Prostor u Zafiry pro montáž světel není mnoho a otázka: "kam s nimi" je opravdu zásadní. Vzhledem k zákonem daným rozměrům montáže musíme dle použitého typu zakoupených světel dost laborovat. Já to vyřešil vzhledem k možnostem, co možná nejmíň drasticky:
Máte několik možností a to:
1, zakoupit kulatá světla a umístnit je co nejblíže k mlhovkám - to se mě osobně ale moc nelibý.
2, zakoupit podélná světla (viz odkaz) a vyříznout (třeba pájkou) pro ně díry nad mlhovky v nárazníku.
3, míň destruktivní: zakoupená podélná světla "upravit" - odříznout jejich zadní (černou) část tak, aby se světel zůstalo pouze přední sklo s diodami a základní deskou kde jsou diody osazené. Bohužel tím ztratíte záruku na světla a hlavně světla nejsou teď vodotěsná! Což byl můj případ. Vrtat do nárazníku se mě nechtělo.
Montáž:
Aby se do světel nedostala voda, a drželi nad mlhovkami použil jsem nejelegantnější systém, co mě napadl - zalil jsem jejich zadní část plastickým lepidlem které posloužilo jako lůžko a izolace před vodou a lepidlo na zafixování do nárazníku. Světla jsem tedy nad mlhovky prostě nalepil (Použil jsem lepidlo mamut - je to něco jako tekuté hřebíky ) Výsledek je více než dobrý. Pak stačilo pouze světla zafixovat na místě a seřídit tak, aby svítila rovně dopředu. Za cca 3min bylo lepidlo zatuhlé a světla držela ve své poloze. Nutno podotknout, že lepidlo je i po zaschnutí plastické a velice pevně drží na jakémkoli povrchu vyjma mastného. Elektroinstalaci jsem poté vedl po rámu chladiče za použití 5ti umělohmotných pásek pro její upevnění.
Link na světla co jsem použil. Cena sice "vyšší" ale stále dobrá! Jsou kvalitní, opravdu supersvítívá (v rámci ceny). Obsahují kvalitní elektroinstalaci spolu s relé pro jejich ovládání a hlavně jsou vodotěsná!! A instalace jednoduchá: červený drát + od zapalování, - černý a pak už jen žlutý + od pozičních světel celkem tedy budete zapojovat pouze 3 vodiče!! (pokud nepočítám, že musíte napojit 2x 2 dráty do těch led světel přes konektory které jsou již součástí.
Kód: Vybrat vše
http://levnealarmy.cz/eshop/led-svetla/denni-drl-svetla-e/hid-808as-hp-svetla-pro-automaticke-denni-sviceni-s-led-homologovana.html
+ šedý drát od čidla zpátečky (je na něm + po zapnutí zapalování) čidlo je pod baterkou na boku převodovky
- kostra kdekoliv (já dal přímo na baterku)
Ovládání světel:
+ od obrysovky v předních světlech (myslím zelený drát hnědý je mínus) )(po zapnutí obrysových světel se tím automaticky vypne přes relátko denní svícení)
A ještě přikládám něco, co podle toho co vidím na silnicích a i tady neznáte! Tedy aspoň někteří z Vás
Hlavně se nedodržuje rozměr mezi světly 600mm kdy to má co druhý řidič nalepený hned na SPZce coz je jen 530mm!
O tom, že musíte použít jen schválená světla pro denní svícení snad nemusím psát (mají na sobě vyražené číslo atestu a značku RL. Dost lidí se plete led obrysová světla za ty pro denní svícení.
Jinak ještě pozor na "Denní" led světla na Aukru za cca 300kč - málo svítí i přes to ze jsou "supersvítivá" , jsou použity slaboučké "zvonkové" dráty a hlavně nejsou vodotěsné!!! A samozřejmě neobsahují ovládací elektroniku.
A citace jak mají světla správně fungovat:
A, světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
B, při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Výsledek:
Světla svítí opravdu dobře, ale foceno to bylo ve špatném úhlu tak proto svítí - dle fotky málo. Pokud se postavíte před auto ve vzdálenosti cca 5m světla svítí daleko více. Zde jde právě o to "seřízení" světel jak mají svítit. (jak má jít hlavní tok světla)
Tak že hodně zdaru, a pokud se budete řídit tímto "návodem" rozhodně nebudete mít na STK nebo u případné silniční kontroly problémy.
Martin