Stránka 1 z 2
chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 16 zář 2011, 16:45
od crex
Ahoj všem, už týden se marně snažím na tomto foru dohledat konkrétních odpovědí,ale nedaří se mi to. Vyhledávání mi prostě nenajde spojení slov čištění+egr+ventil případně egr+p0400 asi sem pěkná lama
Mám astru G rv2001 motor 1,6 16v najeto 100tis. Benzín beru jen na Shellce.
Řeším chybu p0400 což je chyba recyrkulačního obvodu. Bylo mi poraděno, že je to špinavým EGR ventilem. Tak jsem jej vymontoval, jde to jednoduše. Nastříkal na to sprej na dekarbonizaci, nechal působit. Pak jsem to oškrábal. Vrstva karbonu byla tak 0,2mm silná. Nepřišel jsem ale na to, jestli se ta kulička co má ucpávat, má vysouvat a nebo zasouvat. Připojil jsme ke kablíku a nastartoval. Otáčky šly okamžitě nahoru, kontrolka elektroniky stále svítila a ventil se nehnul. Zkusil jsem ho nějak promačkat,ale nic. Ventil jsem namontoval zpět a jel to projet. Kontrolka nezhasla. Druhý den sem jel do práce a kontrolka svítila. Při cestě z práce už nesvítila. Dva dny sem se radoval, že sem šikula,ale dnes se kontrolka opět rozsvítila. Ještě dodám, že jsem poslední dobou pocitoval mírné škubání při rozjezdech, po zhasnutí kontrolky už zmizelo. A dnes se opět objevilo mírné škubání. Ví někdo jak ověřit funkčnost ventilu? Jaké piny zapojit, abych rozpohyboval ventil? Kterým směrem se má ventil pohybovat?
Ještě dodám, že egr ventil je přichycen dvěma šrouby torx, velikosti 45
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 16 zář 2011, 18:13
od denny
Asi to odstraníš pouze novým EGR.Je to celkem častá záležitost.I po vyčištění nefunguje správně.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 16 zář 2011, 20:15
od spermin
jaký máš typ motoru
X.....XEL se zasouvá-konektor v ose AGR,
jinak se vysouvá konektor kolmo k ose AGR
pokud máš zapojený ventil a jehla se pohybuje, bude Ti svítit až po zahřátí motoru,
pokud nejde lehce, bude svítit okamžitě.
jinak odpoj baterku, zapni AGR nastartuj a až zasvítí kontrolka vypni motor, pokud bude
chyba 0400 je jistě vadný agr, stačí zaslepit a jezdit, pokud ti nebude vadit svitící kontrolka.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 16 zář 2011, 20:32
od milosh
ta kontrolka sviti vsem co maji zaslepku?
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 16 zář 2011, 20:51
od Defender
No právě že většině JO
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 11:11
od crex
Podle techničáku, je tam Z16XE, konektor do EGR je kolmo k ose, takže by se měl vysouvat. Kontrolka svítí hned po nastartování. Spermin mi tu radí zapni EGR, myslíš tím asi jako zapojit konektor. Ten konektor zapojený mám. Záslepku tam dávat nebudu, ty tři tisíce za nový EGR mě sice budou bolet,ale není to zas tak hrozné.
Je nějaká možnost ověření funkčnosti, tedy pohybu jehly EGR? Jaké se mají zapojit PINy konektoru na EGR ventilu, abych ho mohl ovládat ručně?
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 12:21
od Defender
Právě že odpojením konektoru a projetím na cca. 20 km vzdálenost při ..... atd. atd. Už jsem to tu psal mockrát
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 14:41
od pankid
crex píše:Podle techničáku, je tam Z16XE, konektor do EGR je kolmo k ose, takže by se měl vysouvat. Kontrolka svítí hned po nastartování. Spermin mi tu radí zapni EGR, myslíš tím asi jako zapojit konektor. Ten konektor zapojený mám. Záslepku tam dávat nebudu, ty tři tisíce za nový EGR mě sice budou bolet,ale není to zas tak hrozné.
Je nějaká možnost ověření funkčnosti, tedy pohybu jehly EGR? Jaké se mají zapojit PINy konektoru na EGR ventilu, abych ho mohl ovládat ručně?
