Páčka stěrače z Opel Omega B, s kolečkem – potenciometrem na ovládání pauzy cyklovače, montovaná do Astry G
Potřebný materiál
Páčka stěrače z Opel Omega B Caravan (u karavanu je ovládání pro zadní stěrač a ostřik zadního okna), s pal. PC
Relé stěračů z Opel Omega B - číslo 90494187 - odzkoušeno - funkční, 09148291 - odzkoušeno - funkční, 13100516 - neodzkoušeno, 24430433 - neodzkoušeno
3x kablík o průměru 1,75mm, dlouhý 10cm s koncovkami 6,3mm (samec+samička)
3x kablík o průměru 0,75mm, dlouhý 60cm s koncovkami na jedné straně (samička – 2x6,3mm, 1x2,8mm)
Čokoládu, pokud nechcete kabely pájet
Než začneme s úpravou, musíme odstrojit sloupek řízení.
Zasuneme klíč do zapalování a odemkneme volant. Otočíme ho o 90° doleva, abychom měli přístup na šroubek. Sejmeme krytku a odšroubujeme šroubek. Totéž uděláme na druhé straně. Sejmeme vrchní kryt volantu. Vyšroubujeme šroubek (torx tuším 15, nebo 20) na spodním krytu volantu uprostřed, páku nastavení výšky volantu dáme do odemknuté polohy a uvolníme šroub který drží plastový díl. Šroub stačí jen povolit a plast sejmeme pootočením dolů a dozadu k pedálům. Vyšroubujeme šroubky na stranách, které drží spodní kryt. Pravou i levou stranu. Kryt opatrně sejmeme, je nutné si pohrát s pákou nastavení výšky volantu, aby se nepodřel spodní kryt volantu. (Přesně tenhle návod platí v případě, že máte stavitelný volant. Pokud nemáte, demontáž dílů okolo volantu se trošku liší. Chybí tam zasouvací část a demontáž je tvořena pouze dvěma díly, spodní a vrchní).
Okolní plastovou část zamáčkneme dozadu od volantu, je na pružinách a něčím libovolným zajistíme.
Nyní vyjmeme páčku stěračů a to tak, že seshora a zespoda zamáčkneme rukou packy a povytáhneme směrem ke dveřím spolujezdce.
Nyní montáž páčky:
1. Budete mít první dva delší kabely s velkými konektory. Jeden si označíme jako 31/K hnědá a druhý 53C/K černo-červená, (K znamená dráty na konektoru páčky u volantu)
2. Třetí dlouhý kabel označíme jako I/P černo-bílá, (P znamená dráty na páčce z Omegy)
3. Tři malé kabely si označíme jako 15/87-vlevo, druhý 31B/87A-uprostřed a třetí jako 53E/30-vpravo, (směry znamenají, kde budou kabely umístěny v pojistkové skříni, tzn., piny místo relé, je jich 5, levý, prostřední, pravý, nahoře a dole. Nahoře a dole zůstanou neosazeny. Strany, kde jsme namontovali konektory - samce, přijdou do pojistkové skříně, konektory – samice přijdou na relé z Omegy.
4. Tři dlouhé dráty provlékneme od volantu k pojistkové skříni, směrem, že konektory budou dole u pojistkové skříně.
5. První dlouhý kabel označený jako 31/K hnědá, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k hnědému kabelu na konektoru za volantem, kde byla necvaknutá páčka. Na obrázku je to drát č. 6. (Obr. 1 a Obr. 2) Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin 31.
6. Druhý dlouhý kabel označený jako 53C/K černo-červená, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k černo-červenému kabelu na konektoru za volantem, kde byla necvaknutá páčka. Na obrázku je to drát č. 3. (Obr. 1 a Obr. 2) Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin 53C.
7. Třetí dlouhý kabel označený jako I/P černo-bílá, připájíme, nebo připevníme nějakým způsobem k černo-bílému kabelu na páčce z Omegy. Na obrázku Obr. 4 je to drát č. 1. Druhá strana bude přicvaknuta na relé z Omegy na pin I.
