Vibrace motoru a chod na 3 válce

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Vibrace motoru a chod na 3 válce

Příspěvek od Tomino » 01 dub 2008, 19:00

Ahoj,
měl jsem vadný AGR, kdy se auto chovalo, jako by jelo na 3 válce, cukalo, netáhlo a projevovali se vibrace motoru. Na diagnostice byl zjištěn mrtvý AGR. Dnes mám AGR vyměněný, auto opět táhne, ale za studena jsou stále dost patrné vibrace motoru, jak v kabině tak vizuálním pohledem na motor. Otáčky jsou v normálu a nekolísaj. Když je motor ohřátý, tak se to neprojevuje. :cry:
Ještě pokud jedu pomalu např. na dvojku nebo při couvaní -obojí bez plynu a měla by to táhnout sama rychlost, tak to nezvládá a cuká. Nesetkal se s tím někdo?
Naposledy upravil(a) Tomino dne 18 dub 2008, 21:59, celkem upraveno 1 x.
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

Reklama
 

Martinekxxl
Příspěvky: 49
Registrován: 17 led 2008, 18:20

Příspěvek od Martinekxxl » 02 dub 2008, 01:25

Nechci moc radit páč tomu nerozumím, ale překontroloval bych si uložení motoru tj silenbloky - já měl jeden utržený a tohle mi to dělalo

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Příspěvek od Tomino » 02 dub 2008, 01:37

Diky za radu, take me to napadlo, ale zase mi vrta hlavou, ze to dela jen pri studenem motoru. Jak se zahreje, tak to pri stejnych tockach nedela.
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

Uživatelský avatar
adam09
Příspěvky: 4473
Registrován: 12 pro 2007, 23:59
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam09 » 02 dub 2008, 07:02

My mame doma jeste felicii a tam kdyz je studena tak neco boucha pod radici pakou, ale az se to ohreje tak to prestane. Zkus ty silentbloky ...jak radi uz predchozi :)
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]

PRODEJ moje coupe Z22SE

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Příspěvek od Tomino » 02 dub 2008, 08:35

OK, dneska to vezu zpět do servisu, tak pak dám vědít co to bylo. A další věc je, že při pomalý jízdě, jak jsem psal, to neutáhne rychlost třeba na dvojku, to se silenblokama souviset nemůže!
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 02 dub 2008, 09:03

bez aspon minimalniho seslapnuti plynu to snad tahnout nemuze? kdyz pustis plyn je prece odpojeny privod paliva?
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Uživatelský avatar
Slag
Příspěvky: 1153
Registrován: 09 led 2007, 09:13
Bydliště: Brno

...

Příspěvek od Slag » 02 dub 2008, 09:34

Bez jedinýho šlápnutí na plyn můžeš klidně auto rozjet a postupně se dostat až na pětku :lol: na rovině samozřejmě :wink:

Takhle jsme si s borcama na vojně posílali Žigula přes buzerák, když byla nuda :lol: :lol: :lol:
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 02 dub 2008, 09:53

to teda musim zkusit...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Příspěvek od Tomino » 18 dub 2008, 21:58

Tak vážení auto mám ze servisu a to, co jsem se dozvěděl mě dost udivilo. Popisované vibrace motoru a chod na 3 válce (obojí za studena) mají na svědomí přidírající se ventily jednoho z válců. Můj servisman mi zkoušel na autě měnit různý díly, abych neplatil půlku motoru, bohužel nic nepomohlo.

V opelu mu řekli, že se tato záležitost objevuje velice často :!: u 16ti ventil. motorů 1.4 a 1.6, při častých jízdách po městě asi při nížších otáčkách. Údajně se to u těchto motorů objevuje již po 60 tis. km. Oprava možná asi za dvacku (ne u opela) s tím, že po dalším cyklu km to příjde znova. Stejný potíže s těmahle motorama jsou i na Corsách a Tigrách.
Docela by mě zajímalo, jestli tady má tyhle trable ještě někdo jiný, páč jsem ve fóru nic nenašel a vše se motalo jen kolem agr a zapalovací lišty.

Zárověň by mě zajímalo, jestli existuje nějaká přísada do paliva, která by tenhle bordel byla schopná aspoň trochu rozpustit nebo jestli má takovou schopnost třeba V-Power od Shellu.

arnie
Příspěvky: 110
Registrován: 10 led 2008, 16:56
Bydliště: Koprivnice

Motor

Příspěvek od arnie » 21 dub 2008, 22:48

Ja mel ten samy problem jelo to na 3 valce, presne jak popisujes! Nechal jsem to opravit u opla, delali celou hlavu a ted je to zase o.k Ale taky jsem timhle byl prekvapen. A docela me to nastvalo.

Krambler
Příspěvky: 16
Registrován: 22 dub 2008, 11:52

KARBONIZACE VENTILŮ

Příspěvek od Krambler » 22 dub 2008, 12:18

Tomino píše:Tak vážení auto mám ze servisu a to, co jsem se dozvěděl mě dost udivilo. Popisované vibrace motoru a chod na 3 válce (obojí za studena) mají na svědomí přidírající se ventily jednoho z válců. Můj servisman mi zkoušel na autě měnit různý díly, abych neplatil půlku motoru, bohužel nic nepomohlo.

