Výměna předních tlumičů

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 05 dub 2008, 08:16

Majklus píše:Jato mnenil :)
takze Zvednes auti na hever,sundas kolo,pal dole u tlumice mas 2 srouby ty povolis,pak tam mas prisroubovanou stabilizacni tycku,tu take odmontujes,pak nahore odsroubujes do protoismeru ten zavit co je nahore v tom hribu,potrebne naradi zda sito jeste dobre pamatuji tak 18,19,9.klice a jeto.mne trvalo prendani celeho auta asi zevsim vsudy 2 hodky.
Čím jsi stahoval pružiny, aby jsi sundal tlumič? Jsem si blbec blbě nasadil stahovák a skákala mi pak pružina po celém dvoře. :) Naštěstí autí bylo v garáži, tak nemohlo dostat zásah. :P
END

Reklama
 

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 14 dub 2008, 20:38

Majklus píše:Jato mnenil :)
takze Zvednes auti na hever,sundas kolo,pal dole u tlumice mas 2 srouby ty povolis,pak tam mas prisroubovanou stabilizacni tycku,tu take odmontujes,pak nahore odsroubujes do protoismeru ten zavit co je nahore v tom hribu,potrebne naradi zda sito jeste dobre pamatuji tak 18,19,9.klice a jeto.mne trvalo prendani celeho auta asi zevsim vsudy 2 hodky.
Ještě se zeptám. V chytrý knížce píší něco o seřizování odklonu kola. Ale dne s jsem "študoval" uchycení náboje v tlumiči, ale žádná "šlicovka tam není. Že by byla volá díra v odlitku náboje, se mi nezdá. A nové Kayaby ma jí také jednoduchou díru. Jak to tedy je?
Astra G 100 edition, 1.6 16V

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 26 dub 2008, 21:25

Tak lidi, dnes jsem přehodil přední tlumiče a vše šlo přesně tak, jak píše Majklus.
Ohledně toho odklonu kola, v odlitku náboje a v tlumiči jsou normální díry, které umožňují minimální pohyb nábojem, proto nechápu autora knížky Jak na to, který tam popisuje seřízení odklonu. Ať jsem za to bral jakkoliv, prostě to nejde. Navíc píše, že byste si měli označit pozici hlav šroubů držících tlumič s nábojem před demontáží, ale pod hlavami je jen plechový držák hadic, který absolutně nemá na sklon (natož jeho seřízení) kola sebemenší vliv.
Jediný oříšek byly stabilizační tyčky, které mají samojistící matice a cca 1 cm přesah závitu. Po 9 letech (přestože již 2 dny dopředu jsem to promáčel konkorem) samojistili více než dobře. Navíc přístup minimální, aby si člověk mohl prodloužit klíč na větší páku.
A nakonec, nepovedlo se mi sehnat stahovák na pružinu, tak vše vyřešil obyčejný vázací drát, kterým jsem zajistil pružinu před demontáží z tlumiče.
Toliko má čerstvá zkušenost.
Astra G 100 edition, 1.6 16V

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 27 dub 2008, 09:44

V knize JAK NA TO je všeobecně více podobných blábolů, jak už se několikrát potvrdilo... :roll:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 28 dub 2008, 23:00

Jj, je tam víc nesmyslu, odklony se nenastavují jen sbíhavost/rozbíhavost.

Petrik: příště zkus použít něco vzlínavýho, ne jen konkor. Já používám uvolňovač šroubů od Wurth a vcelku nenám problémy něco povolit. A když už ani ten nezabere, pak autogen, hrubá síla..... a mechanikův nejoblíbenější nástroj - KLADIVO. :P
END

Odpovědět