Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka
Napadlo mě udělat zde za vaší pomoci přehled, u kterých motorů lze zaslepit bezpečně EGR ventil aniž by svítila kontrolka motoru...
X14XE ... pravděpodobně nejde (může někdo potvrdit??)
X16SZR ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj undertaker)
Z14XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Oliver)
Z16XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Pleshoun)
X20DTL ... nelze zaslepit, při poruše nutno vyměnit (zdroj AstraMan)
Uvádějte vaši zkušenost... ať to pro ostatní zpřehledníme...
X14XE ... pravděpodobně nejde (může někdo potvrdit??)
X16SZR ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj undertaker)
Z14XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Oliver)
Z16XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Pleshoun)
X20DTL ... nelze zaslepit, při poruše nutno vyměnit (zdroj AstraMan)
Uvádějte vaši zkušenost... ať to pro ostatní zpřehledníme...
Naposledy upravil(a) Pleshoun dne 06 čer 2008, 06:50, celkem upraveno 2 x.
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
- Reklama
Re: Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontr
Z14XE taky nesvítí
Motor X20DTL nelze zaslepit, jediná možnost je koupit nový
EDIT: Tak pro jistotu ještě dopíši že na motoru X20DTL z roku výroby 1999 nelze zaslepit EGR vetil
EDIT: Tak pro jistotu ještě dopíši že na motoru X20DTL z roku výroby 1999 nelze zaslepit EGR vetil
Naposledy upravil(a) AstraMan dne 05 čer 2008, 20:53, celkem upraveno 1 x.
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
U tebe by to nešlo protože máš x14xe ne proto že je z roku 2000...Phrz píše:pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
Vypadá to, že x-ové motory nejdou... může to někdo vyvrátit?
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
- undertaker
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07 dub 2008, 12:46
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele:
Hlinik, treba 1mm, nekde sem cet, ze i hlinik z plechovky, ale to se mi zda malo.
Ale pozor, pokud mas EGR typ 1, muzes bez problemu pouzit to co sem psal, pokud mas typ 2, kdy to vyjizdi ven, tak musis udelat podlozku silnou, aby se ti nesprajcnul, pak by to hazelo chybu. Viz
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2oVVKA
Jo a ja si stejne nejsem jistej, jestli pri prepousteni tech vejfukovejch plynu neceka RJ od lambdy nejakou informaci, jakoze chudsi smes nebo tak neco. Myslim jako po dobu otevreni ventilu. Kdyz ho zaslepis, lambda nepociti zadnej ubytek, RJ dostane mylnou info a rozsviti chybu. To by mozna vysvetlovalo proc i po zaslepeni se stale rozsveci.
Anebo je vse OK, RJ neni tak inteligentni (nechci krivdit inzenyrum z Rüsselsheimu) a EGR je uz nacatej, respektive jeho merici cast, takze zaslepeni nepomuze.
Ale pozor, pokud mas EGR typ 1, muzes bez problemu pouzit to co sem psal, pokud mas typ 2, kdy to vyjizdi ven, tak musis udelat podlozku silnou, aby se ti nesprajcnul, pak by to hazelo chybu. Viz
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2oVVKA
Jo a ja si stejne nejsem jistej, jestli pri prepousteni tech vejfukovejch plynu neceka RJ od lambdy nejakou informaci, jakoze chudsi smes nebo tak neco. Myslim jako po dobu otevreni ventilu. Kdyz ho zaslepis, lambda nepociti zadnej ubytek, RJ dostane mylnou info a rozsviti chybu. To by mozna vysvetlovalo proc i po zaslepeni se stale rozsveci.
Anebo je vse OK, RJ neni tak inteligentni (nechci krivdit inzenyrum z Rüsselsheimu) a EGR je uz nacatej, respektive jeho merici cast, takze zaslepeni nepomuze.
99' Astra Caravan 1.6 16V
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Ja to rozhodne zaslepovat nebudu, pro me je dulezity, aby to vsechno spravne fungovalo.
A funkci EGR ventilu je snizit obsah NO, kterej se stejne pri emisich nemeri.
A kdyby se meril, s napichlou diagnostikou jsem pri volnobehu nebo i pri zvysenejch otackach nedonutil EGR otevrit. Ale jak jsem se rozjel, uz kmital.
A funkci EGR ventilu je snizit obsah NO, kterej se stejne pri emisich nemeri.
A kdyby se meril, s napichlou diagnostikou jsem pri volnobehu nebo i pri zvysenejch otackach nedonutil EGR otevrit. Ale jak jsem se rozjel, uz kmital.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Na emisích je to úplně jedno. AGR bylo uvedeno do výroby aby snižovalo emise NOx ale paradox je , že AGR funguje dle typu motoru na volnoběh a částečné zatížení, ale největší tvorba nox je v plném zatížení, takže je to jen taková hračka k ho.nu a né pro zlepšení emisi.Na emisích občas není poznat ani vadný kat. nebo jde poznat ale stejně projde. Naše emisní normy jsou hodně benevolentní. ŘJ nepozná funkci AGR podle lambdasondy ale podle měřiče množství nasávaného vzduchu nebo MAP senzoru. Při otevřeném AGR totiž motor nasává část výfukových plynů a tím pádem na měřiči zjistí nižší hodnoty . Pokud je zaslepen, tak k poklesu hodnot na měřiči nedochází a proto to ŘJ vyhodnotí jako chybu a aktivuje kontrolku. Pro některé motory existuje SW pro vyřezení AGR z činnosti a orig. zaslepovací těsnění. HAUK !