Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Konečne pridávam sľubovaný návod z výmeny - zmeny bŕzd.
Ako prvé sa chcem poďakovať Jerrymu za výdatnú pomoc pri zháňaní dielov.
Ako ďalšie by som sa chcel poďakovať majiteľovi servisu Furman autoservis kde som nakoniec výmenu zrealizoval.
Takže čo všetko budeme potrebovať:
Hadice bŕzd: 562149, 562146
Prachové zábrany: 546435
Držiak strmeňa: 546058, 546059
Skrutky strmeňa 4krát: 543110
Lanko ručnej brzdy: 522651
Strmeň kompletná sada aj s doštičkami: 1605114
Kotúče podľa vlastného výberu (u mňa ostávala rozteče 4x100)
Brzdová kvapalina.
Výmena je v podstate veľmi jednoduchá.
Je potrebné demontovať strednú časť výfuku (kôly novému lanku ručnej brzdy).
Následne odpojíme na zadnej náprave na náboji. Odpojíme ručnú brzdu z bubna.
Tým sa nám zatiahnu obloženia. Rozoberieme bubon.
Po demontáži všetkých už nepotrebných vecí
Môžeme pristúpiť k samotnej demontáži náboja a prachovej zábrany.
Budeme potrebovať 16tku nástrčkový kľúč.
Samotný demontovaný náboj
Náprava po demontovaní náboja
K brzdičom priskrutkujeme držiak tu budeme potrebovať 15ku prstencový kľúč.
Na náboj nasadíme brzdový kotúč prisktrutkujeme skrutkou TORX21.
Na 4 skrutky na náboji nasunieme prechovú zábranu a držiak s už namontovaným brzdičom.
Samozrejme rovnaký spôsob opakujeme na oboch stranách
Nezabúdajte dotiahnúť skrutky (jedná sa o bezpečnosť)
Pripojíme nové brzdové hadičky.
Pripojíme lanká ručnej brzdy
Následne už len ovzdušníme brzdy a nastavíme ručnú brzdu. Pripojíme nazad výfuk a užívame si jazdu.
Ak niekto chce tak môže ešte pre skrášlenie brzdiče namaľovať. Ja som to spravil. Použil som nato farbu značky Foliatec.
Ako prvé sa chcem poďakovať Jerrymu za výdatnú pomoc pri zháňaní dielov.
Ako ďalšie by som sa chcel poďakovať majiteľovi servisu Furman autoservis kde som nakoniec výmenu zrealizoval.
Takže čo všetko budeme potrebovať:
Hadice bŕzd: 562149, 562146
Prachové zábrany: 546435
Držiak strmeňa: 546058, 546059
Skrutky strmeňa 4krát: 543110
Lanko ručnej brzdy: 522651
Strmeň kompletná sada aj s doštičkami: 1605114
Kotúče podľa vlastného výberu (u mňa ostávala rozteče 4x100)
Brzdová kvapalina.
Výmena je v podstate veľmi jednoduchá.
Je potrebné demontovať strednú časť výfuku (kôly novému lanku ručnej brzdy).
Následne odpojíme na zadnej náprave na náboji. Odpojíme ručnú brzdu z bubna.
Tým sa nám zatiahnu obloženia. Rozoberieme bubon.
Po demontáži všetkých už nepotrebných vecí
Môžeme pristúpiť k samotnej demontáži náboja a prachovej zábrany.
Budeme potrebovať 16tku nástrčkový kľúč.
Samotný demontovaný náboj
Náprava po demontovaní náboja
K brzdičom priskrutkujeme držiak tu budeme potrebovať 15ku prstencový kľúč.
Na náboj nasadíme brzdový kotúč prisktrutkujeme skrutkou TORX21.
Na 4 skrutky na náboji nasunieme prechovú zábranu a držiak s už namontovaným brzdičom.
Samozrejme rovnaký spôsob opakujeme na oboch stranách
Nezabúdajte dotiahnúť skrutky (jedná sa o bezpečnosť)
Pripojíme nové brzdové hadičky.
Pripojíme lanká ručnej brzdy
Následne už len ovzdušníme brzdy a nastavíme ručnú brzdu. Pripojíme nazad výfuk a užívame si jazdu.
Ak niekto chce tak môže ešte pre skrášlenie brzdiče namaľovať. Ja som to spravil. Použil som nato farbu značky Foliatec.
- Reklama
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Brzdiče vyzeraju fakt pekne len škoda že si neopieskoval aj zadné naboje takto mi len zbytočne krvacalo srdce Aspon si si dotykovu plochu na naboji kde si dosada kotuč poriadne preleštil od hrdze? Zanedbanie alebo podcenenie je rychla smrť kotuča kvôli hadzavosti do stran.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Tie fotky boli robené narýchlo kým som bol poobede a mal som čisté ruky samozrejme aj náboj aj nápravu som pekne krásne odmastil obrúsil a namaľoval najskôr základnou farbou a potom dostali čierny nástrek a nakoniec stredy nábojov zchytali foliatec náter.jerry mouse píše:Brzdiče vyzeraju fakt pekne len škoda že si neopieskoval aj zadné naboje takto mi len zbytočne krvacalo srdce Aspon si si dotykovu plochu na naboji kde si dosada kotuč poriadne preleštil od hrdze? Zanedbanie alebo podcenenie je rychla smrť kotuča kvôli hadzavosti do stran.
