i tid umí spotřebu.
- Reklama
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Dost dobrej tip, taky by me to zajimalo zda je mozny to rozchodit, podobny vychytavky se daj najit na RU serverech, tam zbastlej vse
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Ale na těch fotkách je Astra F,někde jsem četl,že to v těch Fkách ukazuje aktuální rychlost do 50km/h.
http://www.opelastra.cz/technika/diagnostid.htm
http://www.opelastra.cz/technika/diagnostid.htm
- genius0011
- Příspěvky: 2289
- Registrován: 24 říj 2007, 22:46
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
http://www.uslcrew.de/
na tomto nemeckom linku mate fotky a aj tabulky s indexami na rozmer pnumatik. Je to sice tema k MIDu ale snad sa z toho nieco da pouzit
Hlavne tabulka s pinmi TIDu - vyzera to, ze vsetky su obsadene..
Podla tohto linku http://www.astra4ever.net/uebersicht-di ... 23015.html
je na TIDe mozne (aj to nie na vsetkych TIDoch) zobrazit len aktualnu rychlost - pri drzani oboch tlacitok sucasne.
na tomto nemeckom linku mate fotky a aj tabulky s indexami na rozmer pnumatik. Je to sice tema k MIDu ale snad sa z toho nieco da pouzit
Hlavne tabulka s pinmi TIDu - vyzera to, ze vsetky su obsadene..
Podla tohto linku http://www.astra4ever.net/uebersicht-di ... 23015.html
je na TIDe mozne (aj to nie na vsetkych TIDoch) zobrazit len aktualnu rychlost - pri drzani oboch tlacitok sucasne.
Naposledy upravil(a) cheops dne 27 bře 2008, 12:34, celkem upraveno 1 x.
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Tak sem hledal nějaky další info o tom a něco málo našel, kdyžtak se podělím. Kamoš dělá s PIC tak ho do toho zkusím zatáhnout. Já sem to pochopil tak, že ten PIC simuluje RDS z autorádia. Aby mohl displej mohl přijímat RDS z rádia musí mít změněnej nějaký index (index 011) v sobe a to jde pomocí TECH2 - je to tak ?
Jo a kde nejblíž displeji lze najít signál o vstřikování (injector_valve)?
Zkoušel sem hledat ty kody, ale nikde sem je nanašel, nemá je někdo s popisem co je kerej.An index code of 011 means that the display expects an original Opel radio so it will remove the date and accept RDS information if the radio is turned on. An index code of 012 means that there is not an original radio installed and the date will always be shown. The index code can be modified with a Tech2 Opel apparatus. Press both buttons to view the index code.
Jo a kde nejblíž displeji lze najít signál o vstřikování (injector_valve)?
Displej samotný, teda ked sa uz bavíme o displeji typu TID - dvojriadkovom je riadený protokolom I2C. Horný riadok sa ovládat vobec nedá, je to hardcoded, a zobrazuju sa tam len hodiny a vonkajsia teplota. Ovládat sa dá len spodný riadok. Funguje to tak, ze na jednom pine v konektore toho displeja musi byt privedený signál +12V. Vtedy si displej myslí, ze sa zaplo radio (originálne alebo nie, to nie je podstatne), vymaze za spodný riadok, a ten je dalej cez protokol I2C ovladany radiom. Radio samotne (originalne, alebo neoriginalne pomocou odpovedajuceho konvertora) potom posiela tok dat a spodny displej zacne zobrazovat nazov stanice (ak moze radio prijimat RDS) a podobne vsetky tie znacky ako TP, RDS, AF a podobne. Dalo by sa to vyriesit tak, ze by si uzivatel mohol prepinat medzi spotrebomerom a radiom a vzdy by sa mu zobrazili patricne udaje... Napr. packou stieracov pri volante...
Co sa tyka tej schemy toho spotrebomera, teoreticky by to malo fungovat aj s dvojriadkovym displejom. Jediny rozdiel medzi 1 - riadkovym a 2 - riadkovym bol ten, ze 1 - riadkovy dokazal zobrazit len 8 znakov, zatial co 2 - riadkovy dokaze 10 znakov. A pomenil sa este timing a adresa displeja v hierarchii I2C protokolu. Nova dresa displeja je 0x9B, stara bola 0x94 v HEX kode... Cize maximalne by sa musel ten napis L/KM --.- vycentrovat do stredu displeja a je to... Lenze tie adresy treba vediet, takze som uz kontaktoval povodneho tvorcu spotrebomera, uvidime, ci sa mi ozve...
Hlavnou otazkou vsak zostava, skadial zobrat tie signaly o rychlosti a vstrekovani. Rypat sa velmi v riadiacej jednotke nie je velmi zdrave...
Asi tak...
Co sa tyka tej schemy toho spotrebomera, teoreticky by to malo fungovat aj s dvojriadkovym displejom. Jediny rozdiel medzi 1 - riadkovym a 2 - riadkovym bol ten, ze 1 - riadkovy dokazal zobrazit len 8 znakov, zatial co 2 - riadkovy dokaze 10 znakov. A pomenil sa este timing a adresa displeja v hierarchii I2C protokolu. Nova dresa displeja je 0x9B, stara bola 0x94 v HEX kode... Cize maximalne by sa musel ten napis L/KM --.- vycentrovat do stredu displeja a je to... Lenze tie adresy treba vediet, takze som uz kontaktoval povodneho tvorcu spotrebomera, uvidime, ci sa mi ozve...
Hlavnou otazkou vsak zostava, skadial zobrat tie signaly o rychlosti a vstrekovani. Rypat sa velmi v riadiacej jednotke nie je velmi zdrave...
Asi tak...
ASTRA G Sport, r.v.2000, 3dv., X20XEV
Rychlost je přivedena na pin 9, a to vstřikování se musí vytáhnout od motoru, to je na tom to nejhorší.Kiski píše:
Hlavnou otazkou vsak zostava, skadial zobrat tie signaly o rychlosti a vstrekovani. Rypat sa velmi v riadiacej jednotke nie je velmi zdrave...
Asi tak...
Mám jeden Tid objednanej na zkousku, ale jeste mi neprišel.
Předpokládám, že se budou počítat impulsy (1 imp./určité množství paliva), což by byla lehčí varianta, nebo frekvence na určité množství paliva. Přes víkend budu mít půjčené auto s MIDem, tak ho vytáhnu a s generátory si ho otestuju. Jinak komunikaci s displejem TIDu už mám hotovu, tak pokud budeš něco potřebovat, tak klidně řekni.