Top zavady vašich milaškov.
Napsal: 12 úno 2013, 21:54
Neviem aké ste mali vy top závady, ale o tie moje sa rad podelim takže začnem motorovov častou: Pri 165tkm mi odišlo vdaka LongLife-Castrol oleju turbičko, nasledoval repas v PL fi TurboReg (NEODPORUčAM) po 1200km zadretie a kaput, odniesol som ho na výmenu, to druhe hned po montaži a skúšobnej jazde vycuclo asi 3l nového Edge oleja ani som nedošiel domov, museli ma naspať dotiahnuť. Pričinou bol únik oleja do vyfukovej turbinky, bolo to vidieť aj z vonku na obale vystupu, nasledoval telefonát majstrom do Turboregu PL a dalšia cesta k nim. Tretie turbičko sa ani neunuvalo pracovať, hadica do Intercoolu zvädnuta ako vták 100r dôchodcu, nasledovala diagnostika ktorá vyhodnotila nečinnosť turba takže, hned nasledovala tretia cesta do PL a Mr. Jacek mi vratil peniaze-zlotky(ja som mu platil ojro), ale pozor zlote ktoré mi v banke na SVK vymenili v kurze minus 100,-ojro a cestou naspäť ma odchytili benga za dalšie kilečko. Po návrate domov som už radšej kúpil novy repas od Slov firmy Turba.SK a musím povedať, že rozdiel bol badaťelný aj vizuálne, vyvážene lopatky turbiny. Cela sranda ma napokon vyšla asi 1300,-ojro takže je to podla mna určite finančny TOP(čiastočne za to môže aj moja hlúposť a nevedomosť)! Dalšou položkou bolo asi hrebeňove riadenie ktoré začalo postupne tiecť asi po 175tkm, hned po turbe , pôvodna cena zrepasovaného riadenia výchadzala na rovných 500,-ojro, ale po zakaznickej zľave to bolo niečo okolo 300,-ojro takže z ušetrených dukátov bolo na demontáž a montáž riadenia, ale čo čert nechcel tak, presne po roku začal znovu unikať olej, ale nie z manžet ako na pôvodnom, tak som zabehol do mojho obľubeneho N.sting service PO Sirpo, chalpci kedysi pracovali v ofi opel tak, mali bohate skúsenosti a vedomosti. Poprosil som ich nech prezrú riadenie či nieje niečo povolene resp zla hadica alebo niečo podobne, neveril som že by odišlo riadenie. Podoťahovali čo videli a za hodku skasirovali presne 70,-ojro s tým tvrdením, že to je ok, nasledovala jazda do Liberca na Ješted a cestou spať som si všimol podozrivé kvapky oleja pod motorom, následná vizuálna kontrola potvrdila, že kvapka z toho istého miesta ako predtým takže, opäť do známeho servisu s tvrdením, že to akosi nesprávne opravili s tým, že ta istá závada sa po dvoch dňoch objavila znova, už bolo na 100pro jasne, že je kaput riadenie ktoré mi predajca navrhol v rámci záruky vymeniť a plus ako bonus za spôsobenú škodu mi refundačne vraťili cca 50,-ojro ako čast na dalšiu montáž . Nasledovala návšteva servisu ktorý mi nedokazal pôvodne opraviť a ani lokalizovať príčinu uniku oleja, chlapcom som navrhol, že im ešte dám 50,-ojro k tým 70,-ojram z predchádzajúcej neúspešnej opravy, pred rokom ked ho montovali 1x tak to bolo za kilečko, tak preto ten návrh, ale chlapcom sa to očividne nepáčilo, že oni za to nemožu, že sa to roztieklo naspať, aj ked chybou bol zlý simering na vstupe od volantu. Tak týmto prišli vcelku dobrý chlapi o jedného dlhoročného zákazníka. Dal som to zrobiť ho Hondy v PO za 135,- ojro aj s nastavením geometrie. Dalšou samostatnou kapitolou sú už len snad soloidne ventily, kedysi zaň chceli v Opli hádam okolo 250-290,-ojrikov tak som ich kupoval asi každý rok od chlapcov zo servisov za cca tretinové až polovične ceny, ked bol teraz u kamoša v obchode v akcii za cca 75,-ojrikov tak som ani sekundu neváhal a kúpil som si do rezervy, jeden som si kúpil aj dal namontovať v origo oplu za cca 155,- aj z montážou. Tlmiče, tyčky stabilizatora ako aj zvisle čapy, kotúče + pakne nepočitam lebo to patri do spotrebaku. Mam aktuálne 240tkm a nikdy som nemal problem s čerpadlom a ani EGR ventilom ktorý je tiež spotrebka a ako čítam na tomto fore tak vydrži cca 120-150tkm, mne zatiaľ zazračne šlape. Svetla a predne narazniký ani nepočítam, lebo to platia poisťovne od vinníkov. Bude tu niekto lepši kto ma prekona