Stránka 1 z 1

Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 11:22
od Papi
Zdravim. Uvazuji si cca do roka poridit "nove" auto a cenove, designove i technicky me nejvice zaujala Astra G ve verzi sedan nebo kombi. Problem mam ale s vyberem motoru a nemuzu dohledat nektere info. Shrnu tu, co vim a rad bych, kdyby me nekdo doplnil. Doufam, ze tu podobne tema neni.

Obsahove je muj favorit 1.6. Jezdim delsi trasy po okreskach s vyjimecnym vyletem na dalnici. 1.4 mi prijde na 1200kg tezke auto ponekud slaba a ma prilis kratke prevody, vhodnejsi spis na mestsky provoz. U 1.8 bych mel zas strach ze spotreby, rad bych se vesel do 6,5-7l pri sviznejsi jizde. 1.6 by to mela zvladat. Ted prichazi dilema:

1.6 8V - do kdy se tento motor delal? Vypada na Euro II, cili konec kolem r. 2001?

55kW - podle nazoru neznicitelny motor. Ale prijde mi ponekud slaby a i jine mazory se shoduji na "lemra lina". Nyni jezdim s 50kW felicii, coz je o 200kg lehci auto a v nekterych situacich mi to nestaci. Pravda zalezi na prevodech, takze je Astra adekvatne zprevodovana? Kolik toci pri 90km/h?

62kW - vykon by mohl stacit, vicebodove vstrikovani je jednoznacne +. Ale docetl jsem se neco o problemech s vackovou hrideli? Slo by to upresnit, jake jsou slabiny tohoto motoru?. Zprevodovani stejne jako u 55kW? Zatim je to pro me favorit.

1.6 16V - vykonove adekvatni, ovsem casto narazim na info ohledne spotreby oleje. Bohuzel to je vec, ktera se pri koupi spatne zjistuje, coz tento motor prakticky vylucuje. Nebo je problem se spotrebou vlastnost jen urcote serie nebo typu? Prikde mi divne, ze by se za 10 let vyroby neudelaly zadne upravy v tomto smeru, nicmene zadne info jsem na toto nenasel.

Je jeste neco, na co si co se tyka pohonu dat pozor? Dekuji za info

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 12:08
od Luboš X17DTL
Osobně bych se 1,4ky nebál. 66 kW je dost. Jen pozor na podtáčení, trpí dříky ventilů. 1,8ky bych se taky nebál. Na jízdy po okreskách neprojezdíš moc. 1,6 16V nee, žere olej. 1,6 55 - 62kW asi nejlepší volba, a taky se s tím dá jezdit. není to žádný trhač asfaltu, ale zdravý rozum s výběrem by měl vždycky převažovat. Nikdy jsem neměl potřebu být všude první, ale dojet za rozumné peníze bez investic a návštěv servisů.

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 12:35
od Astra - R@SAG
1.4 a 1.6 Twinport se vyráběl od 2004 - 2009, montoval se do Astry H, Merivy, Corsy a má o 23% nižší spotřebu, než starší motory. Já měl přes 8 let 1.4 16v Twinport 66kW / 90k, není to trhač asfaltu, ale jezdil jsme s tím hodně svižně, převážně okresky a město - spotřeba 6,3 kombinace. Rekord jsem měl 5,4 lit na 100km / kdžz jsem byl s Astrou na 5 denním výletě v Německu :D :D :D .

Ze starších motorů 1.4 16v nežere oléj a nebo 1.8 16v 92kW

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 14:05
od Papi
1.6 twin port tedy byla i v G-cku 2004+? Nebo byl nejaky soubeh se starsimi 16V
Od r. 2004 uz je vyroba v Polsku, ze? Nesnizila se u classicu nejak kvalita vyroby oproti puvodnimu G-cku?

Ta 1.4 twin port zni zajimave, ale mam strach ze bych ji hodne casto posilal do cervenych otacek :D Pokusim se nekde sehnat na projizdku... Ale stale mi je nejsympatictejsi silnejsi osmiventil.

