SERVO
SERVO
Zdravím všechny příznivce Aster, prosím o radu.. .. před nedávnem mi jeden šikula elektrikářská na 3 krát měnil můstek v altíku(na po 3 tí tam dal origoš )..ovšem mezi poslední výměnou mi začlo vynechávat servo..po dotazu zda nemůže být problém s altíkem vůči servu, mi šikula řek ,že né a že to asi nebude v elektrice.....teď mi servo po nastartování už nefrčí vůbec...a spouštím ho povytáhnutím pojistky ABS a SERVA kdy během 20 sekund s vytím najede...su z toho celý mrzutý a čekám kdy to prdne úplně
1.6 8v 1999
1.6 8v 1999
- Reklama
Nejsem odborník na auta ani na elektro, ale dopadl jsem následovně.... Odešel mě alternátor pravděpodoně za jízdy. Auto jelo, nedobíjelo, ale servo šlo v pohodě. To jsem ještě nevěděl že je elektrické a ne přes řemen. Domů jsem normálně dojel a nic netušil. Je tam pravděpodobně nějaké jištění aby se člověk nezabil za jízdy díky nečekané nefunkčnosti serva, protože když jsem šel ráno nastartovat tak baterka i servo už nefungovalo. Baterie se vybila díky pohánění serva při dojezdu a po zhasnutí motoru už bylo servo vyřazeno z provozu i když jsem dal baterku jinou. Po nové baterii a GO serva se vše rozběhlo. Asi to není odpověď na otázku, ale souvislost alternátor a servo určitě je. Ale jak říkám, jsem řidič, ne automechanik 1.7DTi 2002.
Re: SERVO
Vie niekto poradit čo zapina servo ako funguje pripadne schemu kde su zapojene konektory v motorovom priestore jedna sa o servo TRW 1 generacie to rebrovane dobijanie je v poriadku pripadne ak to niekto rozoberal dik za odpovede Astra caravan 98 1.6 16V X16XEL.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: SERVO
Dle schematu by mělo servo mít pojistku (F7 - 80A) v motorovém prostoru a konektor by měl být jediný u posilovače X33. Silové napájení je udělané napřímo od pojistky (červené lano o průřezu 10mm) a hnědý o stejném průřezu jde z posilovače někam na kostřící bod. Zapíná se zvýšením napětí po nastartování, které vyhodnotí elektronika na servu (jestli to dobře chápu). Ještě tam vidím jednu pojistku F3.23 (10A) - umístěná v pojistkové skříňce, která bude napájet elektroniku. Takže proměřit pojistky, případně zkontrolovat konektor a to ukostření. Pokud je toto v pořádku, pak ještě může ovlivňovat chod to napojení serva na řídící jednotku motoru - linie 5923.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: SERVO
Ještě se dívám, že ze serva jde pin na konektor diagnostiky (X 13, pin 7), tak jestli by ti i ta něco nenapověděla.
S tím spuštěním serva po nastartování si říkám, jestli se nespustí od povelu z řídící jednotky motoru, která vyhodnotí, že motor je v stabilních otáčkách. Ale to jsou pouze moje doměnky. Ale teď se dívám na tvůj typ motoru (X16XEL) a beru zpět - u tebe si servo bere spouštěcí napětí z alternátoru, viz obrázek (linie 118 u dobíjení navazuje na 5921 serva).
S tím spuštěním serva po nastartování si říkám, jestli se nespustí od povelu z řídící jednotky motoru, která vyhodnotí, že motor je v stabilních otáčkách. Ale to jsou pouze moje doměnky. Ale teď se dívám na tvůj typ motoru (X16XEL) a beru zpět - u tebe si servo bere spouštěcí napětí z alternátoru, viz obrázek (linie 118 u dobíjení navazuje na 5921 serva).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: SERVO
Ty si mu dal zlú schému zapojenia serva, diagnostiku má len servo TRWII. generácie, ktoré sa začalo montovať od modelového roku 2000.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: SERVO
No já čerpám z elektroschemat pro Astry, ten vývod na diagnostiku - hnědobílý 0,5 na linii 5923/442 - je kreslený tak, že platí pro všechny typy motorů. Co se týče vývodu na řídící jednotku motoru - žlutobílý 0,5 na linii 5923 - tak ten pro jeho motor neplatí. Já to beru teoreticky podle papíru, do serva jsem se zatím drbat nemusel. Ale ty s tím máš asi svou zkušenost, takže víš, o čem mluvíš a máš jiné přesnější výkresy. Tak sem s nimi . Nebo aspoň na mail. Mám ho v profilu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: SERVO
vasekpetr1 pomohol si mi aj s novymi ja mam tie stare len nie su kvalitne tazko v nich nieco najst zisitl som ze do posilovaca riadenia to ide este cez X2 co je palubna doska tak este tam to musim skontrolovat poslem ti odkaz na tie schemi na mail su v mudrej knizke jak na to
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: SERVO
jestli ma TRW 1 tak bude mít to 1vni schema protože jak říka arwy dřive se davali serva jen se 4 vyvodama.
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane klíčkem, 4 12 v z altiku.
TRW2 měli pak 5 vyvodu
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane kličkem, 4 12 v z altiku, 5 kablik pro diag.
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane klíčkem, 4 12 v z altiku.
TRW2 měli pak 5 vyvodu
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane kličkem, 4 12 v z altiku, 5 kablik pro diag.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: SERVO
V pravo 2000 a novší, v ľavo do 99. Spodný vodič je kostra.vasekpetr1 píše:Já to beru teoreticky podle papíru, do serva jsem se zatím drbat nemusel. Ale ty s tím máš asi svou zkušenost, takže víš, o čem mluvíš a máš jiné přesnější výkresy. Tak sem s nimi . Nebo aspoň na mail. Mám ho v profilu.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: SERVO
Dik za schemi ale ked tak pozeram tak neviem ci sa robili dva typy lebo ja co mam schemi z jak na to astra g tak tam to ide z X2 do serva a este jedna vec pre funkcnost serva musi ist 12V aj z alternatora aj zo spinacky inak sa nerozbehne servo ?? Svorkovnica X33 je ta ktora je nasunuta na poistkovom boxe co je v motorovom priestore ? su tam presne dva vodice
Re: SERVO
V Astre sa používajú tri tipy serva. Dva do modelového roku 2000 (Delphi a TRW I. generácie). Pre ne platí ľavá schéma. Konektor pri poistkovej skrinke má 2 piny, nemá diagnostiku. Od modelového roku 2000 sa používa už len jeden typ serva - TRW II. generácie. Platí pravá schéma (pre motor X16XEL). Konektor pri poistkovej skrinke má tri piny, servo má diagnostiku.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL