Stránka 1 z 3

N: Odstavení AGR (funkčního) - Otestováno

Napsal: 15 črc 2012, 16:03
od kubeSRi
Pozor je třeba mít ventil funkční (zasírá sání,snižuje výkon,je třeba odstavit)

Jelikož moje Z14XE mě začala zlobit chtěl jsem zjistit čím to je,zejména kolísání otáček,špatné starty atd...začal jsem tím nejběžnějším a nejjednodušším, odstavením egr (pozor! zaslepení je něco jiného,blbost)

ventil jsem demontoval a viděl ten bordel v trubkách,ventil byl taky krapet tak jsem ho odkarbonoval

Obrázek

Obrázek

z 3mm hliníku jsem udělal zkusmo záslepku,podle tvaru těsnění
a nanesl na ni lukopren do 300°C

Obrázek

ventil jsem umístil pouze na jeden šroub a nechal ho pracovat(naprázdno,je připojený na konektor)
druhý šroub podložil protože byl dost dlouhý,utáhl, a bylo
Obrázek



nechal jsem zaschnout 24h,po celou dobu odpojená baterie,pak jsem ji zapojil,nastartoval nechal chvíli běžet,vypl motor odpojil baterku a za pár hodin zapojil,o dva dny později jel projet,zahřál motor atd...

výsledek: lepší starty,necuká,pružnost se zvýšila (diskutabilní jelikož jsem si upravil sání) a hlavní :NESVÍTÍ KONTROLKA!!

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 16:10
od manli2
a dál? :D

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 16:12
od kubeSRi
UŽ JSOU FOTA :lol:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 16:31
od Marťasek
Budu čekat kdy se ti ohlásí kontrolka - pak pisni ju.

PS: ten EGR máš doufám elektronický?

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 16:39
od manli2
když do něj nejde žádnej podtlak jen kabely tak bude asi jakej? :mrgreen:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 16:41
od ála
co vim, tak u Ztka se standartne zaslepuje u Adama a vypina se pomoci diagnostiky, takze kontrolka pak nesviti... tim padem tohle moc nechapu :D

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 17:08
od kubeSRi
právě žeprej u modelu s ŘJ chlazení to nešlo,navíc je to další min.1000kč,zatím to nesvítí tak neřeším

manli: :lol: tak tak,kdyby tam šla hadice bylo by to horšíiii

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 17:16
od Defender
No dobře, ale jakej je rozdíl mezi tímhle a zaslepením origo záslepkou z Opelu s 1 dírou :wink: ? Vždyť v podstatě to pak dělá to samý, jo a když už, tak bych tu záslepku udělal z jedný strany širší, aby se na ni dal ten EGR přichitit dvěma šroubama. Jinak se ti po čase stane ře ti ta litina u toho jednoho šroubu prdne a ulomí se 8)

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 17:32
od kubeSRi
no uchycení by asi chtělo doladit..rozdíl tam je ventil by se stejně zasíral protože i kdyby běžel naprázdno,v trubce je binec..navíc toto dá mín' práce(nemusí se trefovat díra) a nejsem debil platit oplu peníze za kus hliny.

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 19:18
od prma
A co ti hlásí diagnostika (stačí vyblikat) :? :cry: Neboj ono se to rozsvítí :lol:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 19:28
od kubeSRi
co by? ja diag nemám :lol: a 900 za vyblikání ser* dokud to jede tak neřeším,když bude svítit budu řešit,proč by mělo? na UK foru taky myslim Z zaslepovali a nic nehlásilo,jen to chce mít štěstí nebo dobrý postup :wink:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 15 črc 2012, 19:38
od prma
Marně přemýšlým jestli to,co píšeš myslíš vážně :?
Vyblikání je snad zadarmo 8)
Rozsvítí se to třeba za tři dni (můj případ) :roll: :lol:
A dobrý postup?Co se dá na kusu plechu zkazit,to nám objasni :? Jedině jezdit v režimu,kdy egr neotvírá,lambda tedy.................................

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 16 črc 2012, 18:49
od rychlyradim
zagooglil jsem a na jednom webu po zaslepení napsáno toto:

V jednom návodu jsem se dočetl, že je dobré projet po deaktivaci ventilu auto tak, aby motor dosáhl provozní teploty, poté zastavit a odpojit akumulátor alespoň na 30s (déle=lépe), pak nastartovat motor bez sešlapávání plynového pedálu a s vypnutými veškerými elektrickými spotřebiči nechat motor běžet na volnoběh minimálně 5 minut bez jakýchkoli zásahů, pak je dobré motor ihned projet v běžném provozu. ECU si tím načte nové údaje ohledně chování motoru a vyhneme se tím případným chybovým hlášením. Nevím zda se toto týká i Oplů, ale určitě se tím nic nezkazí.

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 16 črc 2012, 18:56
od Marťasek
Já se bavím :mrgreen: :|

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Napsal: 16 črc 2012, 19:53
od Absinth
Kubo já se bojím že ti to astra jednou všechno šeredně vrátí :roll:

Nebylo by lepší koupit origo záslepku a důkladně se informovat třeba v opelu nebo u dennyho ohledně Software odpojení ventilu (Vím že jsi psal že zetka motory s jednotkou čehosi tam to nejde) ? Chápu že když kituješ zevnějšek tak to nevadí jen mám obavu že zásahama do motoru..no...uvidíme časem jak se s tím astrule vyrovná