Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Upozornenie: neručím za akékoľvek škody spôsobené týmto návodom. Každý si musí zvážiť sám či je schopný tieto pracovné činnosti zvládnuť alebo nie. Ak sa počas prác dostanete do štádia, kedy nebudete vedieť pokračovať ďalej, tak všetko zložte späť opačným postupom.
1. Odpojíme akumulátor a počkáme 1 min. na vybitie kondenzátora
2. Zasunieme kľúč do zámku a odomkneme volant. Otočíme ho o 90° doľava aby sme mali prístup ku skrutke. Vyberieme krytku a vyskrutkujeme skrutku. To isté urobíme aj na pravej strane. Na poradí strán nezáleží
3. Demontujeme vrchný kryt. Pri demontáži z krytu vyberieme gumené manžety pačiek svetiel a stieračov
4. Vyskrutkujeme spodnú skrutku zo spodného krytu.
5. Páku nastavovania výšky volantu vyklopíme do vhodného uhla, a demontujeme rukoväť.
6. Vyskrutkujeme vrchné skrutky spodného krytu, po jednej na ľavej a pravej strane. Pritom krytku zospodu pridržiavame rukou. Krytku demontujeme. Súčasne vyberieme gumovú manžetu zámku a dávame pozor na páku nastavovania výšky volantu, aby sme zbytočne nepoškodili (nepoškriabali) spodný kryt.
7. Odpojíme konektor od páčky stieračov a dáme ho bokom aby mám nezavadzal. Demontujeme páčku stieračov tak, že zatlačíme z vrchu a zospodu za zaisťovacie jazýčky.
8. Ak sme správne postupovali, tak by sme sa mali dostať do takéhoto štádia:
9. Pristúpime k samotnej demontáži vložky zámku. Do zámku vsunieme kľúč a otáčame ho do polohy I. Súčasne cez otvor na vrchnej strane tlačíme tenkým skrutkovačom až dôjde k uvoľneniu vložky
10. Ak je po vybratí vložky záverný čap zámku riadenia zaskočený, pomocou skrutkovača ho odblokujeme – zatlačíme ho smerom k podlahe. Inak sa nebude dať vložka namontovať späť
11. Montáž prevedieme v opačnom poradí.
1. Odpojíme akumulátor a počkáme 1 min. na vybitie kondenzátora
2. Zasunieme kľúč do zámku a odomkneme volant. Otočíme ho o 90° doľava aby sme mali prístup ku skrutke. Vyberieme krytku a vyskrutkujeme skrutku. To isté urobíme aj na pravej strane. Na poradí strán nezáleží
3. Demontujeme vrchný kryt. Pri demontáži z krytu vyberieme gumené manžety pačiek svetiel a stieračov
4. Vyskrutkujeme spodnú skrutku zo spodného krytu.
5. Páku nastavovania výšky volantu vyklopíme do vhodného uhla, a demontujeme rukoväť.
6. Vyskrutkujeme vrchné skrutky spodného krytu, po jednej na ľavej a pravej strane. Pritom krytku zospodu pridržiavame rukou. Krytku demontujeme. Súčasne vyberieme gumovú manžetu zámku a dávame pozor na páku nastavovania výšky volantu, aby sme zbytočne nepoškodili (nepoškriabali) spodný kryt.
7. Odpojíme konektor od páčky stieračov a dáme ho bokom aby mám nezavadzal. Demontujeme páčku stieračov tak, že zatlačíme z vrchu a zospodu za zaisťovacie jazýčky.
8. Ak sme správne postupovali, tak by sme sa mali dostať do takéhoto štádia:
9. Pristúpime k samotnej demontáži vložky zámku. Do zámku vsunieme kľúč a otáčame ho do polohy I. Súčasne cez otvor na vrchnej strane tlačíme tenkým skrutkovačom až dôjde k uvoľneniu vložky
10. Ak je po vybratí vložky záverný čap zámku riadenia zaskočený, pomocou skrutkovača ho odblokujeme – zatlačíme ho smerom k podlahe. Inak sa nebude dať vložka namontovať späť
11. Montáž prevedieme v opačnom poradí.
Naposledy upravil(a) Arwy dne 04 črc 2009, 13:18, celkem upraveno 1 x.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Reklama
Leto máme v plnej paráde, slniečko pečie ostošesť a tak sa aj zvyšuje pravdepodobnosť zadierania alebo zadretia zámku spínacej skrinky. Je dosť nepríjemné, keď zistíte že sa nedá vôbec otočiť kľúčikom v zámku. Naštartovať sa nedá, nemôžte sa dať ani odtiahnuť lebo je zamknutý aj volant a čo teraz? Skúsme sa najskôr pozrieť čo daný problém spôsobuje. Podľa môjho názoru sú za to zodpovedné kovové piliny ktoré vznikajú pohybom jednotlivých súčasti v samotnom zámku. Vplyvom vzrastajúcej teploty interiéru a rozťažnosti kovu dôjde vďaka týmto pilinám k zablokovaniu mechanizmu zámku.
Tak že čo urobiť keď sa ocitnete v takejto situácií? V prvom rade je potrebné zámok rozchodiť tak aby sa dalo otáčať kľúčom aspoň do polohy I. Táto poloha je potrebná na demontáž zámku. Inak sa bude musieť vybrať násilným spôsobom. Mne sa to podarilo WD-čkom. Trvalo mi to síce asi 20 min. ale nakoniec to povolilo. Cez otvor kľúča som vstrekoval WD 40 a neustále som sa snažil kľúčom otočiť. Vždy keď som kľúč vytiahol zo zámku, tak som z neho zotrel jemné piliny. Pokiaľ by tento postup bol neúčinný, tak skúste počkať ak je to možné, kým sa vonku neochladí a postup zopakovať (napr. ráno). Po demontáži zámku prevedieme jeho riadnu očistu, hlavne vypláchnutie kovových pilín.
