Asi součást topení.....prosím pomooooc.
Asi součást topení.....prosím pomooooc.
Včera jsem čistil krokový motůrek volnoběhu (kolísali otáčky) .... vše nyní vypadá OK, ale jak jsem to dal vše dohromady tak: Po té co zapnu klíček do polohy, kdy svítí kontrolky, tak již od té doby něco jakoby cvaká (klepe). Dělá to i při nastartovaném motoru a vychází to zpod přístrojové desky, jako od spoda vedle pedálů vpravo. Před tím to nikdy nedělalo ani neudělalo. Zjistil jsem, že když otáčím knoflíkem Teplo-Studeno, tak v červené stupnici až do poloviny modré vychází toto cvakání ve stejném zvuku, ke konci modré stupnice se zvuk trochu změní. U konce modré stupnice jsem ale i narazil na místečko, kdy cvakací zvuk přestane. Připadá mi to jako nějaké servo motůrku topení či co.... zkusil sem se podívat i na klapku vnitřní cirkulace, od spolujezdce jsem sundal a právě na toto koukal, klapka funguje a zvuk je slyšet že vychází zase v tomto pohledu zleva....prostě od středu panelu. Dělá to i když vypnu ventilátor, prostě stačí, že se rozsvítí kontrolky...........
Dnes jsem ještě bádal odkud přesně to může být. Když se nacpu k pedálům a kouknu směrem ke střednímu panelu, tak jsou vidět dvě hadice. Je vidět jen kousek, vše je vlastně zadeklováno. Když sahám na tu první hadici topení (po jízdě byla teplá) a rukou sahám po ní dále jakoby pod panel směrem k řadící páce (ale jen kousek), tak narazím na nějaký "asi" váleček (vidět tam není) a z něj je cítit ono klepání, cvrčení. Nenapadá někoho něco co by tam mohlo být a co funguje hned po té co se sepnou kontrolky ?? Už si nevím rady a je to nepříjemně slyšet i při jízdě.
Dnes jsem ještě bádal odkud přesně to může být. Když se nacpu k pedálům a kouknu směrem ke střednímu panelu, tak jsou vidět dvě hadice. Je vidět jen kousek, vše je vlastně zadeklováno. Když sahám na tu první hadici topení (po jízdě byla teplá) a rukou sahám po ní dále jakoby pod panel směrem k řadící páce (ale jen kousek), tak narazím na nějaký "asi" váleček (vidět tam není) a z něj je cítit ono klepání, cvrčení. Nenapadá někoho něco co by tam mohlo být a co funguje hned po té co se sepnou kontrolky ?? Už si nevím rady a je to nepříjemně slyšet i při jízdě.
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
- Reklama
Re: Asi součást topení.....prosím pomooooc.
tak to teda netušim, tam snad ani nic pohyblivýho neni....Lumpik píše:Včera jsem čistil krokový motůrek volnoběhu (kolísali otáčky) .... vše nyní vypadá OK, ale jak jsem to dal vše dohromady tak: Po té co zapnu klíček do polohy, kdy svítí kontrolky, tak již od té doby něco jakoby cvaká (klepe). Dělá to i při nastartovaném motoru a vychází to zpod přístrojové desky, jako od spoda vedle pedálů vpravo. Před tím to nikdy nedělalo ani neudělalo. Zjistil jsem, že když otáčím knoflíkem Teplo-Studeno, tak v červené stupnici až do poloviny modré vychází toto cvakání ve stejném zvuku, ke konci modré stupnice se zvuk trochu změní. U konce modré stupnice jsem ale i narazil na místečko, kdy cvakací zvuk přestane. Připadá mi to jako nějaké servo motůrku topení či co.... zkusil sem se podívat i na klapku vnitřní cirkulace, od spolujezdce jsem sundal a právě na toto koukal, klapka funguje a zvuk je slyšet že vychází zase v tomto pohledu zleva....prostě od středu panelu. Dělá to i když vypnu ventilátor, prostě stačí, že se rozsvítí kontrolky...........
