Stránka 1 z 1
Spotreba s rychlostou a bez
Napsal: 27 pro 2006, 12:25
od jozef.ondrus
Zdravim. Uz par ludi mi povedalo ze ked idem dole kopcom so zaradenou rychlostou bez plynu tak spotreba je mensie (nulova) ako keby som mal vyhodenu rychlost a motor isiel na volnobeh.

Ked niekto vie ci to moze byt pravda alebo je to blbost prosim dajte vediet. Piste iba ak ste si isti PLEASE

Napsal: 27 pro 2006, 12:28
od manli2
ano motory se vstřikováním paliva při jízde s zařazenou rychlostí z kopce mají menší spotřebu než při jízdě na neutrál.... auta k karburátorem přesně naopak

Napsal: 27 pro 2006, 12:31
od jozef.ondrus
Keby si vedel ako presne to funguje mohol by si to napisat?? Dik moc.
Napsal: 27 pro 2006, 12:50
od Vojta
manli2 píše:ano motory se vstřikováním paliva při jízde s zařazenou rychlostí z kopce mají menší spotřebu než při jízdě na neutrál.... auta k karburátorem přesně naopak

bych to poupravil:
ano motory se vstřikováním paliva při jízde s zařazenou rychlostí z kopce mají
nulovou spotřebu oproti jízdě na neutrál....
Napsal: 27 pro 2006, 12:55
od manli2
protože se zavřou vstřiky a motor jede jen autokompresí.
Napsal: 27 pro 2006, 16:33
od AstraDTI
Ale se zarazenym kvaltem do sakra brzdi ... by me zajimalo jestli treba pri 200 z celkem slusnyho kopce by se nevyplatilo vyradit a pod kopcem tam s meziplynem tu 5 vratit ...

U cervenejch otacek se totiz ztratovej vykon pohybuje klidne nekde okolo 30 koni.
Napsal: 27 pro 2006, 16:46
od AstraMan
Ale se zarazenym kvaltem do sakra brzdi, ale jen u dieselu, aspon tedy u benzinu jsem zrychloval

Napsal: 27 pro 2006, 16:48
od manli2
benzín taky brzdí

ale nemá takový kompresní tlaky tak zrychluje při jízdě z většího kopce ale stačí podřadit a brzdí

Napsal: 27 pro 2006, 17:00
od milosh
Mno, dnes sem se projel po novy dalnici D8 - smer UL-Petrovice a zpet, tam to je peknej krpal nahoru, ale zpet jsem jel z kopce bez slapnuti na plyn asi 5km

Ale automat tu rychlost drzi vic rekl bych nez kdyz jedes treba na petku 80km. Pravda, byla mlha a v tunelech je povolena max. 60, takze jet 130 asi bych na to obcas musel slapnout

Napsal: 27 pro 2006, 17:03
od AstraDTI
Z 200 brzdi i benzin pomerne znacne. Ty ztraty v prevodech neukecas - maj je vsechny auta. Jak sem psal s vytocenym motorem radove 30 koni. Na volnobeh naopak velice maly.
Napsal: 27 pro 2006, 18:23
od Zdeněk Lbc
Napsal: 27 pro 2006, 19:27
od AstraDTI
No pri beznym jezdeni je to uspora bez debat, ale me prave zajimaj ty patologicky pripady kdy je nutny mit vysoky otacky - cili pri vysoky rychlosti. Kdyz se jede "pomalu", tak zaradim nejvyssi moznou rychlost a v prevodech ztracim minimum - naprosto zanedbatelne vuci ostatnim ztratam. Ale pri roztocenym motoru se ztraci jak pisu zhruba 30 koni navic oproti pripadu se zarazenym N. To vede k znacny ztrate E vozu a tu pak budu muset nahnat naslednym zrychlovanim. Podle me by mohla existovat urcita situace (rychlost) od ktery se vypalti dat N ... Z energetickeho hlediska se zarazenym N palim zbytecne energii jen na roztoceni motoru, ale tim ze dam N zase zamezim E ztrate podstatne vyssiho rozsahu(porad se bavim o vysokejch otackach).
Napsal: 27 pro 2006, 20:54
od AstraMan
Zkouším, ale 200 zkoušet nebudu, nejsem magor a mám se rád

Napsal: 27 pro 2006, 22:02
od AstraDTI
AstraMan píše:Zkouším, ale 200 zkoušet nebudu, nejsem magor a mám se rád

Po stary kolinsky na prahu jde 200 s prstem v nose, ne?