Mám stejný motor, určitě zaslepit a přehrát Techem2 novou verzi sw, aby jednotka neregistrovala EGR. Pak nesvítí kontrolka. Mám to od jara k plné spokojenosti.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 14:53
od kroup
To nemusí jít pro všechny modelové roky, i se stejným motorem. Ale jinak potvrzuju, mám to taky tak a konečně klid, předtím mi EGR odešel už třikrát.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 16:04
od crex
to Defender: snažil jsem se najít nějaký tvůj příspěvek, který obsahuje p0400 nebo EGR a nenašel jsem nic. Schválně si to někdo zkuste, jestli sem fakt taková lama, nebo to vyhledávání nefunguje.
Takže to shrnu:
Mám tedy ujet nějakou vzdálenost s odpojeným ventilem. Pak odpojit baterku, zapojit ventil, připojit baterku, nastartovat a až se rozsvítí kontrolka, tak vypnout motor a mrknout se na diagnostiku a pokud bude chyba přetrvávat, tak je vadný ventil?
Jiná možnost ověření funkčnosti ventilu není? Myslím něco jako vymontovat ventil, zapojit PIN A a PIN D a tím by se měl ventil otevřít.
Teď mě tak napadlo, že pokud mám ventil, který by se měl vysouvat, tak je nyní v poloze zavřeno a je to jako záslepka. Tak nechápu proč to cuká, když se ty spaliny nevracejí do motoru. Dle toho co jsem si přečetl o celé této vymoženosti, je obvod uzavřen při studeném motoru a při potřebě výkonu. Takže by ten ventil měl být zavřený pořád a tudíž by se to nemělo na chodu motoru projevit.
Přikládám hodně jednoduše nakreslené schéma funkčnosti EGR u mého motoru. Přikládám i fotky skutečného egr pro lepší představivost. Obrázky jsou pouze ilustrativní, může se jednat o druhý typ,ale pro představu to stačí, ten můj ventil je velice podobný.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 16:17
od mirda2908
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 22 zář 2011, 17:46
od spermin
podle mně se ventil při diagnostice startu otestuje a pokud je problém ihned svítí kontrolka.
proto navrhuji odpojit baterii - mělo by dojít k vymazání méně podstatných chyb, projet
diagnostiku, nastartovat a až se projeví problém ihned znovu na diagnostiku. o co se
vlastně jedná. (která závada přibyla, tam bude problém.
AGR nemusí dosedat, a proto dávame tu záslepku
jinak s pomocí někoho ho otestuj, odmontuj ventil, nechej ho zapojený a při diagnostice před startem
pozoruj ten ventil, jehla se musí vysunout a hned zasunout, je li vadný, neřeš to zaslep a
nechej si upravit softfér, kdyby to tak šlo u mně, mám to již na 101 %
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 12 říj 2011, 15:25
od crex
Tak jsme vyzkoušel rady a provedl jsem odpojení ventilu, baterky a chvilku počkal. Připojil baterku, připojil ventil a nastartoval. Kontrolka nesvítila, ale motor při rozjezdu torchu cukal a volnoběžné otáčky torchu kolísli. Po ujetí asi 15ti kilometrů se kontrolka opět rozsvítila. Vypnul jsem motor, vymontoval ventil,ale nechal zapojený, nastartoval a ventil se ani nehnul. Nehnul se ani pri otoceni klicku pred nastartovanim. Pak jsem znovu odpojil baterku a po chvilce pripojil. Kontrolka zhasla a i tak se pri nastartovani ventil vubec nehnul. Tak jsme ho prisrouboval zpet a dal jezdim. Podle rad, to vypada, ze je ventil mechanicky v haji a tak si koupim novy. Nevite nahodou nekdo, ktere piny zapojit, abych s tim ventilem zkusil pohnout?
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 12 říj 2011, 17:19
od Alzafir
Tuším že oba krajní. Na konektoru si ověř, kde je zem a + 12V. Podle toho to připoj.
Re: chyba p0400 a EGR ventil
Napsal: 12 říj 2011, 19:42
od Defender
Počkej počkej, ty jsi odmontoval celej ventil a nechal jsi tu díru volně
, tak to bych nedělal, rada byla odpojit z konektoru a pak to zkusit projet
a to odpojování baterky se dělá pro uvedení PPC do továrního nastavení