Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Zdar,
Je mozne z motoru Z18XEL vymontovat lambdu a pouzit na test do X16XEL? Nebo je to uplna blbost?
Resim totiz jeden problem, mam X16XEL predelany na LPG (nechci rozpoutavat debaty stylu LPG je nahovno atp... snazim se vyresit problem).
Prvotni problem bylo cukani motoru na LPG, zjisteno ze na benzin to cuka taky ale mene. Po informacich z debaty jsem vycistil krokac (pekne zanesenej), klapku a EGR, nasledne jsem EGR zaslepil. Pote motor jiz jede na benzin OK. Nasledovalo serizeni LPG a auto zacalo jaks taks jet. Nicmene problem se neustale objevuje auto cuka pri rozjezdech jednicka dvojka je katastrofa, clovek to musi proslapnout na 3500 ot a pak se to rozjede. Dlohodobym sledovanim jsem zjistil, ze motor za studena jde na LPG za plynem uplne bez problemu, vse uplne OK.
Jak se motor zahreje tak se to opet objevi, motor pri rozjezdech cuka, nejhorsi je to vzdy kdyz se zastavi na krizovatce, kde motor chvilku toci volnobeh 700ot.
Z toho jsem vydedukoval, ze by problem mohl byt v lambde, nekdo mi rikal ze pri studenem motoru se do toho lambda neplete, po jejim zahrati zacne ridit. (Sorry za lajcke vysvetleni, ale v elektronice motoru se nevyznam.)
Osobne bych se do toho nepoustel, ale uz to bylo na kontrole ve 3 servisech, pokazde vymeni svicky, vyblikaji zavady, cosi postelujou a je to furt stejny akorat sem zase o neco financne lehci...
Pokud mate radu na nekoho kdo rozumi autoelektrice a je schopen mi pomoct sem s nim, klidne prijedu... Samo ze nejlepe Brno a okoli, ale na sluzebky jezdim casto po cele republice.
Dik za pripadne rady ci nazory (krome nazoru LPG je nahovno).
Riki
Je mozne z motoru Z18XEL vymontovat lambdu a pouzit na test do X16XEL? Nebo je to uplna blbost?
Resim totiz jeden problem, mam X16XEL predelany na LPG (nechci rozpoutavat debaty stylu LPG je nahovno atp... snazim se vyresit problem).
Prvotni problem bylo cukani motoru na LPG, zjisteno ze na benzin to cuka taky ale mene. Po informacich z debaty jsem vycistil krokac (pekne zanesenej), klapku a EGR, nasledne jsem EGR zaslepil. Pote motor jiz jede na benzin OK. Nasledovalo serizeni LPG a auto zacalo jaks taks jet. Nicmene problem se neustale objevuje auto cuka pri rozjezdech jednicka dvojka je katastrofa, clovek to musi proslapnout na 3500 ot a pak se to rozjede. Dlohodobym sledovanim jsem zjistil, ze motor za studena jde na LPG za plynem uplne bez problemu, vse uplne OK.
Jak se motor zahreje tak se to opet objevi, motor pri rozjezdech cuka, nejhorsi je to vzdy kdyz se zastavi na krizovatce, kde motor chvilku toci volnobeh 700ot.
Z toho jsem vydedukoval, ze by problem mohl byt v lambde, nekdo mi rikal ze pri studenem motoru se do toho lambda neplete, po jejim zahrati zacne ridit. (Sorry za lajcke vysvetleni, ale v elektronice motoru se nevyznam.)
Osobne bych se do toho nepoustel, ale uz to bylo na kontrole ve 3 servisech, pokazde vymeni svicky, vyblikaji zavady, cosi postelujou a je to furt stejny akorat sem zase o neco financne lehci...
Pokud mate radu na nekoho kdo rozumi autoelektrice a je schopen mi pomoct sem s nim, klidne prijedu... Samo ze nejlepe Brno a okoli, ale na sluzebky jezdim casto po cele republice.
Dik za pripadne rady ci nazory (krome nazoru LPG je nahovno).
Riki
Astra Caravan 1.6 16V rv 2000 X16XEL
- Reklama
doplneni
Jak tady ctu ruzne diskuze, tak jsem narazil na to ze se da zmerit lambda zda je OK nebo KO. (Nechapu proc to nemuzou v servisu udelat sami, ale muj pocit ze servisu je, ze jsou to pouze vymenovaci dilu - aspon ti v Opelu v brne)
Jestli to chapu dobre pripojim na ty dva draty co vedou z lambdy voltmetr a nasledne merim co z ni leze za napeti? pokud nekolisa je KO. Pokud kolisa je OK - lajcky receno...
Lze nekde najit hodnoty ktere by mela davat lambda na X16XEL?
DIKY!
Jestli to chapu dobre pripojim na ty dva draty co vedou z lambdy voltmetr a nasledne merim co z ni leze za napeti? pokud nekolisa je KO. Pokud kolisa je OK - lajcky receno...
Lze nekde najit hodnoty ktere by mela davat lambda na X16XEL?
