to už tu bylo! teď vyzkouším návod s těmi mikrospínači tak uvidíme... :idea:

saimon
Příspěvky: 9
Registrován: 21 lis 2008, 21:51

Re: Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu

Příspěvek od saimon » 16 úno 2009, 22:18

Mozno blba otazka ale aj tak, pri zapnutej vnutornej cirkulacii ma byt klapka otvorena alebo zatvorena(teda kopula ma byt otvorena alebo zatvorena)?
Dakujem ...
Opel Astra 1.7Dti

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu

Příspěvek od Trdlo » 16 úno 2009, 22:54

Při zapnuté vnitřní cirkulaci má být klapka zavřená (nenasává zvenčí, ale zevnitř) :wink:
END

Odpovědět