POROVNANIE MOTOROV DTI S KONKURENCIOU

deepayo
Příspěvky: 42
Registrován: 03 črc 2006, 17:42

Příspěvek od deepayo » 08 led 2008, 19:26

ozaj vedel by mi niekto odpovedat na toto: Preco opel už nevyraba diesle?
Astra G,DI 16V 100PS

Reklama
 

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 08 led 2008, 19:27

Maranelo píše:....Hlavne nove 77kw , alej aj TDI PD. TDI od VW je hlavne dobre v spotrebe a priebehu krutiaceho momentu ale po malich upravach sa aj oplacke diesle daju pekne vysperkovat.
Soucasne 1.9 TDI PD toho moc spolecneho s osvedcenyma TDI nemaji a 2.0 TDI jeste min, maji vysokou spotrebu, zerou olej, odchazi turba a neprijemne duni, soucasne PD bych osobne nechtel.

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 08 led 2008, 19:36

deepayo píše:ozaj vedel by mi niekto odpovedat na toto: Preco opel už nevyraba diesle?
Dneska je to o spolupraci automobilek a vyuzivani toho nejlepsiho, je to proste levnejs vyvijet/rozvijet neco spolecne. Fiat diesel docela umi a vyuziva toho vice automobilek, nez jen GM. Podivej se na novou Corsu a Grande Punto, jsou to vlastne nevlastni sestry na stejnem podvozku se stejnyma motorama.
Jinak opel dieslove motory dela ve sve tovarne v Kaiserslauternu.

Na svych strankach GM motory DTI porad ma.
http://www.gmpartsworld.com/products.php?category_id=5

Uživatelský avatar
lukki
Příspěvky: 152
Registrován: 18 pro 2007, 19:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukki » 08 led 2008, 22:01

>> Maranelo

Volal som chlapikom z chiptuningu...a povedali mi, ze sa moja 2.2DTI da, ako som uz spominal chipnut na 155PS a 335NM...co si myslim, ze niesu celkom zle paramaetre...

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 08 led 2008, 22:31

Ja by som ju dal chipnut. Stryko ma 2,2Dti v GTSkovej vectre a tych 125koni je sice postacujuce ale ako pises tych 155 by bodlo. Lebo aj nove ople a meriva ho sem tam tlacia hore kopcom. Na tak velke auto ako vectra a hlavne GTSkovej uprave je 125koni malo. V astre si to viem predstavit ako slusny vykon. Ja este chcem tiez popracovat na svojom motory. Na jar domontovat intercooler a este raz dat upravit RJ.

Inac namontoval som budik na meranie tlaku turba a poviem vam ze som sa dozvedel plno veci. A hlavne ako turbo pracuje pri naftových motoroch a mnohy by boli z toho aj prekvapeni. Dokonca X20DTL /pri tomto motore to mam overene/ pri prechipovani ma nieco ako overboost na 3 až 5 sekund. Ale myslim ze to funguje aj na 2,0DTi aj 2,2DTi. Ale najviac sa to da pocitit az po uprave motora. Ak chcete mozem to tu rozpisat ale bude to na dlhe citanie. Budik mam namontovani asi uz 3mesiace a je to zaujimave sledovat udaje na nom pri rôznich rezimoch jazdy.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 08 led 2008, 23:18

A kdo ti to montoval ?? je to složité ?? kam se ten snímač dává ?
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 08 led 2008, 23:31

K budiku je len hadicka. Musel som si vyrobit medzikus ktorý som namontoval medzi hadicu a hlinikovu trubku ktorá ide od turba. Ten medzikus je tvaru T a na ten som pripevnil hadicku od budika. Ten som potom umiestnil do priestoru odkladacej policky v stredovom panely. Ten este prejde upravou lebo k nemu pribudnu aj budik na meranie podtlaku ktorý ovláda turbo plus stav batérie. Foto potom pridám. Montáz budiku sa da zvládnut akurat ten medzikus si treba zhotovit. Ja som pouzil medený T kus ktorý sa pouzíva v chladiarine alebo na kurenárske ucely. jeho velkosť je 3/4. Na bocnu dieru som privaril záslepku a na nu tenku medenú trubku ma ktoru som nasunul hadicku od budiku. Potom ten T kus sa vlozi to sania a je to.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 08 led 2008, 23:41

A ten budík Tě stál kolik ? To je nějaký special, nebo prostě nějaký pro měření tlaku turba, který koupím třeba někde na netu ? Hoď pak foto, jak je to napojene a i toho budíku... dikes :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
rodel99
Příspěvky: 323
Registrován: 16 pro 2007, 08:32
Bydliště: svk,cadca

Příspěvek od rodel99 » 09 led 2008, 08:16

jj aj ja by som uvital nejaku foto zbierku

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2008, 10:51

Lukki: ja jsem taky skoro vsude videl jen upravy na cca 110kW, coz se mi zda k nicemu. Sice si pak fakt nameris 110kW, jenze uz ti nikdo nerekne ze jsi mel v serii prez 100kW ... chiptuneri jsou z valne vetsiny smejdi.
Jedina uprava pred/po s vyraznym vysledkem, kterou jsem vypatral je toto: http://www.tuningbox.com/ANG/curbs_view ... cv-dti.jpg
Byt tebou, tak se na to chipovani vykaslu. Myslim ze 2.2DTI je vyladena na hranici svych moznosti. Ja o tom taky uvazoval, ale vetsina lidi znalych veci me od toho u tohodle motoru odrazuje. Zaplatis 15 tisic a ziskas 10-15 koni viz napr. toto: http://www.superchips.co.uk/curves/22dti.pdf (ikdyz narust kroutaku je zajimavej ... na druhou stranu je to ta starsi varianta motoru takze je otazka co by to udelalo s tim nasim - ja mam v serii znatelnejsi maximum kroutaku kolem tech 2500ot.).