8. Nyní na pinu 9, na konektoru za volantem, kde byla nacvaknutá páčka, (černo-žlutý drát – Obr. 1 a Obr. 2), drát odcvakneme asi 2-3cm od konektoru. Na ucvaknutý drát v konektoru připájíme nebo připevníme černo-žlutý drát č. 2 z páčky Omegy. (Obr. 4). Druhá část kabelu, která vede od volantu, zůstane volná. (Drát je tedy naveden na konektor! (Obr. Schéma zapojení v Astra G s páčkou stěračů z Omega B), tam je vidět schéma, ja je volný drát a ten co byl na konektor, tak je napojen na páčku).
9. Dole v pojistkové skříni, osadíme malé dráty 15/87-vlevo, 31B/87A-uprostřed a 53E/30-vpravo na relé, právě na piny 15, 87A,a 87. Druhé konce kablíků nasadíme do pojistkové skříně, tak kde bylo relé stěračů. Nasadíme je na piny vlevo, uprostřed a vpravo. Relé jsem obtočil několikrát izolační páskou a zasadil do volného prostoru. Dá se přilepit i oboustrannou lepící páskou.
10. Na páčce máme zbylé tři kabely očíslované jako 3, 4, 5, (Obr.4), a ty připojíme do konektoru palubního počítače za volantem, tak aby pasovaly na stejnou barvu vodičů.
Schéma originál zapojení v Astra G
Schéma zapojení v Astra G s páčkou stěračů z Omega B
A tady jsou ostatní fotky
Díly k montáži:
Konektor palubního PC
Konektor za volantem na páčku stěračů
Zapojená páčka z Omegy B
Zapojený palubní PC na páčce z Omegy B
A tady si můžete stáhnout celý návod ve formátech WORD a PDF.
Naposledy upravil(a) Radoš 92 dne 25 zář 2011, 12:10, celkem upraveno 5 x.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
V prvním příspěvku dodána fotka relé, a dopsáno číslo. Ale nevím jestli je platné, protože na ceníku Opel mi to neukázalo nic.
Milosh > jestli chceš na první stránku, tak jasně že můžeš, kdybys chtěl fotky v zipu, tak ti pošlu, nebo cokoli.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Kluci kdo má tohle z vás namontované? Vím že Langdon2 a kdo ještě?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Já právě potřebuju, někoho kdo už to má, chci se domluvit na zapůjčení relé, protože to moje nefunguje a potřebuji funkční relé, abych mohl vyloučit závadu. Mám to podle návodu, ale nefunguje to... Už jsem to řešil, ale relé jsem jiné nezkoušel.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
pasuju tam najmenej 3 druhy relatok, lisia sa cislami a farba nie je zavazna (zlta, siva, cierna).
cisla napriklad 13100516, 24430433, 90494187, 90493283-pre rocniky 2003 a vyssie ale to nie som si celkom isty ci bez problemov bude pasovat. Vacsinou sa lisia roznym casovanim napriklad 4-11s alebo 6-18s a podobne.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Nechci se zde s nikým dohadovat, ale na D fóru kde většinou všichni čerpají inspiraci jasně píšou: pro Astru je jediné funkční relé s číslem 90 494 187 (má rozdílné barvy). Podle počtu příspěvků v diskuzi to asi nebude žádná kachna....
Doslovná citace:
"beim Omega gibts mehrere, aber nur eins das passt
Teilenummer 90494187
Katalognummer 12 38 526
..und nicht von der Gehäusefarbe des Teils täuschen lassen, gibts in gelb, grau und schwarz "
funguju aj ine okrem toho odporucaneho - mam osobne odskusane minimalne dva typy a tie casy presne zmerane, zial zda sa ze preve to ktore ma Rados je bud vadne alebo vyzaduje ine zapojenie pripadne inak spolupracuje s elektronikou auta - bude urcene pre novsie typy omegy od r.2003
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
rados ved vtom co sem ti poslal mas aj cislo toho rele ktere pouzili kolegove s de ne?A psal sem o tom i na teme-katalogove cislo,miku ho jenom potvrdil
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Psal jsem týpkovi co má Omegy na ND, jestli to má, tak uvidíme. Tak zkusíme 187 a pak když tak přepíšeme návod, no...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE