Výměna termostatu - foto

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 24 kvě 2007, 17:55

Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Příspěvek od TOMHAJ » 24 kvě 2007, 19:36

Arwy píše:Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
to jsem si presne myslel,dekuji.Jen ze mi tam asi kolem neho trochu ukapava voda,neni to ani postrehnutelne...Uvidim,jestli to casem(termostat) vymenin a utesnim
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)

philips412
Příspěvky: 70
Registrován: 26 čer 2007, 21:28
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od philips412 » 21 říj 2007, 21:07

Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika? :) Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
PHILIPS

G KOMBI 98 1.6 16V X16XEL

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: termostat

Příspěvek od Trdlo » 22 říj 2007, 19:54

philips412 píše:Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika? :) Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
Vyměníš ho v poho sám. Není to nic složitého. A budeš potřebovat 30 Torx na povolení dvou šroubů, který drží plastový kryt motoru a klasický ořech teď nevím z hlavy jestli je to 8, nebo 10 na povolení třech šroubů, který drží termostat. :wink:
END

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Příspěvek od Brano » 07 lis 2007, 13:30

Nazdar
Viete mi prosim poradit ci musim vypustit chladiacu kvapalinu pri vymene termostatu alebo odtial vytecie len malo kvapaliny? Mam X20DTL a termostat je hore na bloku motora. Diky

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 07 lis 2007, 14:08

Vyteklo by ti jen tolik vody, kolik jí je nad úrovní termostatu, to znamená i z expanzní nádobky, která je výš. Než to mít celé mokré, to je lepší vodu vypustit přes takový malý plastový ventil (myslím že má červenou krytku), který je na chladiči na pravé straně dole viděno z pohledu řidiče.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Příspěvek od Brano » 07 lis 2007, 14:11

Dik za radu. Vodu som uz raz vypustal lebo som menil chladic takze je to v pohode a zvladnem to :D Ak som to spravne pochopil tak ju nemusim uplne vypustit ale staci len tolko aby som si to nezababral.

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 07 lis 2007, 15:17

Brano píše:Dik za radu. Vodu som uz raz vypustal lebo som menil chladic takze je to v pohode a zvladnem to :D Ak som to spravne pochopil tak ju nemusim uplne vypustit ale staci len tolko aby som si to nezababral.
Teoreticky stačí vypustit jen část, ale kolik to je, to nemám šajn. Já jsem to vždycky vypustil všechno.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

čibi
Příspěvky: 165
Registrován: 12 říj 2007, 15:11

Příspěvek od čibi » 09 lis 2007, 13:24

Tak jsem si tu pročítal tohle téma, protože se mi nechtěl ohřát motor a koupil jsem tedy celé těleso termostatu za 1407 (wahler, Kelly).

Bylo to zbytečné, měnit to i těleso, stačil by samotný termostat. No ale 2x se mi to dělat nechtělo, takže teď se to ohřívá rychleji a topí pěkně.

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 19 lis 2007, 21:32

Taktiez sa mi to dost pomaly hreje a pravdepodobne nedoviera termostat. V autodieloch mi nasli ze sa da vymenit aj samotny termostat, nemusim menit aj ten hlinikovy odliatok. Nvyse, rozdiel je asi tisicka.

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 22 lis 2007, 17:29

Taky jsem měnil termostat, koupil jsem QH za 251,- (norm. cena 310,-) a vyměnil ho, tak uvidím co je to zač. Pro ty, kdo hodlají výměnu provést a nemají rampu, jámu a nebo se jim nechce z nějakého důvodu vypouštet komplet voda existuje vypouštění vody přes expanzku, kdy se odpojí z expanzky hadička přicházející z leva ohne se dolů před chladič kde se strčí do PET flašky, nebo se nadstaví kouskem hadice a strčí se do kanystru na zemi, otevře se expanzka, prstem se ucpe vyústění po odpojené hadičce a do hlavního otvoru se silně ústy foukne, případně se fouknutí opakuje. Voda do jisté doby vytéká samospádem a pak se jí může pomoct foukáním. Nad termostatem je jí asi 2,5 l. Po výměně termostatu se doleje zpátky a je to.

Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně :wink:
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
Karel R
Příspěvky: 79
Registrován: 22 dub 2007, 07:42
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel R » 22 lis 2007, 18:54

A jak jsi mazal ten nový termostat, tak to je vazelína, nebo lepidlo
?

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 22 lis 2007, 19:20

V balení byl přiložený polštářek s nápisem Red rubber gear (nebo tak nějak). V pc translátoru jsem to přeložil něco jako červená masná guma. Ale konzistence je spíš jako vazelina a je spíš oranžová. Každopádně jsem tím koleno po obvodu potřel a přišrouboval. A drží a neteče. Tipnul bych to spíš na vazelínu.
Naposledy upravil(a) duff74 dne 22 lis 2007, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
Karel R
Příspěvky: 79
Registrován: 22 dub 2007, 07:42
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel R » 22 lis 2007, 19:24

ok, díky, hlavně že to bylo přibaleno a nemusím nic shánět :D

Uživatelský avatar
josef
Příspěvky: 124
Registrován: 07 lis 2007, 21:21
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od josef » 22 lis 2007, 19:48

Chavron píše:Taktiez sa mi to dost pomaly hreje a pravdepodobne nedoviera termostat. V autodieloch mi nasli ze sa da vymenit aj samotny termostat, nemusim menit aj ten hlinikovy odliatok. Nvyse, rozdiel je asi tisicka.
Měnil jsem taky termostat hned po koupi auta. Někdy pohoda, někdy nezavřel. po vykuchání termostatu z hliníkové skříňky jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
Zafira99 1.8 16V Elegance

Odpovědět