Mirek MH
Příspěvky: 184
Registrován: 25 led 2007, 00:40
Bydliště: okolo Bolky

Příspěvek od Mirek MH » 09 led 2008, 11:07

Já bych se na chiptunění taky vykašlal,zvláště po těch problémech,co jsem s turbem měl......myslím,že 2.2DTI chodí slušně a ať mi nikdo neříká,že to není na úkor životnosti toho kterýho dílu....

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 09 led 2008, 11:29

S tym chiptuningom je to asi tak : ja osobne mam motor upraveny a najazdene na nom uz cez 60000tis km. Poznam ludi ktory maju neupravene auta a turbo uz menili. Poznam aj cloveka ktory chodi tu na tuto stranku ma ten isty motor ako ja najazdenych menej km, nema chip a turbo sa mu rozpadlo. Je to nielen o uprave ale aj o vodicovy a o vydarenom kuse. A pri nafte nie je dôlezity narast koni po uprave ale krutiaci moment a jeho priebeh. Z 2,2Dti sa da spravit v pohode 150koni a urcite nebudes na hranici zivotnosti motora. Je to na kazdom cloveku ci si da upravit auto alebo nie. Ja som max spokojni. teraz ma napadlo ze kamos ma pasata 2,5TDI 150koni a ked ho kupoval mal nabehane 98tis km. Predchadzajuci majitel uz turbo raz menil. Jemu odislo znova na 110tis. Po tom ako kupil nove auto dal nachipovat na 180koni a dodnes slape ako hodinky. teraz uz ma na nom nalietane skoro 200tis km a bez problemov.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2008, 11:44

No pockej, jak ze neni dulezity narust vykonu ale kroutaku - vzdyt vykon je jednoznacnou funkci otacek a kroutaku. Je fuk jestli se bavime o konich nebo o Nm. Proste jde o prubeh ... :)
Z dostupnejch mereni je ten narust u 2.2 v absolutnim vykonu ani ne 10 procent a nejvetsi rozdil je u 2500ot. neco prez 10 procent. S tim ze ten narust mezi 2-3 tisicema pro predjizdeni neni dulezitej, protoze tam je rozhodujici dostat na kola vykon co nejvetsi a tedy se pohybuju otackama nekde za 2800ot ... a tam je narust po cipu relativne malej.
Takze nejakej dalsi narust mezi 2 a 3 tisicema spis nez co jineho podle me jen negativne ovlivni komfort rizeni - relativne plocha charakteristika mi totiz velmi vyhovuje v porovnani napriklad s TDI PD.
Podle me u tohodle motoru je chip nesmysl.

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 09 led 2008, 14:47

Myslel som to tak ze je takmer jedno ci mas pri napriklad pri motore X20DTL pri 4100otačkach 82 koni alebo 95. Pri tak vysokych otackach je to na prd. Ale je dôlezite aky krutiaci moment a jeho priebeh ma motor. U X20DTL je to 185Nm od 1800 otacok tusim. Ja mam teraz zatah uz od 1500 do 2500 potom zacne klesat. Jeho hodnota je priblizne 259Nm. To ze mam teraz z pôvodných 60kw pri 4100otacok 80kw pri 4100 je jedno. Samozrejme ze nárastom výkonu narastá aj krutiaci moment resp. opacne ale pri nafte je hlavne dôlezity krutak a od akých otácok dosahuje svoju hodnotu. Doma mame aj BMW740D ktore ma 245koni pri 4200 otackach a krutak 580Nm od 1500 do 3000 a pri predbiehani sa sporadicky rucicka priblizi k hranici 4000 otacok. Iba ak prepnem na sport tak vtedy ide na obmedzovac. Tym chcem len povedat ze pri nafte nevytacas motor tak vysoko aby si naplno vyuzil koníky ale ide hlavne o to co najlepsie vyuzit krutiaci moment motora a dobre zuzitkovat jeho pruznost v dolnej hranici otacok.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2008, 15:03

Chapu jak to myslis... Ja jezdim sluzebne s 530D a tam drzim otacky skoro furt mezi 3-4tisicema ... jde o to co clovek chce :) S Astrou pri beznym cestovani motor netocim, ale pri predjizdeni pokud neni siroko daleko volna a prehledna silnice jedu naplno - tedy otacky nekde mezi 3-4 tisice (vetsinou zbytecne, ale clovek nikdy nevi). Pokud bych si znatelne nezvedl vykon v tomhle rozmezi, tak to z meho pohledu nema cenu. Na pohoda jizdu staci bohate co motor predvadi v zakladu a pokud nezvednu absolutni vykon, nebo alespon prubeh vykonu ve vyssich otackach, tak nezlepsim predjizdeni.

Odpovědět