Zajímavý problém s hydroštely

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
Michael Night
Příspěvky: 52
Registrován: 31 led 2007, 18:47
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Zajímavý problém s hydroštely

Příspěvek od Michael Night » 21 kvě 2008, 18:38

Zdravim kolegy, majitele Aster-G.Mám zajímavou závadu.Mám 1.4 16V r.v 11/98.Začaly mi cvakat hydroštely.Udělal jsem výměnu všech(mmj. oprava za 13 000kč, 10 000kč hydroštely a 3 000kč práce.Přivezl jsem auto domu (bral jsem ho se zahřátim motorem ze servisu, ne OPEL).Ráno jsem prišel k autu že pojedu do práce a ejhle, po startu to začalo cvakat znovu, stejný zvuk.Ale po cca 4 minutách to přestane a motor běží perfetkně.Mám na autě nalítáno 130 000 km.Opravdu nevim co by to mohlo bejt jiného.Máte někdo zkušenost??PLS poraďte.
Opel Astra G combi, 1.4, 66Kw

Reklama
 

jirka h
Příspěvky: 40
Registrován: 12 úno 2007, 13:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od jirka h » 02 čer 2008, 16:38

Byla ta oprava spojená s výměnou oleje? Jestli budeš měnit olej, udělej propláchnutí olejové nádrže a celého systému. Přípravek se dá koupit u pumpy a stojí za to proplachovat před každou výměnou oleje.

NOVON
Příspěvky: 87
Registrován: 12 bře 2008, 17:49
Bydliště: KOPR

Příspěvek od NOVON » 02 čer 2008, 17:36

Čau,pokud to necvaká zahřáté,tak to neřeš..Jinak těch 130 000km je podle mě dost sporných,spíš bych řekl 230 000km..130 je na výměnu hydroštelů dost málo..
Pokud jsi ještě neměnil od opravy olej,tak jej vyměn.Nic proplachovat nemusíš.. :P :P

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 02 čer 2008, 19:42

kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit... :roll: ventily ?? :?:

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 02 čer 2008, 20:59

hydrostely alebo váhatka/dufam ze som to dobre napísal/ :lol: . ak cvakaju za studena ale potom prestanu tak je malo oleja.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

jirka h
Příspěvky: 40
Registrován: 12 úno 2007, 13:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od jirka h » 03 čer 2008, 08:53

NOVON píše:Čau,pokud to necvaká zahřáté,tak to neřeš..Jinak těch 130 000km je podle mě dost sporných,spíš bych řekl 230 000km..130 je na výměnu hydroštelů dost málo..
Pokud jsi ještě neměnil od opravy olej,tak jej vyměn.Nic proplachovat nemusíš.. :P :P
...ale jen to proplachni, je to dobrá věc a můžeš mít dobrý pocit, že jsi pro motor udělal to nejlepší.

NOVON
Příspěvky: 87
Registrován: 12 bře 2008, 17:49
Bydliště: KOPR

Příspěvek od NOVON » 03 čer 2008, 22:09

Ach jo samý odborník tady:-l..No ale budiž...když proplach tak proplach..Kup teda nějaký levný olej 15W-40+nějaký přípravek čištění olejového systému,nalej to tam,ujeď pár km,ale vždy se drž návodu na tom přípravku,no a pak to vypusť a nalij nový kvalitnější olej..
Podle mě je to,ale zbytečné,pokud máš udělanou repas hlavy a měníš olej pravidelně...

NOVON
Příspěvky: 87
Registrován: 12 bře 2008, 17:49
Bydliště: KOPR

Příspěvek od NOVON » 03 čer 2008, 22:20

m1lan píše:kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit... :roll: ventily ?? :?:
HYDROŠTELY-hydraulická zdvihátka ventilů.Vymezují vůli ventilů proti váčkovému hřídeli.Vlastně nahrazují manuální kontrolu a seřizování vůle ventilů,jako tomu bylo u Š120,Favoritu a Felicií..Dneska se,ale výrobci motorů vracejí zpátky ke klasickému seřizování ventilů..;-);-)

jirka h
Příspěvky: 40
Registrován: 12 úno 2007, 13:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od jirka h » 03 čer 2008, 22:48

