Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka

Příspěvek od Pleshoun » 05 čer 2008, 16:50

Napadlo mě udělat zde za vaší pomoci přehled, u kterých motorů lze zaslepit bezpečně EGR ventil aniž by svítila kontrolka motoru...

X14XE ... pravděpodobně nejde (může někdo potvrdit??)
X16SZR ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj undertaker)
Z14XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Oliver)
Z16XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Pleshoun)

X20DTL ... nelze zaslepit, při poruše nutno vyměnit (zdroj AstraMan)


Uvádějte vaši zkušenost... ať to pro ostatní zpřehledníme...
Naposledy upravil(a) Pleshoun dne 06 čer 2008, 06:50, celkem upraveno 2 x.
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

Reklama
 

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Re: Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontr

Příspěvek od Oliver » 05 čer 2008, 18:14

Z14XE taky nesvítí

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 05 čer 2008, 19:05

Motor X20DTL :arrow: nelze zaslepit, jediná možnost je koupit nový :idea:
EDIT: Tak pro jistotu ještě dopíši že na motoru X20DTL z roku výroby 1999 nelze zaslepit EGR vetil :wink:
Naposledy upravil(a) AstraMan dne 05 čer 2008, 20:53, celkem upraveno 1 x.
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 05 čer 2008, 20:50

pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001 :roll:
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Pleshoun » 05 čer 2008, 22:20

Phrz píše:pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001 :roll:
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
U tebe by to nešlo protože máš x14xe ne proto že je z roku 2000...
Vypadá to, že x-ové motory nejdou... může to někdo vyvrátit?
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

Uživatelský avatar
undertaker
Příspěvky: 198
Registrován: 07 dub 2008, 12:46

Příspěvek od undertaker » 05 čer 2008, 23:44

X16SZR zaslepeny bez svietenia vsetko ide ok...

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 06 čer 2008, 08:09

X16XEL po zaslepeni svieti Rok vyroby 1998
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Uživatelský avatar
Samothe
Příspěvky: 2443
Registrován: 22 čer 2007, 10:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samothe » 30 črc 2008, 16:21

X16XEL zaslepeno a svítí rok výroby 2000

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 30 črc 2008, 17:48

Mám X18XE1 a po zaslepení (asi 3/4 roku) to ani nebliklo. Takže v pohodě.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

arnie
Příspěvky: 110
Registrován: 10 led 2008, 16:56
Bydliště: Koprivnice

egr

Příspěvek od arnie » 30 črc 2008, 18:09

chlapi jaky mam pouzit plech na zaslepeni?jaky material?

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 30 črc 2008, 20:48

Hlinik, treba 1mm, nekde sem cet, ze i hlinik z plechovky, ale to se mi zda malo.
Ale pozor, pokud mas EGR typ 1, muzes bez problemu pouzit to co sem psal, pokud mas typ 2, kdy to vyjizdi ven, tak musis udelat podlozku silnou, aby se ti nesprajcnul, pak by to hazelo chybu. Viz
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2oVVKA

Jo a ja si stejne nejsem jistej, jestli pri prepousteni tech vejfukovejch plynu neceka RJ od lambdy nejakou informaci, jakoze chudsi smes nebo tak neco. Myslim jako po dobu otevreni ventilu. Kdyz ho zaslepis, lambda nepociti zadnej ubytek, RJ dostane mylnou info a rozsviti chybu. To by mozna vysvetlovalo proc i po zaslepeni se stale rozsveci.

Anebo je vse OK, RJ neni tak inteligentni (nechci krivdit inzenyrum z Rüsselsheimu) a EGR je uz nacatej, respektive jeho merici cast, takze zaslepeni nepomuze.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 30 črc 2008, 20:53

mně pořád vrtá hlavou jak projdete na emisích když si zaslepíte EGR :? v čem je fígl?!??!?!

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 30 črc 2008, 21:45

Ja to rozhodne zaslepovat nebudu, pro me je dulezity, aby to vsechno spravne fungovalo.

A funkci EGR ventilu je snizit obsah NO, kterej se stejne pri emisich nemeri.

A kdyby se meril, s napichlou diagnostikou jsem pri volnobehu nebo i pri zvysenejch otackach nedonutil EGR otevrit. Ale jak jsem se rozjel, uz kmital.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Gabrihell
Příspěvky: 162
Registrován: 25 bře 2007, 23:07
Bydliště: okr. Michalovce (Užhorod mám ale bližšie)

Příspěvek od Gabrihell » 30 črc 2008, 22:44

duff74 píše:Mám X18XE1 a po zaslepení (asi 3/4 roku) to ani nebliklo. Takže v pohodě.
Kde si to zaslepil? priamo pod EGR-om alebo na bloku motora?
Astra G 1,8 16V, 1999, 85 kW, X18XE1

Uživatelský avatar
Harley
Příspěvky: 87
Registrován: 10 črc 2008, 02:19
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvek od Harley » 31 črc 2008, 00:06

Na emisích je to úplně jedno. AGR bylo uvedeno do výroby aby snižovalo emise NOx ale paradox je , že AGR funguje dle typu motoru na volnoběh a částečné zatížení, ale největší tvorba nox je v plném zatížení, takže je to jen taková hračka k ho.nu a né pro zlepšení emisi.Na emisích občas není poznat ani vadný kat. nebo jde poznat ale stejně projde. Naše emisní normy jsou hodně benevolentní. ŘJ nepozná funkci AGR podle lambdasondy ale podle měřiče množství nasávaného vzduchu nebo MAP senzoru. Při otevřeném AGR totiž motor nasává část výfukových plynů a tím pádem na měřiči zjistí nižší hodnoty . Pokud je zaslepen, tak k poklesu hodnot na měřiči nedochází a proto to ŘJ vyhodnotí jako chybu a aktivuje kontrolku. Pro některé motory existuje SW pro vyřezení AGR z činnosti a orig. zaslepovací těsnění. HAUK !

Zamčeno