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 14:39
od Astra - R@SAG
Neboj do červených čísel ji honit nebudeš, já když jsm chtěl mít svižnou jízdu, stačilo to držet 3200 - 4000ot a jelo to pěkně :D :D :D

Souběh tam byl jen pár měsíců a to 2004 do 6 měsíce se montovala starší i nová motoruzace Twinport. Každý mě od Polské výroby odrazoval, že kvalita bude o ničem apod. Astra Classic II (G) má přes 10 let a má ještě puvodní výfuk, nikdy nebyla garažována, jezdila v zimě / létě celý rok, má najeto přes 130tis. km a pohoda, je bez koroze, pouze lehké skrábance od kamínků, nic drastického. Jen kabely elektroinstalace se mi zdáli hodně tenké, ale vše funguje i dnes.

Osobně bych se poohlédl po 1.6 Twinportu, máš tam rezervu výkonu a to hlavně při zapnuté klimatizaci, ta 1.4 je slabá, motor hodně stratí na výkonu a musíš podřazovat hodně často a kompresor klimatizace pak vydává zvuj, jak by to byl motor s turbem :D :D :D .

V současné době mám Astru J - 2015 a taky je vyropena v Polsku, tak bych se toho nebál

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 09 úno 2017, 15:23
od Papi
s tim vykonem pri zapnute klime jsi mi potvrdil to, ceho jsem se bal :D Takze 1.6 bude jasna volba... Ale jak tak projizdim bazary, vsechny twinporty jsou 1.4... Takze dotazeni ze Zapadu bude asi jedina mozno (i kdyz to u 62kW taky)

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 10 úno 2017, 17:43
od Lifer
Mám z16se tedy 1.6 8v 62kW. Motory s označením "z" na začátku mají emisní normu euro 3 nebo 4 a tak není třeba platit eko poplatek 3000,- jako u motorů s označením "x" na začátku. Mám už druhý motor, první měl lehce vydřenou vačku a tak neměl úplně plynulý chod. Dej pozor na korozi nosníku hned pod místy kde sedí řidič a spolujezdec. Co se motoru týče tak táhne hezky když se to jen "lechtá". Tah to má krasný od 1500 otáček za minutu. Pod 1500 mi to přijde podtáčení. Pokud chce člověk trošku závodit tak se musí motor celkem točit (až k červenému poli otáčkoměru). Jezdí to celkem dobře ale spotřebu v dnešních teplotách mám okolo 8l/100. Když se snažím v zimě na delší trasy, tak i 7,5l ale spíš na spotřebu nejezdím a mám krátké trasy do práce a přes město takže cca 9l spotřeba. Motor má takový tupý chod a jeho předností je tah od těch nízkých otáček. Lepší mi přijde motor v jedničkové fabii 1.4 16v. Míň žere, lepší se točí a je spolehlivější jen nemá ten tah v nízkých otáčkách. Nicméňe astra je hezčí, levnější a mnohem pohodlnější.
Ještě bych rád dodal, že o výkon u těchto aut ani moc nejde. Ještě nedávno jsem jezdil s volvem v70 142kw 4x4 (plná výbava) - to bylo tak akorát :D ... Nicméně bylo bum a jezdím s astrou. Pohodlí a skvělý podvozek u astry je, jen ten výkon už tolik neosilní. Ten osmiventil má takový placebo efekt silného když se to jen "lechtá" ale když se tomu šlape tak je znát, že to závoďák není. Ta dynamika mi přijde trošku jako u dieselu (taky má tah jen odspodu). No a na pětku se v pohodě dá vyjet kopec s 60 na tachometru.