Dnes jsem ještě bádal odkud přesně to může být. Když se nacpu k pedálům a kouknu směrem ke střednímu panelu, tak jsou vidět dvě hadice. Je vidět jen kousek, vše je vlastně zadeklováno. Když sahám na tu první hadici topení (po jízdě byla teplá) a rukou sahám po ní dále jakoby pod panel směrem k řadící páce (ale jen kousek), tak narazím na nějaký "asi" váleček (vidět tam není) a z něj je cítit ono klepání, cvrčení. Nenapadá někoho něco co by tam mohlo být a co funguje hned po té co se sepnou kontrolky ?? Už si nevím rady a je to nepříjemně slyšet i při jízdě.
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
zpráva
no já jsem z toho už taky úplně na prášky, právě že nevím, jestli je tam nějaké el. klapka či co......nebo jestli to nějak nesouvisí s klimou, nebo snad sem něco u motoru nezapomněl zapojit (tam snad ne). Nevím jestli je to normální, ale když mám puštěné teplo (otočný knoflík je např. v polovině červeného pole) a foukání je na druhé pozici, tak ze středových fukarů jde studený vzduch a z krajních u oken teplý.....
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
další den tápání
Tak utekl další den tápání.....sundal jsem celý střední díl panelu přístrojové desky až k řadící páce abych se dostal ke zdroji cvakání. No před tím jsem však zjistil, že toto cvakání bychází ze součástky, která je umístěna dole u trubek topení, je to nějaká klapka či servomotorek (asi ke klimatizaci). Tato součástka je nejlépe hmatatelná od nohou spolujezdce. Vedou k ní dva drátky (červenobílý a hnědý). Když na součástku šáhnu, je cítit zřetelné cvakání, když s ní pohnu či jí poklepu, tak se intenzita cvakání trochu změní. Dokonce mi to za jeden den vytlouklo baterku. No tak jak jsem měl rozdělaný ten panel, šel jsem šel po těch drátech....vede k ovladacímu panelu (ovládání teplo-studeno a polohy foukání jsou na lanovodech) a to do ovládání ventilátoru. Ten jedinný je elektronický a společně do toho jsou zapojeny i ony tři tlačítka (vnitřní cirkulace, klimatizace a zadní okno). Vitřní cirkulace a zadní okno s tím nemá nic společného, vypadá to, že vše tropí tlačítko klimatizace, které po stisku něco zapíná (a toto cvaká). Byl jsem na diagnostice, nebyla však načtena žádná závada, co se týče oné součástky.....sami nevěděli oč se jedná, jen se přikláněli k nějaké klapce. Jelikož jedu v SO dost daleko a cvakání bylo nesnesitelné (bylo slyšet i za jízdy a při poslechu radia), tak mi jeden drátek ze dvou prozatím přerušili. Ooooo jaký božský klid. Jenže toto je jen dočasné, nyní musím s vaší pomocí zjistit co by to tedy mohlo být. Jen na upřesnění, není tam vidět, ale v místě, kde vcházejí trubky topení do auta od motorového prostoru, tak cca 10cm směrem k řadící páce se toto nachází. Je to asi přímo na nebo nad jednou trubkou topení. Uff snad někoho napadne něco co by to mohlo být a jak to vyřešit. Nevím co ani tedy vlastně schánět a rozebírat na 2x celej panel se mi nechce, moc dlouho ohnutý u toho nevydržím __; přeci jen po třech operacích páteře mám i po dnešku dost a peněz na zbyt abych to nechla na laborování v servisu nemám. Díky všem...
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
máš tam manuální klimu nebo automatickou? já teda vůbec netušim o co jde, měl si to nafotit, mam jedno topení vyndaný tak bych se podival, nebo mi aspoň řekni jakou barvu maj kabely co do toho jdou
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
zpráva
No jak jsem psal v předchozím příspěvku, jsou tam dva kabely a to červenobílý a hnědý (snad jen hnědý). No a nafotit to nejde, není totiž vůbec nic vidět. Vlastně jsem tam sahal jen rukou ze strany spolujezdce a zalomil jsem ruku pod to zadeklování topení, takže když se hlavou nasoukáš dolů, tak stejně nic není vidět, jen tam rukou nahmatám prostě kam jdou ty kablíky a ta součástka cvrčí....