NOVON píše:Ach jo samý odborník tady:-l..No ale budiž...když proplach tak proplach..Kup teda nějaký levný olej 15W-40+nějaký přípravek čištění olejového systému,nalej to tam,ujeď pár km,ale vždy se drž návodu na tom přípravku,no a pak to vypusť a nalij nový kvalitnější olej..
Podle mě je to,ale zbytečné,pokud máš udělanou repas hlavy a měníš olej pravidelně...
po nalití přípravku do olejového systému musí běžet motor cca 10 min. na volnoběh! takže žádné ježdění!

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 03 čer 2008, 23:27

Heh, proplachovat, jo? No hezký. To už jsem neslyšel ani nepamatuju. :P

Jinak k problému, že Hydra cvakaj, než se natlakujou je naprosto normální. :wink:
END

NOVON
Příspěvky: 87
Registrován: 12 bře 2008, 17:49
Bydliště: KOPR

Příspěvek od NOVON » 03 čer 2008, 23:34

JIRKA H: Jsou různé přípravky na proplach a uvolnění karbonových úsad v motoru,tak že jsem psal držet se návodu na obalu..! Jinak mezi náma nevěřím ani jednomu z nich..!
TRDLO: Pokud není majitel auta hovado a mění olej pravidelně,tak proplachy nejsou nutné:-)..

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 03 čer 2008, 23:37

NOVON píše:JIRKA H: Jsou různé přípravky na proplach a uvolnění karbonových úsad v motoru,tak že jsem psal držet se návodu na obalu..! Jinak mezi náma nevěřím ani jednomu z nich..!
TRDLO: Pokud není majitel auta hovado a mění olej pravidelně,tak proplachy nejsou nutné:-)..
No, dekarbonizace a jen proplach jsou nesrovnatelné věci.... Jinak s Tebou naprosto souhlasím, proplachovat jen v případě nalítání šílenejch km na jeden olej, nebo pokud jsou ve vypouštěném oleji kovové částečky, jinak je to ptákovina. :wink:
END

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: Zajímavý problém s hydroštely

Příspěvek od manli2 » 04 čer 2008, 04:52

Michael Night píše:Ráno jsem prišel k autu že pojedu do práce a ejhle, po startu to začalo cvakat znovu, stejný zvuk.Ale po cca 4 minutách to přestane a motor běží perfetkně.Mám na autě nalítáno 130 000 km.Opravdu nevim co by to mohlo bejt jiného.Máte někdo zkušenost??PLS poraďte.
je to v pohodě :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

NOVON
Příspěvky: 87
Registrován: 12 bře 2008, 17:49
Bydliště: KOPR

Příspěvek od NOVON » 04 čer 2008, 06:47

Jinak včera jsem se přesvědčil opět o tom,že měnit pravidelně olej se sakra vyplatí..Přišel za mnou do dílny chlapek s Fabií 1.4 MPi,že mu klepe motor..Klepaly mu zdvíhátka dost hodně.Říkal,že jezdí jen krátké vzdálenosti cca 1 krat za měsíc..Auto naj.50 tis km a tak zasrany motor jsem snad ještě neviděl:-l,na oleji najeto 25 tis km!!! Vyměnil jsem mu olej...a tichoučko ani klepnutí:-):-):-)..

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 04 čer 2008, 09:33

NOVON píše:
m1lan píše:kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit... :roll: ventily ?? :?:
HYDROŠTELY-hydraulická zdvihátka ventilů.Vymezují vůli ventilů proti váčkovému hřídeli.Vlastně nahrazují manuální kontrolu a seřizování vůle ventilů,jako tomu bylo u Š120,Favoritu a Felicií..Dneska se,ale výrobci motorů vracejí zpátky ke klasickému seřizování ventilů..;-);-)
dakujem za vysvetlenie :wink: ja viem ze je tu dost takych co sa tomu menej rozumia.. ale musis chapat ze kazdy neni automechanik, kazdy ma iny obor v ktorom je zas dobry on :D a nie kazdeho to bavi tie rozobrate motory

Zamčeno