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 10 úno 2017, 18:33
od Papi
Ja nevyzaduji extra vykon, budu presedavat z 50kW Felicie :D Tak aby to s dynamikou vyslo aspon +- nastejno - ona Felda je zas o 200kg lehci, tak tech 10kW navic je akorat :) Mimochodem ta mi ted v zime jezdi za 7 :D

Toho rozdilu v emisich jsem si vedom, jeden z duvodu, proc bych radsi 62kW... ekoposuci jsou blazni, aby jednoho dne nezakazali vjezd do mest...

Co se tyce koroze, mel jsem za to, ze Astry na ni netrpi

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 10 úno 2017, 19:05
od Lifer
Felda je lehká, ale přijde mi, že i těžší oplík táhne lépe. S tou korozí jsem si to bohužel taky myslel. Já už mám vyvařeno a smířil jsem se s tím, že pokud nebudu mít volvo, tak budu muset každý rok ošetřovat podvozek ať je to jakékoliv staré auto. Co jsem spozoroval, tak hlavně ty nosníky hnijí a potom lemy a nechtěj vidět to co je pod těma plastovejma bočnicema... nadruhou stranu páté dveře bez známek koroze.

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 10 úno 2017, 22:05
od Honz@
Oproti třeba Octávii je na tom Astra s korozí o trochu lépe, ale starší kusy (98-2001) už taky reznou zdárně. Hlavně zadní lemy, přední blatníky. A pokud je shnilá "napovrchu", většinou jsou shnilé i brzdové trubky.

Pokud budeš shánět cca 2002 a mladší, je většinou bez koroze. Paradoxně spoustu lidí pochybuje o kvalitách polské verze Classic, ale ty už nerezly vůbec.

Rezavýho Classica jsem viděl jen jednoho a ten byl mojí přítelkyně :D Ale tam to mělo důvod ve špatný dřívější karosářský opravě.

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 11 úno 2017, 14:28
od zdena
Jakožto příležitostný vodič x16szr (55kw) musím naprosto souhlasit s popisem Lifera. Obzvláště placebo efekt silnějšího motoru při šudlání naprosto přesný :mrgreen:
Jinak 55kw verze na delší trasy má pro mne celkem zajímavou spotřebu - nechá se s ní jezdit do 6l klidná jízda (okresky tachometrových 100-110, město 50). Couračky po městě za cca 8l. Je to celkem sympatická motorizace, která tě umí vyklidnit. Nějaký vytáčení je úplně marný, akorát to huláká,žere a stejně nejede. Co mě mrzí je ta fakt krátká převodovka - při 100km/h točí 3000ot, na dálnici se to trochu trápí. Narozdíl od těchto motorů v eFkové astře, kde zas byla převodovka téměř nekonečná mi to trochu chybí a celkově to naladění motoru jako u atmo nafty k té předlouhé převodovce sedělo víc.
Kdybych šel dneska do géčka zas, volba by padla právě na poslední 62kw verzi a nebo na 1.8

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 16 dub 2017, 16:47
od Papi
diky za info, rozhodl jsem se tedy pro 62kW

jen posledni dotaz, jak je to s ND? Z16SE se v cechach moc nevyskytuje, a nektere dily se nove nevyplati, jde tedy pouzit neco z Merivy, ktera ma stejny typ? RJ, cidla, pri nejhorším i celý motor? Mechanicky predpokladam, ze se motor nebude prilis lisit od 55kW verze.
Jde treba po prehrani softwaru pouzit ridici jednotka z jine motorizace?

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 16 dub 2017, 20:30
od zdena
Jj, Meriva měla tuhle motorízaciju taky, takže bych řekl že je v pohodě záměnný. Jinak rozdíly oproti 55kw tam budou hlavně u hlavy - jiné sací a výfukové paroží, ale jak je na tom hlava jako taková nevím. Spodek motoru taky netuším...

Re: Vyber motoru - info k 1.6

Napsal: 17 dub 2017, 11:29
od Vojta
Jednoznacne z16xe. Nejlepsi volba benzinu do gecka. Nema žádnou vyraznou slabinu jako snad všechny motory v gecku