Stránka 1 z 1

20 tis.km/rok - benzín nebo nafta?

Napsal: 02 dub 2007, 12:27
od fkabl
Z Formana 1,3Lxi 50kw, jsem čerstvě přesedlal do výhodně koupené ojetiny - Astra-G Combi,r.v.98,1,4 16V, 66kw,plná výbava,dobrý stav,poctivých 120tis.km, cena 90tis.Kč. Teď jsem neočekávaně změnil zaměstnání a denně budu autem dojíždět cca 56 km (28 tam a 28 zpět, sám s prázdným vozem, převážně po okreskách). Každý druhý víkend navíc vyrážíme s rodinou na chalupu tj. cca 100km tam a 100km zpět =) cca 20 tis. km/rok. Dříve jsem najel tak 8tis./rok. Dosud jsem o naftovém motoře neuvažoval ani po něm netoužil. Teď však z ekonomického hlediska váhám. Astry je mi líto, jsem s ní spokojen, navíc jsem do ní teď investoval nezbytných cca 10 tis. Kč (výměna olejů, rozvodů...) a mám čerstvě technickou na 2 roky. Co myslíte, vyplatí se mě koupit nějaký ojetý nafťák (nejlépe TDi) do cca 120 tis.Kč? Nebo zůstat u benzínu - Astry?

Napsal: 02 dub 2007, 12:36
od dominus-et-deus
Dle mého názoru, pokud skutečně najezdíš cca. 2O tis za rok se ti disel nevyplatí. Nehledě na to, že hledej do 120 nějakej zachovalej motor. POkud jsi narval do astry už nějaký peníze, asi bych vůbec neuvažoval a výměně. Když se naučíš jezdit s lehkou nohou, tak ti astra nebude žrát o moc více, nežli disel.

Napsal: 02 dub 2007, 13:50
od wlcak
Pokud jezdíš převážně po dálnici, tak se to možná vyplatí, ale až za dlouhou dobu. Když by ta tvoje astra žrala průměrně 6l/100km a diesel průměrně 5l/100km, to bys ušetřil cca 200l na rok při naježděných 20000 km, což je asi 6000 Kč, jenže taky budeš platit vyšší povinný ručení (teda pokud bys sis nevzal Astru 1.7 DT), což u český pojišťovny je asi o 3000 Kč více, ušetřil bys asi 3000 Kč ročně, ale ještě musíš připočítat větší pořizovací cenu, dejme tomu těch 30000 Kč, takže po deseti letech by se ti to teprve vyplatilo. :o)

Napsal: 02 dub 2007, 13:57
od Marky
Pokud uz mas astru a jsi spokojen, tak bych si ji osobne nechal. V kazdem pripade o tom aute neco vis, mas ji ve znamem stavu a predpoklad dalsi investece je prece jen mene pravdepodobna nez vyslechteni jineho vozu. Druha vec je, ze za 120t Kc bude diesel v pochybnem stavu a nehlede kolik bude kilometrova skutecnost. Jak rika Zigi jeste je moznost prekopavka na plyn, ale musel by jsi si zpocitat jestli se Ti to vyplati a otazka jestli to chces.

To wlcak> nesmis mit pojistku u nejdrazsi pojistovny, ja platim napr. 3483/rok.

Napsal: 02 dub 2007, 14:19
od wlcak
Marky píše:To wlcak> nesmis mit pojistku u nejdrazsi pojistovny, ja platim napr. 3483/rok.
Já nemám českou, já jí dal protože jsem myslel, že jí má dost lidí, navíc je to celý takový průměrný, takže se vůbec nemusí dostat na ty čísla, který jsem napsal, bylo to jen pro představu, taky jsem nebral v úvahu bonusy pojištění, to by se pak třeba dostal na nižší částku, ale stejně by se to nevyplatilo dřív jak za 5 let. Navíc u dieslu se ty náklady můžou pěkně prodražit, když by se náhodou něco pokazilo..
Já bych zůstal u svý starý dobrý Astry být Tebou, fkable.

Napsal: 02 dub 2007, 15:43
od Marky
Nemohu nez souhlasit :D .

Napsal: 02 dub 2007, 15:54
od Lomikar
Bych to viděl taky na ten benzín :lol:

Napsal: 03 dub 2007, 11:36
od CUBErt
Nechal bych si benzín, spotřeba s nafťákem je sice menší, ale cena nafty už není co bývala. Navíc vyšší riziko poruchy - váhy vzduchu, vstřiky, čerpadla.....Moc bych to nepitval, na okresky je stejně Astra 1.4 16V s lehkým čumákem lepší než třeba OCT 1.9 Tdi 66kW :wink: :wink: