Hledal - nenašel :-(

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od Petrik » 14 dub 2008, 20:25

Vím, že si už klepete na čelo, ale můj problém jsem tu ani v hluboké historii nenašel - občasné vysoké otáčky při studeném startu.
Opakující se případ:
Ráno vyrazím z garáže, kde je cca 15 stupňů a volnoběh v pohodě (cca 900 ot/min). Přijedu do firmy (16 km, 7,30h) a nechám auto na parkovišti do 16,00. Nasednu nastartuju a volnoběžky už lítaj 1500-1300-1500.... Procukám se městem cca 500 m a opět pohoda, klídek, tabáček....auto letí jako střela. A tak to jde den za dnem.
V podstatě banalita, jen to pak vypadá, že se neumím rozjíždět (1500 ot-cuk, cuk....) :lol:
Napadá vás něco???
Astra G 100 edition, 1.6 16V

Reklama
 

Uživatelský avatar
Slag
Příspěvky: 1153
Registrován: 09 led 2007, 09:13
Bydliště: Brno

...

Příspěvek od Slag » 14 dub 2008, 22:05

Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost 8)
Odkazy neposílám...život je boj :lol: Přes "Hledat" něco určitě najdeš :wink:
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: ...

Příspěvek od Trdlo » 14 dub 2008, 22:08

Slag píše:Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost 8)
Odkazy neposílám...život je boj :lol: Přes "Hledat" něco určitě najdeš :wink:
Slagu, ty jsi ale ošklivej! :twisted: Ale máš pravdu, je to nejčastější téma. Takže nahoře, třetí ikona zleva - název HLEDEJ :wink:
END

Uživatelský avatar
Slag
Příspěvky: 1153
Registrován: 09 led 2007, 09:13
Bydliště: Brno

...

Příspěvek od Slag » 14 dub 2008, 22:10

Já to myslel dobře... :wink: ...snad to Petrik s kapkou humoru pochopí :?
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 15 dub 2008, 19:48

Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu :x :D Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den!
Astra G 100 edition, 1.6 16V

Uživatelský avatar
iwo126
Příspěvky: 283
Registrován: 28 úno 2008, 17:16

Příspěvek od iwo126 » 15 dub 2008, 20:14

[quote="Petrik"]Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu :x :D Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den! skus si vyblikat chybu

Uživatelský avatar
eXp10it
Příspěvky: 632
Registrován: 04 úno 2008, 20:31
Bydliště: Hlučín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eXp10it » 15 dub 2008, 20:48

Mně to samé dělala špinavá klapa vzduchu (návod na vyčištění zde) Po vyčištění a prostříknutí nějakým sprayem přímo u servisu opel kde bez zaváhání řekli že to je právě klapa to na měsíc ustalo. Potom znova. Následovalo trošku důkladnější vyčištění technickým benzínem (už né u opla) a byl od toho klid úplně. Po výměně rozvodů (cca po půl roce) se to ukázalo znovu, po otevření byla klapa zamaštěná a špinavá jak prase což mi do teď nedochází od čeho :/ (kdo ví ať připíše svůj názor protože mě nic nenapadá) nicméně po dalším vyčištění to ješté párkrát udělalo a od té doby klid. Určitě to dělala ta špinavá klapa a věřím tomu že je znova jak prase nicméně otáčky už jsou na volnoběh OK, takže neřeším.
Dodávám že možna nejde o tvůj případ, protože nic jako cukání jsem nezaznamenal, jen na křižovatkách zůstávaly viset otáčky na 1500-2000 i více podle toho jak se klapa sekla ale dělalo to přesně jak píšeš až se zahřátým motorem :)
Mimochodem podle toho návodu doporučuji zkouknout i tu hadici s podtlakem, protože přesně tu jsem měl taky rozpadlou aniž bych si toho na chování auta všiml, shodou okolností při úklidu té klapy jsem slyšel malé syčení a pak jí odhalil.

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 20 dub 2008, 20:13

Děkuju za každou konstruktivní radu! Petrik
Astra G 100 edition, 1.6 16V

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 20 dub 2008, 20:21

LAICKA MYSLENKA: pises ze vse se ustali "tak jak ma" po cca 500m = 3-4 rozjezdech - co kdyz je ten "navrat k normalu" zpusoben vytocenim motoru pres nejakou mez, tim se NECO otevre/povoli/rozchodi a uz to bezi jak ma? zkusils treba po startu ten cukajici se motor trosku protocit? treba ta klapa neni uplne zanesena(domrtva), jen ta trochu, treba ten agr ventil je v takovem zrovna nejakem mezistadiu...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledal - nenašel :-( - Skrtici klapa

Příspěvek od HerryCZ » 06 kvě 2009, 06:45

Omlouvam se, ze otviram opet rok stare tema, ale chci se jen pozeptat jestli navod https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/ je pouzitelny i na motor Z18XE
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od mexxo » 06 kvě 2009, 07:39

Nebude to úplne rovnaké, ale v podstate je to to isté. Len niektoré komponenty vyzerajú inak. Ja som to robil podla toho návodu. Pomôže to.

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od HerryCZ » 06 kvě 2009, 08:00

To jsem si tak nejak myslel dik.
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od Trdlo » 06 kvě 2009, 08:11

Je to úplně jiné... u X 18 se vůbec nerozdělává krokáč, je tam potenciometr, který volnoběžné otáčky ovládá otevíráním a přivíráním právě klapky. A Z18 má elektronický plyn, proto ať Tě ani nenapadne mechanicky otevírat klapku. Ať si ti někdo sedne do auta sepne klíčky a sešlápne plynový pedál. POZOR NA TO!!!
END

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od HerryCZ » 06 kvě 2009, 10:29

Mno na to uz jsem byl upozornen kolegou, ze kdyz je elektronicky plynovy pedal, tak nekroutit klapou. Takze vytahnout vycistit vse kam se dostanu a potom docistit pri zaplem klicku a seslaplem plynu. Chapu to dobre ??
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledal - nenašel :-(

Příspěvek od langdon2 » 06 kvě 2009, 10:39

Ano, presne tak....zapnut kluc, zosplapnut pedal, aby sa klapka sama otvorila.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Odpovědět