DIKY!
Astra Caravan 1.6 16V rv 2000 X16XEL
No takhle voltmetrem můžeš změřit akorát jestli je úplně KO, když to napětí nepulzuje. Ale je třeba to změřit osciloskopem, protože načatá lambda taky pulzuje, ale blbě-pomalu, ty impulzy mají jiný tvar a průběh, takže v důsledku to tý ŘJ taky dává neodpovídající údaje. Já osobně bych to zkusil tím voltmetrem, pro případ, že by ta lambda byla úplně mrtvá, to bys voltmetrem poznal a už bys případně nemusel do servisu dávat prachy za diagnostiku a můžeš si to vyměnit třeba i sám.
No a v případě, že ten voltmetr bude nějakým způsobem běhat, tak bych stejně zajel někam, kde ale mají odpovídající zařízení, kterým umí přečíst průběh toho signálu. Kdyžtak sem napiš, kde jsi případně byl, mě to asi taky čeká, po zahřátí to je takový línější, sem tam blikne žlutá kontrolka
a spotřeba krapet stoupla....
No a v případě, že ten voltmetr bude nějakým způsobem běhat, tak bych stejně zajel někam, kde ale mají odpovídající zařízení, kterým umí přečíst průběh toho signálu. Kdyžtak sem napiš, kde jsi případně byl, mě to asi taky čeká, po zahřátí to je takový línější, sem tam blikne žlutá kontrolka
a spotřeba krapet stoupla....
Astra 1.6 XEL 16V Caravan
Zkus si od někoho půjčít zapalovací lištu a vyzkoušej to.Měl jsem podobný problém v pomalých otáčkách do 2000 ot,auto cukalo a nechtělo jet.Prý byli v liště mikropraskliny,nasaje vlhkost,a zlobí.Za studena se to ani moc neprojevovalo.Na motory nejsou špatni v Bosch sevisu vedle Zetoru,ale musíš jim ukázat co to přesně dělá což je někdy problém.Když je lamda KO tak by měl motor přehodit na nahradní provoz a jet dál.Ale nejsem odbornik
No já bych řek, nešahej na lambdu žádným voltmetrem!! páč si ji odvaříš sám, jedině osciloskopem se dá proměřit, nebo jestli má někdo ze známých diagnostiku, tak tam ti to ukáže jestli ta lambda chodí či ne, ona když je OK, tak stále mění hodnotu "lean" - "rich" jestli ti tohle bude ukazovat, tak je dobrá, pokud ne , pokud tam bude stálá hodnota, tak je asi na 100% vadná, alespoň u mne to tak bylo!! takže žádným měřákem na lambdu nešahej!! jedině osciloskopem jinak si ji zničíš totálně!! jo a ještě jsou tam nějaké hodnoty v milivoltech a ty se taky mění, pokud ti to u té lambdy neukazuje stále jiné hodnoty, když sešlapneš plynový pedál, tak je 100% vadná!
No voltmetrem nic nezničíš, to bych se nebál ale kolega má pravdu, že stejně potřebuješ osciloskopem ukázat ten tvar toho signálu, takže pokud máš pocit, že máš s autem nějaký problém, tak nakonec zajít na diagnostiku a dát pětikilo, může být to nejsnazší řešení, ono může třeba mimo jiné ukazovat špatně čidlo chladící kapaliny a taky to pojede blbě.
Astra 1.6 XEL 16V Caravan
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Mám dotaz. Mám motor 1,8 16v r.v. 1999 X18XE1 (jestli se nepletu) a diagnostika mi řekla že mám špatnou lambdu. Jakou tam mám pořídit? Díky...
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Kurňa píšu to furt.VELKÉ ČERVENÉ HLEDAT vpravo uplně nahoře.Najde vám to třeba tohle téma
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 40&start=0
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 40&start=0
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Mojmec: klíííííd, s takovou Tě za chvíli jebne
dík za odkaz
dík za odkaz
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Petras ,pořiď lambda sondu Hella 6PA 009 166-531.Je přímo na tvůj vůz-žádné úpravy.
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
To bylo na mě?Mojmec11 píše:Kurňa píšu to furt.VELKÉ ČERVENÉ HLEDAT vpravo uplně nahoře.Najde vám to třeba tohle téma
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 40&start=0
Denny: Děkuju moc za radu
Teď sem kouknul coto stojí.. nemáte někdo náhodou takovou lambdu za mín korun???
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
Dal jsem ti typ,aby si neměl problémy.NGK je ještě o litr dražší a GM o 1300,-.
Odkud jsi? Dole v mém podpisu jsou slevy pro členy tohoto fora.Cena pro tebe je
3756,- minus 15%.+cca 100,-pošta dobírkou.
Odkud jsi? Dole v mém podpisu jsou slevy pro členy tohoto fora.Cena pro tebe je
3756,- minus 15%.+cca 100,-pošta dobírkou.
Re: Lambda - motor X16XEL a Z18XEL
No já jsem od Brna. A vypadá to že jak něco našetřím tak se pak ozvu díky
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort