Vnitřní teploměr

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Odpovědět
Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 18 led 2008, 18:49

Tak už to někdo má udělaný? Čidlo jsem koupil nový za 270,- a přemýšlím kam ho v autě připevnit. Od stávajícího čidla natáhnu čtyři kabely do kabiny do přepínače. A teď poraďte. Jakej tam mám dát ten přepínač abych zapínal a zároveň rozepínal dva kabely. Chápete?

Reklama
 

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Defender » 18 led 2008, 19:46

No myslím že každej čeká na toho prvního, co se mu to povede, teda včetně mne :oops: .
Mobil : 602318645

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 18 led 2008, 20:00

No já byl prohledat garáž a našel jsem ten přepínač takže pokud se mě bude zítra chtít a bude čas tak se na to vrhnu. Je nevím ještě kam mám dát to čidlo

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 19 led 2008, 13:20

jako čidlo mám zjištěné 2 ks termistorů 10 Kilo s obrácenou hodnotou zapojené paraelně, cena CCa 15 kč.
teď jenom zapojit, rozdíl proti origo čidlu zjištěný 1°C, já budu zapojovat na páčku zadního stěrače, který jsem odstranil. Obrázek
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 19 led 2008, 14:36

teď jsem zkoumal zapojení v Opel TIS a jestli můžu poradit, tak doporučuju zapojit senzor přímo u konektoru displeje. Stačí jen spojit jeden vývod senzoru s tím venkovním. A druhý vývod zapojit přes přepínač, tzn. že se musí také přeštípnout druhý vývod venkovního senzoru a připojit na přepínač.
konektor MIDu - modro/bílý drát (pin2) a modrý drát (pin3)
konektor TIDu - modro/bílý drát (pin5) a modrý drát (pin7)
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 19 led 2008, 14:55

Obrázek
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 19 led 2008, 15:04

Tak je to v čudu :cry: Právě jsem se na to chystal a chtěl jsem to čidlo trošku zmenšit, protože je tam moc výstupků a ucvakl jsem i to co jsem neměl. Takže doporučení pro ostatní: nestřihat prostřední kulatinku co je v prostředku tam jak se to zacvakává do mřížky. Takže jsem to vyhodil a přemýšlým co dál. Jestli koupit to co píše Spermin nebo znovu nový a hlavně kam to umístit

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 19 led 2008, 15:24

Mám blbou otázku protože tomu nerozumím. Co to znamená obrácená hodnota u termistorů a jaký je rozdíl mezi PTC a NTC. Hledal jsem na http://www.gme.cz/index.php?lk=&sk=&act ... 7#KATALOGA ale nevím co mám přádně hledat. Nemůžete někdo poslat odkaz kde se to dá koupit? S tím zapojením na ten MID je super ale nějak se mě to nezdá že by to byl tak uzavřenej okruh, ale jelikož tomu nerozumím tak asi jo

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 19 led 2008, 16:17

stačí říct co jsem uvedl a DOBRÝ prodejce ví o co jde, mám za to, že s stoupající teplotou stoupá odpor. Normálně to je naopak.
Hledej u GM elektro, GES elektronic a jiné speciálky.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 19 led 2008, 16:21

U NTC se stoupající teplotou odpor klesá, u PTC odpor stoupá.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 21 led 2008, 10:55

chtěl jsem se zeptat jestli Vám to taky dělá....když je venku např. -5C a ja nastartuji auto...(ten den už ale muselo jet) tak mi teploměr ukazuje třeba 10C a postupně to klesá až na těch -5C...že by nějak sálala teplota z motoru přes teploměr?!?!????
Když příjdu ke studenemu autu..tak teplota je OK!

Uživatelský avatar
UmbroR
Příspěvky: 49
Registrován: 27 led 2008, 12:43
Bydliště: Uherske Hradiste
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UmbroR » 27 úno 2008, 19:36

Ahoj tam ma uz to nekdo zmaknute to teplotni cidlo uvnitr??Je to opravdu super napad..a moc me zajima..
Opel Astra G, 1,4 16V, 3 dveře,central,CD -JVC

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 28 úno 2008, 09:11

UmbroR píše:Ahoj tam ma uz to nekdo zmaknute to teplotni cidlo uvnitr??Je to opravdu super napad..a moc me zajima..
velký problém je že není garáž, takže čekám na teplo.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
UmbroR
Příspěvky: 49
Registrován: 27 led 2008, 12:43
Bydliště: Uherske Hradiste
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UmbroR » 28 úno 2008, 09:16

ok uz at to je jsem zvedavej a pokud se to podari hned jdu do toho
Opel Astra G, 1,4 16V, 3 dveře,central,CD -JVC

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 01 čer 2008, 18:47

Jíž jsem si zapojil měření vnitřní teploty
Potřebný materiál,
2x termistor 10K s obrácenou hodnotou zapojené paralelně cca 18 Kč
1x přepínač, Já náhodou použil s vypínáním cena 9 Kč
Sada konektorů 4 pozice - cena 7 Kč
Vodiče, tavné lepidlo
Nejdříve jsem musel zjistit, které piny displeje ukazují teplotu. Já jsem zjistil, že
To jsou piny 6 a 8 barevně to je modrý a modrobílý vodič. Tyto jsem přerušil a
zapojil přes přepínač původní čidlo i čidlo vnitřní teploty. Čídlo vnitřní teploty jsem umístil a
přilepil tavnou tyčinkou u noh spolujezdce a to proto, že při uzavřené cirkulaci tudy proudí vzduch.
Při zkoušce se můj typ přepínače ukázal jako potřebný, protože při přepnutí z nižší
teploty, na vyšší mi displayi ukazoval stále stejnou hodnotu, ale když jsem přepínač dal
do nulové hodnoty, vymazala se teplota a potom byl údaj na teploměru aktuální. A jeden
postřeh, při zkoušce jsem při plně zapnuté klimatizaci během 2 Km měl teplotu v kabině ze
30 na 21 °C, prostě paráda.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět