Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Bobik píše:Tak ja si nemuzu stezovat, auto bude mit najeto skoro 13tkm a zatim se dolilo "jen" 1/2 litru oleje coz je velky uspech kdyz to pred tim bralo 1l/5000km 10W-40 a ted jsem dal 5W-40 od stejneho vyrobce Texaco.. ale jak tu negdo zminil kus od kusu, je potreba to vyzkouset
PS: a to je uz druhe auto, prvni to moje 2,0dti16v a druhe 1,7dti
spíše bych řekl, že se Ti lepším olejem uvolnily spečené pístní kroužky. To samé udělá proplach olejové soustavy.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Já tam mám tedy tu 5W-40 od BP - přesné označení případně doplním, až se podívám za svým mechanikem... Zatím 2500km a přes hlášky - hladina stále neměnná... Původně jsem tam chtěl taky dát 10W-40, ale když jsme v servisce zjistili, že tam byla od začátku 5W, tak jsme to zkusili... a zatím O.K. - uvidíme, až pojedu dál a trochu potvůrce provětrám plíce...
ja davam stale 5W 40 a za 8000 km dolejem 0,5l niekedy len 0,3l niekedy nic. Menim olej pravidelne cca po 12000 km. Zmena z 5W 40 na 10W 40 alebo 15W 40 jej jednoducha ale navrat spat je tazsi. Cize pokusi z horsieho na lepsi sa neodporucaju. Inac orig olej z Oplu (OMV) mi servisak z Oplu neodporucal! Podla mna je jedno aka znacka oleja len nech je pravidelna vymena dodrzana.
ja tam mam 5w 40 a uz jsem cca za 6tis km dolila 3litry, pekne me to stve, protoze tento olej je drahej, premyslim proto o prechodu na 10w 40, je levnejsi, ale ted otazka, zda by to nezralo jeste vic...kazdy tady pise neco jinyho
Tak Ti nevím - mám taky 1.6 16V - Z16XE - olej BP 5W-40 a na 4tis km jsem dolil 0,5l a zatím pohoda... sice čidlo mi furt hlásí "kontroluj olej, vole" - ale oleje je furt dost...
No Sabino, já jsem kdysi přešel z 5W40 Valvoline na 10W40 Castrol a podle subjektivního pozorování je to stále stejný, čili cca. max 3l za 10 000 km , já nevím, ale kdyby to žralo tolik benzínu co oleje tak by to bylo super , tím chci říct, že ty 3l oleje navíc za zhruba rok mne nezrujnujou
Slawat77 píše:Ja sem ted menil a sezralo mi to na 10tis.km asi 0.7 a olej tam davam Repsol Elite 10w40.
Jo a taky sem slyzel ze ten prechod oleje z horsiho na lespi neni zase az tak moc dobrej!Ale v opacnym pripade to pry nevadi,nevim co je pravdy,ale asi na tom neco bude protoze znamel lil do nisana 10w40 a pak castrol magnetic,myslim 5w30.a pak mu v tom zaclo neco cvakat a mel to skoro generalku motoru stalo ho to 20 papiru
Astra g 1.6 16v XEL
Je to docela logický.Syntetika totiž dokáže díky syntetickým přísadám rozpustit vše co bylo v motoru před ní.Tím se můžou uvolnit částice které než je filtr odloučí udělají pěknou paseku.
Ale spíš bych takovéto problémy očekával při přechodu o 2 třídy.Tedy z minerálu na full syntetic.Ale při přechodu z polo. na full je to zvláštní.
Obecně 1.6 16v žraly olej,mám příbuznýho šéfa opelu a říkal že tyhle motory trpěly na ovalitu pístů a žerou olej.Mám astru G 14 16v,Vectru B 1.8 16v a corsu 1.7 dti a nežerou nic a dáváme 0w40 nebo 5w40 do benzináku a 10w40 do diesela,tak je to předepsaný.
ja na svojej astre mam dost velku spotrebu okolo 7-8dcl/1000km.ale spotreba bude o cosi nizsia lebo olej mi uteka cez gufero vackoveho hriadela.teraz som po vymene naplni zmena oleja z CASTROL magnatec 10w40 na VALVOLINE 10w40 s aditivami pre auta nad 100000KM tak uvidim ci sa nieco zmeni
Hbitý Panter píše:Já na své AstřeG 1,6 16v mám najeto už 185000km a od výměny oleje,už jsem najel přes 5 tisíc jsem nedoléval zatím nic.Olej Shell Heix Plus 10W/40
tak to mas v pohode ja ma nabehane 145000tis.a videl som astru zo 400000tis. a spotreba oleja nic