Stránka 1 z 9

DM: Zadní pravá mlhovka – návod popis a foto

Napsal: 22 lis 2007, 12:34
od Radoš 92
Dvě zadní světla do mlhy – návod jak udělat pravou mlhovku, popis a foto

Práce – cca 1 hodina




Jsem zcela nespokojený, že Astra má zadní mlhovku jen jednu. Líbí se mi dvě. Měl jsem astru 98 a ta měla normálně originál otvor na žárovku, takže jsem jí tam jen dal. Teď mám rok 99 a tam už díra není, ovšem elektrika je tam navedena. Když se oddělá kdyt, ve kterém jsou umístěny žárovky, je tam jedno místo na žárovku. Dříve než začnete toto všechno dělat, sundejte kryt žárovek, nechte jej připojen a zkuste, zda-li je zavedena elektrika a svítí-li žárovka.

Obrázek




Ve světlometu ale není žádná díra.

Obrázek




Je třeba tedy vzít tyto nástroje:
1 Kružítko
2 Drátek – použil jsem elektrikářský, který je pevný a jde zohnout
3 Jehla zalepená v dřívku od nanuku TWISTER (nebo něco podobného, tohle je můj nápad, lepil jsem s tím herkulesem modely, teď se to hodí na tohle).

Obrázek




Kružítkem si vytvoříme kolečko na světle, kde bude otvor. (Na pravítku si změříme kolik má otvor a polovinu + nějaká odchylka , nastavíme na kružítku. Na světlometu je malý plastový výstupek). (Jelikož jsem musel dodělat nakonec ještě kousek plastu, použil bych pro střed k zapíchnutí kružítky spíše bod, který je označen zelenou tečkou). Tam zapíchneme kružítko a uděláme kolečko.

Obrázek Obrázek




Nyní zapálíme oheň – plynový sporák je výhodou, kde nahříváme jehlu, kterou budeme tavit díru. (Možná by šla použít i pájka, ale vzhledem k velikosti hrotu pájky a jehly jsem volil tohle).

Obrázek




Jehlou si vytvoříme kolečko, které máme předkresleno kružítkem a to proto, aby se náhodou nesmazalo. Doprostřed uděláme jehlou větší díru, kde zasuneme větší drát, který bude mít zohnutý konec, aby nám na konci, když bude otvor hotový, nespadlo odtavené kolečko dovnitř světlometu. Drát jsem otočil kolem šroubu, který je pro uchycení světlometu na karosérii.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek




Na fotce jde pak vidět, jak je drát zohnutý. Nezohýbejte větší kus, než je kolečko, protože při manipulaci by mohlo dojít k poškrábání vnitřku světlometu drátem. Tato velikost zcela stačí. U šipky je vidět kousek vytavené díry.

Obrázek




Nyní tavíme jehlou kolečko, které necháme na dvou místech uchyceno, aby nám náhodou nespadlo dříve, než budeme připraveni jej vytáhnout. Jehlu vždy nahřejeme a kousek tavíme. Nahřejeme a tavíme. Opakujeme, dokud nedosáhneme této fáze:

Obrázek Obrázek




Poté opatrně držíme drát a utavíme poslední dvě místa, kde je kolečko přichyceno. Opatrně vytáhneme kolečko ven.

Obrázek




Světlomet nyní máme připraven k tomu, abychom v něm mohli mít mlhovku. Není to extra hezké, ale bude to celé schované, takže to nebude vidět.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek




Nyní dáme žárovku do držáku, (Použijeme žárovku 21W/12V, stejná jako do blinkrů) a držák opatrně nasadíme na světlomet. Zjistíme, zda-li přesně padne, nebo je díru nažárovku nutno upravit. V případě že žárovka se někde dotýká plastu, nebo nesedí, (tak jako v mém případě), zkontrolujeme jak máme otvor upravit a odtavíme další kousek.

Obrázek Obrázek




Když žárovka sedí přesně, to znamená, že se jí nikde nedotýká světlometu, (je nutno mít otvor tak, aby se žárovky nedotýkal, aby při svícení nedošlo k připálení na plast), můžeme světlomet namontovat zpět na vozidlo. Nyní máme i pravou mlhovku a můžeme vyzkoušet. Svítí-li, je všechno v pořádku.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek




Příjemné svícení dvěma zadními mlhovkami Vám přeje Radoš 92.

Napsal: 23 lis 2007, 18:36
od Cabuko
tak toto skusim urcite ;o) len dufam, ze tam ma tu elektriku zavedenu.. ;o)

...

Napsal: 23 lis 2007, 19:54
od Slag
Tak už vim, co budu dělat o víkendu :lol:

Napsal: 23 lis 2007, 20:46
od josef
Zítra taky prozkoumám možnosti na své Zafiře

Napsal: 24 lis 2007, 15:14
od sovicka
Tak super... :)

rozmrvil jsem svoje njoy světla abych zjistil že tam není zavedená elektrika :D
při testu naprázdno ještě s originálním světlem to vypadalo že žárovka svítí, protože se mi to otočilo a ve skutečnosti jsem koukal na koncové světlo :/

nicméně koukal jsem, že kabely vlevo a vpravo jsou úplně jiné (barvy i počet vodičů), ale mají u sebe i katalogová čísla. Nevíte někdo náhodou odkud oba kabely vedou? Mám kamaráda ve skotsku, takže bych si ty kabely zkusil sehnat od vauxhallu ;)

Napsal: 24 lis 2007, 15:23
od Majklus
Jeto pekne ale asi spousta lidi si bude myslet zeto asi je brzda.ikdyz treti brdove to potvrdi.no ale lidi v urcitych situaci nemysli radykalne,takze du nato..

Napsal: 24 lis 2007, 15:28
od Samothe
hm že bych se do toho taky pustil?

Napsal: 24 lis 2007, 16:07
od AstraMan
Samothe píše:hm že bych se do toho taky pustil?
Taky si říkám :lol:

Napsal: 24 lis 2007, 16:11
od Majklus
Jelikoz tam nemam zavedenou ele.tak nato kaslu,koupim radsi svetla nekde z vrakace z tech starejch a uz to tam bude,jinak ale todle je cool vychytavka!!

Napsal: 24 lis 2007, 18:20
od Frydex
Lidi, tak sem to dneska horlivě udělal a až pak jsem koukal, jestli tam mám přivedené kabely..... no a co myslíte ? No nejsou tam.... :x :x
Ale až bude trocha času, tak je tam hned z levé strany přivedu... :?

Napsal: 24 lis 2007, 20:02
od sovicka
frydex píše:Ale až bude trocha času, tak je tam hned z levé strany přivedu... :?
Dej pak prosím vědět, jak jsi to zapojil ... mám naprosto ten stejný problém ;)

Napsal: 24 lis 2007, 20:07
od Frydex
sovicka píše: Dej pak prosím vědět, jak jsi to zapojil ... mám naprosto ten stejný problém ;)
Myslím že to nebude problém, napíšu jak to šlo.. :)

...

Napsal: 25 lis 2007, 12:15
od Slag
Dobrá věc se podařila :wink:

ObrázekObrázek

Napsal: 25 lis 2007, 12:55
od OnDr.
Tak jsem to stvořil na mé Zafiře asi za 20 min, el. byla zavedena tak proč ne, akorát místo jehly jsem použil obyč trafo pájku, je to jinak řešeno, ten plast, než na Astře, takže s pájkou nebyl problém, otřepy jsem odřezal ostrým nožem.

Napsal: 25 lis 2007, 13:13
od Hribek
Tak jsem se do toho dnes taky pustil a je hotovo prace na 15 minut. Díky za dobrý tip :wink: