Výměna termostatu - foto
Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Reklama
to jsem si presne myslel,dekuji.Jen ze mi tam asi kolem neho trochu ukapava voda,neni to ani postrehnutelne...Uvidim,jestli to casem(termostat) vymenin a utesnimArwy píše:Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 26 čer 2007, 21:28
- Kontaktovat uživatele:
termostat
Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika? Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
PHILIPS
G KOMBI 98 1.6 16V X16XEL
G KOMBI 98 1.6 16V X16XEL
Re: termostat
Vyměníš ho v poho sám. Není to nic složitého. A budeš potřebovat 30 Torx na povolení dvou šroubů, který drží plastový kryt motoru a klasický ořech teď nevím z hlavy jestli je to 8, nebo 10 na povolení třech šroubů, který drží termostat.philips412 píše:Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika? Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
END
Vyteklo by ti jen tolik vody, kolik jí je nad úrovní termostatu, to znamená i z expanzní nádobky, která je výš. Než to mít celé mokré, to je lepší vodu vypustit přes takový malý plastový ventil (myslím že má červenou krytku), který je na chladiči na pravé straně dole viděno z pohledu řidiče.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Teoreticky stačí vypustit jen část, ale kolik to je, to nemám šajn. Já jsem to vždycky vypustil všechno.Brano píše:Dik za radu. Vodu som uz raz vypustal lebo som menil chladic takze je to v pohode a zvladnem to Ak som to spravne pochopil tak ju nemusim uplne vypustit ale staci len tolko aby som si to nezababral.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Taky jsem měnil termostat, koupil jsem QH za 251,- (norm. cena 310,-) a vyměnil ho, tak uvidím co je to zač. Pro ty, kdo hodlají výměnu provést a nemají rampu, jámu a nebo se jim nechce z nějakého důvodu vypouštet komplet voda existuje vypouštění vody přes expanzku, kdy se odpojí z expanzky hadička přicházející z leva ohne se dolů před chladič kde se strčí do PET flašky, nebo se nadstaví kouskem hadice a strčí se do kanystru na zemi, otevře se expanzka, prstem se ucpe vyústění po odpojené hadičce a do hlavního otvoru se silně ústy foukne, případně se fouknutí opakuje. Voda do jisté doby vytéká samospádem a pak se jí může pomoct foukáním. Nad termostatem je jí asi 2,5 l. Po výměně termostatu se doleje zpátky a je to.
Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně
Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
V balení byl přiložený polštářek s nápisem Red rubber gear (nebo tak nějak). V pc translátoru jsem to přeložil něco jako červená masná guma. Ale konzistence je spíš jako vazelina a je spíš oranžová. Každopádně jsem tím koleno po obvodu potřel a přišrouboval. A drží a neteče. Tipnul bych to spíš na vazelínu.
Naposledy upravil(a) duff74 dne 22 lis 2007, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Měnil jsem taky termostat hned po koupi auta. Někdy pohoda, někdy nezavřel. po vykuchání termostatu z hliníkové skříňky jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.Chavron píše:Taktiez sa mi to dost pomaly hreje a pravdepodobne nedoviera termostat. V autodieloch mi nasli ze sa da vymenit aj samotny termostat, nemusim menit aj ten hlinikovy odliatok. Nvyse, rozdiel je asi tisicka.
Zafira99 1.8 16V Elegance