Ja som na vyplavenie pilín použil WD-40. Myslím si, že dobrá by bola aj motorová nafta. Mala by to byť dostatočne riedka a zároveň mastná kvapalina.
Časť vyplavených pilín:
Pred spätnou montážou je potrebné vyčistiť aj samotné puzdro pod volantom a zámok premazať vhodným mazacím tukom. Jasom použil silikónovú vazelínu Opel. Tento postup som použil u Astry X16XEL r.v. 2000 na ktorej sa mi zámok zasekol a aj na Z14XE r.v. 2002 na ktorej to bolo preventívne (a je to poznať na otáčaní kľúča) pred dovolenkou v Chorvátsku.
Tak že čo urobiť keď sa ocitnete v takejto situácií? V prvom rade je potrebné zámok rozchodiť tak aby sa dalo otáčať kľúčom aspoň do polohy I. Táto poloha je potrebná na demontáž zámku. Inak sa bude musieť vybrať násilným spôsobom. Mne sa to podarilo WD-čkom. Trvalo mi to síce asi 20 min. ale nakoniec to povolilo. Cez otvor kľúča som vstrekoval WD 40 a neustále som sa snažil kľúčom otočiť. Vždy keď som kľúč vytiahol zo zámku, tak som z neho zotrel jemné piliny. Pokiaľ by tento postup bol neúčinný, tak skúste počkať ak je to možné, kým sa vonku neochladí a postup zopakovať (napr. ráno). Po demontáži zámku prevedieme jeho riadnu očistu, hlavne vypláchnutie kovových pilín.
Ja som na vyplavenie pilín použil WD-40. Myslím si, že dobrá by bola aj motorová nafta. Mala by to byť dostatočne riedka a zároveň mastná kvapalina.
Časť vyplavených pilín:
Pred spätnou montážou je potrebné vyčistiť aj samotné puzdro pod volantom a zámok premazať vhodným mazacím tukom. Jasom použil silikónovú vazelínu Opel. Tento postup som použil u Astry X16XEL r.v. 2000 na ktorej sa mi zámok zasekol a aj na Z14XE r.v. 2002 na ktorej to bolo preventívne (a je to poznať na otáčaní kľúča) pred dovolenkou v Chorvátsku.
Naposledy upravil(a) Arwy dne 04 črc 2009, 13:22, celkem upraveno 1 x.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Pokazím něco když to jen prostříknu WDčkem ? Je nutné to vyndavat ?
Jde mi klíč ztuha vyndavat.
Jde mi klíč ztuha vyndavat.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Ja to prostrikaval, ale nepomohlo. Apikovi nebo nekomu to zas pomohlo, asi nebudeme mit vsichni stejnou chybu Kazdopadne zkusit to muzes, akorat budes chvilu vytahovat cernej klic.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
vazelinu do systému zámku nedoporučuji, TOUŽÍT TZV.SUCHÉ MAZIVO, ale grafit zrovna né. Něco na bázi teflonu.
A k vypláchnutí stačí tech. benzín nebo silnější koncentrát Jaru. vysušit a máznout.
A k vypláchnutí stačí tech. benzín nebo silnější koncentrát Jaru. vysušit a máznout.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Myslím, že máme vštci rovnakú chybu, len v rôznom štádiu poškodenia. Mne najskôr pomohlo WDčko, potom nasledovala výmena vložky a ešte aj tú bolo treba časom premazať mazivom. Teraz je ako spínačka nová.zEjn píše:...asi nebudeme mit vsichni stejnou chybu ...
Naposledy upravil(a) mexxo dne 04 črc 2009, 08:37, celkem upraveno 1 x.
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
a proč né grafit, zámečníci přece používají na mazání zámků právě grafit ne?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Takže to prostříknu lehce WDčkem, kdo maže ten jede.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
To adam09: zkus to jen prostříknout, ale mě to nepomohlo, problém byl až dál v mechanizmu, tak jsem musel vytáhnout vložku a prostíknout to dál. Nyní naprosto OK.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
dneska jsem koupil tohle http://www.fab.cz/katalog/detail/867 koupil jsem to u nás v klíčové službě za 77,-Kč, první jsem to zkusil na normální vložce FAB, ze které mi už skoro nešel vytáhnout ani klíč a dopadlo to dobře, zámek šlape jako nový, teď jsem to zkusil do spínačky a šlape taky bezvadně, tak uvidíme jak dlouho jí to vyrdží, jo a zapomněl jsem napsat, že jsem ji ani nerozdělával, prostě jsem ji sprostě prostříkl a bylo
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Jo chlapi používat jen k tomu určený olej. Kdysi jsem to na SEATU nastříkal WD a bylo to v pr...i. Musel přijet mechanik a dodrbal jsem to prý tím WD, že rozpustil všechen bordel za 100 let, který zatekl kde se dá pak to ztuhlo a nedalo se s tím otočit. Frajer tam stříkl nějaký speciál FAB asi a za pár minut jsem odfrčel. a no problem. Pokud by se zámek rozebral a vystříkal do čista tak i WD by mohlo být OK.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
grafit jsou jenmé šupinky uhlíku které jsou velmi tvrdé jako (diamant) brusná pasta. MŮŽE nadělat neplechuMike.S píše:a proč né grafit, zámečníci přece používají na mazání zámků právě grafit ne?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
to je podle mně pěkná blbost, kdyby dělal neplechu, tak by ho nedávali ne? právě že normálním olejem se dá pěkně zku**it zámek, grafitem
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania
Může mi někdo říct, proč se musí odpujit baterie, při demontáži té vložky ?
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."