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
použil si aj zingu? https://www.dropbox.com/s/5k5xbcicpzwea ... 9.JPG?dl=0 viz. zadna naba https://www.dropbox.com/s/d21ghmrcubb9c ... 0.JPG?dl=0
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 10 říj 2014, 23:44, celkem upraveno 2 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- west rider
- Příspěvky: 588
- Registrován: 25 led 2010, 18:07
- Bydliště: Němčice u Č.B.
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
vyborně spracovany A vysledek nadhera fakt pecka Doufam ze to taky dotahnu do konce nekdy
Opel Astra G 1.4 16V
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Nebola to zrovna zinga. Je to niečo obdobné je to leptavý základ ktorý sa strieka. Najskôr sa to tak akokeby spení a vyleptá mikrohrdzu a potom je z toho krásne hladký podklad. A na to som potom nastriekal pekne čierny autolak teda to nie je autolak neviem jak sa to volá teraz dakedy sme to volali že gumoasfalt. Niesom istý ale na spreji bolo asi písané body 950 alebo niečo také taký modrožltý flakon.jerry mouse píše:použil si aj zingu? https://www.dropbox.com/s/5k5xbcicpzwea ... 9.JPG?dl=0 viz. zadna naba https://www.dropbox.com/s/d21ghmrcubb9c ... 0.JPG?dl=0
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Verím tomu že to dotiahneš tak isto nie je to extrémne zložité. Ale je výhodou mať montážnu jamu alebo zdvihák pod ktorý sa vieš postaviť hlavne pri rozpájaní výfuku.west rider píše:vyborně spracovany A vysledek nadhera fakt pecka Doufam ze to taky dotahnu do konce nekdy
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
OT: prosimvas k cemu jsou dobry ty gumovy kladky na tech Lucasackych zadnich trmenech? Nejak mi unika jejich vyznam...
Astra G Caravan 98' x16szr
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Na to som sa pýtal aj ja. Dostal som odpoveď že vraj keby to tam nebolo lanko by museli dávať zadarmo. Ale potom mi bolo povedané že je to z dôvodu lebo zvykli vraj vyskakovať lanká z brzdičov. Ale to neviem či je pravdazdena píše:OT: prosimvas k cemu jsou dobry ty gumovy kladky na tech Lucasackych zadnich trmenech? Nejak mi unika jejich vyznam...
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Sú to skôr take zavažia ktoré sú pogumene a myslim si že to skôr služilo ako posilovač k zatuhlemu lanku ktoré ked jebneš z autom napriklad do jamy tak to vysunie po trošku von lanko z bowdenu, to je moja teoria a ani neviem či je pravdiva, ale mne sa celkom pozdava! Ja to na aute mám vyoperovane!zdena píše:OT: prosimvas k cemu jsou dobry ty gumovy kladky na tech Lucasackych zadnich trmenech? Nejak mi unika jejich vyznam...
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
jerry to závaží je na části která se nepohybuje takže asi za lanko nemůže tahat já myslím že je to něco kvůli vibracím ale třeba se pletu .
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Každopádne zatiaľ nikto nedal nejakú normálnu odpoveď načo to je to gumené niečo. Ale má to aj novší model Astra J ST. Takže to na niečo bude slúžiť. Podobné závažia majú aj VAG-íny takže to nebude len tak pre srandu asi.
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Keby si mal zaujem aj o tuning predných brzd tak daj vedieť, ideálne je to vtedy ked už musíš meniť predné kotúče. Mám jednu prestavbovu sadu, ktoru viem aj povrchovo upraviť studenou galvanizaciou. Inač bez tych gumenych bazmekov už jazdim 2 roky a neobjavil som nič nenormálne na chodu brzd!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Super práce, taky jsem nad tím před pár lety uvažoval, ale nakonec k tomu nedošlo a Astru za cca 2 měsíce bude prodána. mohu se zeptat na kolik taková změna příjde financí. Moc díky
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Re: Výmena bubnových bŕzd za kotúčové
Astra - R@SAG píše:Super práce, taky jsem nad tím před pár lety uvažoval, ale nakonec k tomu nedošlo a Astru za cca 2 měsíce bude prodána. mohu se zeptat na kolik taková změna příjde financí. Moc díky
Úprimne poviem že presnú cenu neviem ale ak to v hlave zrátam tak to vyšlo na cca 250 - 300€ ja som však nepotreboval meniť náboje na zadnej náprave ak meníš aj tie tak je to za náboj okolo 200€ plus materiál na prerábku a samozrejme čas. Asi najdrahšie víde ten čas sa k tomu dokopať no ked sa tak stane tak ten výsledok stojí za to