moje úprava AGR-EGR

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 31 led 2008, 14:22

Klidek, tak popros nejakyho souseda co ma treba BMW nebo Audi a koukni co pisou v chytre knizce za spotrebu oleje. Jestli tobe bere olej nevim, me nebere vubec a nejsem zdaleka jedinej, takze se radeji ty omluv znacce Opel.

Reklama
 

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Příspěvek od Oliver » 31 led 2008, 14:24

AstraDTI píše:Klidek, tak popros nejakyho souseda co ma treba BMW nebo Audi a koukni co pisou v chytre knizce za spotrebu oleje. Jestli tobe bere olej nevim, me nebere vubec a nejsem zdaleka jedinej, takze se radeji ty omluv znacce Opel.
nio jak vidím a čtu, tak ty se chceš za každou cenu pohádat, že ano, já jsem jen napsal co je v knížce, nic víc a nic míň, tak nesejčkuj, jo! :wink: :wink:

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 31 led 2008, 14:28

Tak neporovnavej kolik brala tvoje skodovka s tim co obecne pisou v manualu. Vyvodit z takoveho srovnani to ze je obecne Opel zrout oleje je prinejmensim zvlastni.

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 31 led 2008, 14:49

Pokud bere Opel 0,6 na 1000 km tak je to asi max.Pokud bere více tak je to neklamná známka opotřebování motoru.Mě můj původní motor bral 2l
na 1000km,ted s novým motorem asi 0,1 na 1000km. :wink:
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 31 led 2008, 15:06

Saša píše:Pokud bere Opel 0,6 na 1000 km tak je to asi max.Pokud bere více tak je to neklamná známka opotřebování motoru.Mě můj původní motor bral 2l
na 1000km,ted s novým motorem asi 0,1 na 1000km. :wink:
Presne tak ja uz mam najeto na svem Gcku necele 2tis.a olej je furt tam kde ma byt a ani se nehl!pravidelne to kontroluji!Takze Gut ale jeto asi take tim ze auto ma nejeto 25,800 km :)
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 31 led 2008, 17:51

No mě olej žere, bych řekl, že přiměřeně, na 1000km tak 0,3 litru
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 31 led 2008, 18:26

Oliver píše:Tak jsem akorát přijel, no můžu řict, že se to cukání při těch cca 1600 - 1900 RPM odstranilo, ale je tu jiný problém a to, že se mi rozsvítila kontrolka po asi 42km, když jsem si to vyhodnotil na diagnostice, tak tam mám stále tu chybu lambdy za katem 0136 - Signál sondy 2 příliš vysoký a ještě přibyla chyba 0400 - nesprávný signál ventilu EGR, tak nevím, ale asi na těch málo kilometrech se to nedá otestovat, musím ještě chvilku počkat až najedu těch km více.Když jsem měl vytočený motor asi na rychlost 110km RPM něco kolem 3000 a něco, tak při deceleraci to trochu zacukalo, ale bylo to jiné cukání než dříve při těch nízkých RPM, jenže pak se ta kontrolka rozsvítila! :? :shock: :? Hmm, tak nevím, ale asi bude lepší ještě dát tu novou lambdu, pak to možná bude lepší! :wink:
přečti si můj první příspěvek.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Příspěvek od Oliver » 01 úno 2008, 17:29

pro spermin: tak jo, ten tvůj příspěvek jsem si právě že četl, proto jsem se pustil do výroby té podložky, protože jsem od toho čekal to, že se vyloučí nějaká domněnka na chybu, ale to je jedno, já vrtat žádné díry do EGRu nechci, chci se dopídit toho, čím je to způsobeno, tím myslím ty závady, chodí sem spoustu lidí, ale nechodí sem žádný člověk, který by měl co do činění s Opel Servisem, tím chci říct, že zde nechodí nikdo, kdo má informace , jak se říká z první ruky, chodí na profesní školení do školících kurzů pro auta Opel a mohli by ty naše zkušenosti a poznatky co máme my buďto potvrdit nebo vyvrátit a dát na správnou "lajnu" , tím, že jsem udělal tu podložku pro EGR, tak se mi celkem zlepšil chod motoru v určitých otáčkách, ale není to řešení, je to jenom z nouze ctnost, jestliže tam výrobce ten EGR montuje, tak by měl být funkční a ne zaslepený, pak ho tam nemusí žádný výrobce aut ani montovat, navíc EGR je "jenom elektromagnetická cívka s pohyblivým jádrem" a to dost na naše poměry drahá, na naše poměry by neměla stát více než 300.-Kč , ale tím že jsem já ten EGR zaslepil, tak jsem přišel na to, že lambda za katem dává stejné hodnoty jako předtím, takže je asi vadná, ukazuje stále stejné hodnoty (1,106 V), které jsou konstantní! Tím jsem došel k závěru, že je tato lambda asi vadná i bez osciloskopu. :roll:

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Příspěvek od Oliver » 01 úno 2008, 17:41

Navíc, včera jsem se stavil v Opel servise ve Starém Městě a když jsem se ptal čím může být ta hlučnost motoru (klepání) , jestli to můžou být "hydroštely", tak mě odpověděli, že určitě ne, že to by mělo jiný zvuk, mám v brzku měnit olej, tak uvidím jestli se to změní, jestli ten olej co tam mám už není po "smrti" ale tomu nějak nemůžu uvěřit, auto až do té doby než se ucpal katalyzátor, tak motor nebyl ani slyšet, pak když mi ten člověk co to auto opravoval, přivezl, tak bylo hlučné, něco jako když bych tam měl diesel motor!! :roll: :roll: :? :? tak nevím, co s tím ten rádoby servisman dělal, ale vím už jedno, až na to přijdu čím to je, co s tím autem podělal, tak mu udělám reklamu v celé EU!! :lol: :lol: :lol: a může ten svůj krám zavřít! :wink: :? :wink:

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 02 úno 2008, 19:10

Oliver píše:pro spermin:chci se dopídit toho, čím je to způsobeno, tím myslím ty závady, chodí sem spoustu
lidí, ale nechodí sem žádný člověk, který by měl co do činění s Opel Servisem, výrobce ten EGR montuje,
tak by měl být funkční a ne zaslepený, pak ho tam nemusí žádný výrobce aut ani montovat,
:roll:
určitě je tu dost lidí, kteří mají co do činění ze servisem i od OPLŮ
Vysvětlení důvodu montáže a principu EGR
Moderní motory musí splňovat určité kriteria obsahu spalin a při ideálním spalovacím procesu toho nelze dosáhnout.
Proto NEJLEVNĚJŠÍ variantou je zabránit v určitých ustálených poměrech (jízda za konstantní zátěže motoru) přísunu
kyslíku=vzniká ve spalinách TZV. NOX. Toto vyřešili výrobci automobilu jednoduchým způsobem, přisáváním spalin
do sacího okruhu. Bohužel tímto řešením se tento pomalu zanáší zbytky nespálených částí benzínu-sazemi a ztrácí
částečně funkčnost a vlastnosti motoru se urychleně zhoršují. V palivovém okruhu toto není na závadu,
protože při uzavřeném EGR jsou spaliny (karbon) více či méně vymývány přiváděným palivem. Dále jde
tyto usazeniny odstranit různými přísadami do paliva TZV. DEKARBONIZACE. Bohužel konstrukce
EGR je řešena tak, že tímto zařízením alespoň u aster neprochází palivo, jenom přemosťuje saní a výfuk. Čím je
motor starší, ŽERE olej a ten je hlavně původcem karbonu, který se v EGR usazuje a dělá neplechu.
Jsou možné tyto řešení. Zaslepit a jezdit se svítící kontrolkou, což bych já nedoporučoval.
Provézt nějakou jinou úpravu EGR. (moje už 2x svítila) možná nějaký začínající problém.
Namontovat nový ventil.
Ale jelikož se problemy řetězí, ve většině případů budou problémy i jinde. Zkontrolovat svíčky-nesmí být zakarbonované
a elektrody mají mít cihlovou barvu. Černé znamenají dohatou směs- více benzínu než je třeba-hodně sazí a
zvýšená spotřeba. Světlé, mají bílý nádech=chudá směs, hodně kyslíku, všechno palivo se spálí, ale hoření nemá
optimální teplotu, nadbytek vzduchu chladí, dále se uvolněný karbon může uchytit v sedle ventilu a může dojít
k jeho závadě,tzv. podpálení. Moje úprava řeší problém s karbonizací ventilu, a je citlivější k prostředí, vytváří
méně NOX než zaslepení.
Naposledy upravil(a) spermin dne 02 úno 2008, 19:25, celkem upraveno 1 x.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 02 úno 2008, 19:21

Uhf :o tak jsem si precetl Slohovou praci a davam tak za 1*
Mne to jezdilo na 3 valce nekdy jo nekdy ne,predchozi majitel ji podtacel,atak jsem ji posledni dobu daval kour a vsechny tyto problemy zmizely!Toje to co motor obcas potrebuje,poradne se protahnout,stejne jako my,nekdy se protahnem malo a nekdy hodne a je nam pak lepe :) divne prirovnani ale fungujeto tak asi vsude,takze chvala.ale ted mito skube v nizkejch ot.a AGR je cistenej asi 5x,jehla vyjizdi ven tak jak ma,a skrtici klapka je tez cistena,asi budu muset koupit novej AGR.:(
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 02 úno 2008, 19:45

vadný EGR se podle mne projevuje
1 náhodně najednou škubáním.
pokud je škubání pravidelné, bývá to problém se zapalovacím okruhem, opotřebené nebo nevhodné svíčky, lišta nebo
jednotka,
2 pravidelné škubání = většinou zapalování. Toto se může pravidelně projevovat při studeném motoru a při
teplém je ustalene=asi špatná TZV. teplota svíček.(vysokoteplotní) a naopak při studeném jede bez problému
a po zahřátí je nepatrný neklidný chod(nízkoteplotní), dále to může být i v celém rozsahu teploty motoru.
Ale pozor. Problém může být i ve složení směsi. Je to dost složitá problematika a je třeba postupovat od
nejjednoduššího řešení.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 02 úno 2008, 19:51

Takze kdyz me to skube jen v nizkejch OT coz je 1000-1500 tak to je cim?Svicky+lista nova origo opel,treba ve mneste dam 2 a lehce selapnu plyn a zacne skubat,jakmile pridam vse ok.a ve vysokejch ot.vse ok.spatnej pedal z potenciometrem?Lambda?Ale jaka?mam 2,reseni? :?:
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 02 úno 2008, 20:04

Kdybys byl OV byl bych po projetí chytřejší. Doporučuji tento postup.
1 zaslepit EGR, jestli nepřestanou problémy nechat a postupovat
2 výměna svíček, není nákladné a svíčky se vždy využijí. Opět nechat
3 proměřit lištu, neměl jsem ještě venku, ale jsou li tam nějaké zoxidované spoje nebo vysokonapěťové kabely očistit, popř. vyměnit.
4 zkoušet po jednom čidla mající vliv na chod motoru. Váha vzduchu, vstřikovač, krokáč a potom už jenom zkoumat.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 02 úno 2008, 20:09

Lista mnenena a vyzkousena i z jineho auta,agr.cistenej,svicky nove,krokovej motorek nemam,motor Z16XE,a jaka by mnela byt ta zaslepka?Jak by mnela presne vypadat na muj AGR,jehla mi vyjizdi ven a mam 3pinovej konektor,jetu hafo for a topicu ale nechi vyrobit neco jineho :)dekuji
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

Zamčeno