V opelu mu řekli, že se tato záležitost objevuje velice často :!: u 16ti ventil. motorů 1.4 a 1.6, při častých jízdách po městě asi při nížších otáčkách. Údajně se to u těchto motorů objevuje již po 60 tis. km. Oprava možná asi za dvacku (ne u opela) s tím, že po dalším cyklu km to příjde znova. Stejný potíže s těmahle motorama jsou i na Corsách a Tigrách.
Docela by mě zajímalo, jestli tady má tyhle trable ještě někdo jiný, páč jsem ve fóru nic nenašel a vše se motalo jen kolem agr a zapalovací lišty.

Zárověň by mě zajímalo, jestli existuje nějaká přísada do paliva, která by tenhle bordel byla schopná aspoň trochu rozpustit nebo jestli má takovou schopnost třeba V-Power od Shellu.


**********

Nový OACII jsem si koupil až nyní v III.08, ale o problému jsem již předem věděl a dost se o něj zajímal. Z různých zdrojů vč. servisu Opel jsem se postupně dozvěděl toto - snad Ti pomůže, ovšem nemohu potvrdit v praxi (mám najeto jen 2000km):

a) udržovat otáčky pokud nožno min. na 2500, ideální otáčky k zabránění karbonizace 3000 - 3500, občas protočit na 4000-5000
b) pokud časté denní ktrátké jízdy (motor se neohřeje), mělo by stačit projet svižně min. jednou týdně 30-50km mimo město
c) tankováním Shell V-Power 95 okt. (brát racing 100 okt. nemá žádný efekt ) lze motor od úsad čistit. V-Power je ovšem nákladný - zvolil jsem tedy jen metodu 2x V-Power + 4xklasický Natural 95 kdekoliv.

Přivítám jakékoliv názory na toto téma. Thx. :)
Astra Classic II 1.6 16V (Z16 XEP)

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Re: KARBONIZACE VENTILŮ

Příspěvek od Tomino » 22 dub 2008, 23:01

Krambler píše:**********

Nový OACII jsem si koupil až nyní v III.08, ale o problému jsem již předem věděl a dost se o něj zajímal. Z různých zdrojů vč. servisu Opel jsem se postupně dozvěděl toto - snad Ti pomůže, ovšem nemohu potvrdit v praxi (mám najeto jen 2000km):

a) udržovat otáčky pokud nožno min. na 2500, ideální otáčky k zabránění karbonizace 3000 - 3500, občas protočit na 4000-5000
b) pokud časté denní ktrátké jízdy (motor se neohřeje), mělo by stačit projet svižně min. jednou týdně 30-50km mimo město
c) tankováním Shell V-Power 95 okt. (brát racing 100 okt. nemá žádný efekt ) lze motor od úsad čistit. V-Power je ovšem nákladný - zvolil jsem tedy jen metodu 2x V-Power + 4xklasický Natural 95 kdekoliv.

Přivítám jakékoliv názory na toto téma. Thx. :)
Moc díky za postřehy. To info, že Adam Opel ví o chybě motorů, který se dávaj do jeho nejprodávanějších aut a nic s tím nedělá mě fakt dostalo. Docela by mě zajímalo, jestli motory označené Z (Z14XE) jsou v tomhle lepší než starší X (X14XE) nebo jestli je to stejný, případně jestli jsou stejný problémy i u Háčkovejch Aster.
Co mám teď autí ze servisu, tak ho víc točím a teď už mám i jízdy na delší trasy, oproti zimě, kdy jsem jezdil jen téměř město, tak uvidíme jestli se to trochu zlepší. Naštěstí jak je tepleji, tak se potíže projevují výrazně míň, než když bylo těsně nad nulou.
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Re: Motor

Příspěvek od Tomino » 22 dub 2008, 23:04

arnie píše:Ja mel ten samy problem jelo to na 3 valce, presne jak popisujes! Nechal jsem to opravit u opla, delali celou hlavu a ted je to zase o.k Ale taky jsem timhle byl prekvapen. A docela me to nastvalo.
To jsi měl auto ještě v záruce? Mě řekli, že by oprava stála cca 20tis a ještě ne v Opelu.
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

arnie
Příspěvky: 110
Registrován: 10 led 2008, 16:56
Bydliště: Koprivnice

Motor

Příspěvek od arnie » 24 dub 2008, 12:16

Já mám motor Z14XE! V zaruce jsem to nemel. Musel jsem to platit ze svyho! :cry: Vzdy jsem si myslel ze opel ma suprovy motory no!!!

Tomino
Příspěvky: 41
Registrován: 15 črc 2006, 12:55
Bydliště: Hradec

Re: Motor

Příspěvek od Tomino » 24 dub 2008, 14:33

arnie píše:Já mám motor Z14XE! V zaruce jsem to nemel. Musel jsem to platit ze svyho! :cry: Vzdy jsem si myslel ze opel ma suprovy motory no!!!
Tak to je fakt radost. Můžu se zeptat na kolik tě to přišlo a kolik jsi měl najeto?
ASTRA G CAR 2000 |1.4_16V X14XE|

Zamčeno