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
Re: zpráva
jak moc sou ty kabely tlustý? 1mm, 3mm?Lumpik píše:No jak jsem psal v předchozím příspěvku, jsou tam dva kabely a to červenobílý a hnědý (snad jen hnědý). No a nafotit to nejde, není totiž vůbec nic vidět. Vlastně jsem tam sahal jen rukou ze strany spolujezdce a zalomil jsem ruku pod to zadeklování topení, takže když se hlavou nasoukáš dolů, tak stejně nic není vidět, jen tam rukou nahmatám prostě kam jdou ty kablíky a ta součástka cvrčí....
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: zpráva
a máš delphi nebo behr?Lumpik píše:slabé, řekl bych ten 1mm více ne
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
zpráva
jeje tak teď si mne dostal, vůbec nevím o čem mluvíš. Kdyby bylo možno, mám i Skype či ICQ, tam by to psaní bylo rychlejší
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
Dobry den,
ani neviem ci mam byt rad,ale mam ten isty problem. Pisal som o nom v sekcii elektroinstale pod temou ovladac intenzity kurenia. Tiez mi tam nevedeli presne poradit. Chcem sa spytat, ci ste uz nasli riesenie nasho spolocneho tikajuceho problemu.
Mne tento zvuk vychadza iba po zahriati kurenia. Teraz ako sa oteplilo je to podstatne neskorsie ako v zime. A ked dam ovladac kurenia (topeni) na uplne chladnu polohu, ziadny zvuk nevychadza.
Som z toho taktiez nadmieru otraveny a pomaha iba jazda s radiom poriadne nahlas
ani neviem ci mam byt rad,ale mam ten isty problem. Pisal som o nom v sekcii elektroinstale pod temou ovladac intenzity kurenia. Tiez mi tam nevedeli presne poradit. Chcem sa spytat, ci ste uz nasli riesenie nasho spolocneho tikajuceho problemu.
Mne tento zvuk vychadza iba po zahriati kurenia. Teraz ako sa oteplilo je to podstatne neskorsie ako v zime. A ked dam ovladac kurenia (topeni) na uplne chladnu polohu, ziadny zvuk nevychadza.
Som z toho taktiez nadmieru otraveny a pomaha iba jazda s radiom poriadne nahlas
zpráva
ahoj, tak jsem napsal snad na 9 vrakovišť a už mi posílají onen bazmekt. Chtějí za něj 1000,-Kč. Stačí prý vyndat středový panel a pak vusunout topení k spolujezdci.....samo že po vypuštění vody. Ještě se musím dopátrat, zda se pak něco odvzdušňuje a na co si ještě dát pozor..... Jinak mi volali i ze zastoupení fa. Opel v ČR a potvrdili slova jednoho človíčka, že součástka je potřebná a u nás nová stojí cca 3-3500,-Kč.
Opel Astra G HatchBack
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
motor 1,6 16V X16XEL
r.v. 4/2000
Re: zpráva
Lumpik píše:ahoj, tak jsem napsal snad na 9 vrakovišť a už mi posílají onen bazmekt. Chtějí za něj 1000,-Kč. Stačí prý vyndat středový panel a pak vusunout topení k spolujezdci.....samo že po vypuštění vody. Ještě se musím dopátrat, zda se pak něco odvzdušňuje a na co si ještě dát pozor..... Jinak mi volali i ze zastoupení fa. Opel v ČR a potvrdili slova jednoho človíčka, že součástka je potřebná a u nás nová stojí cca 3-3500,-Kč.
Jak se jmenuje prosim ten bazmekt oficialne?
Astra Caravan G, 1.6 16V, X16XEL, 100 edition