Stránka 1 z 1
Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 22 dub 2014, 12:39
od simisim
Zdravim,
teď mi na emisích řekli, že naměřili hodnotu lambdy ve výfuku 1,103 a limit je na 1,030 pro mojí Astru 1,6 CNG (myslim, že má stejný motor jako X16XEL).
Tak se poohlížím po jiných lambda sondách a narazil jsem na značný rozdíl v cenách i když se jedná o známé výrobce.
Zatim zkusim vyměnit jen přední lambdu a ty jsem našel následující:
BOSCH u které se snad nedá nic zkazit za cca 1800 Kč:
http://www.zbozi.cz/?q=0258005256
alternativní DENSO za cca 1000 Kč:
http://www.zbozi.cz/?q=DOX-0114
alternativní FEBI také za cca 1000 Kč:
http://www.zbozi.cz/?q=29343
Tak mě zajímá, jestli je ten cca 1000 Kč cenový rozdíl u BOSCH a i jiných výrobců ve výsledku něják markantní, či můžu koupit i ty za 1000,- a odvedou stejnou službu za lepší peníz.
Díky za info odborníků
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 22 dub 2014, 18:09
od spermin
já dal po konzultaci denso DOX 0114
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 22 dub 2014, 18:22
od denny
Jen aby ti to bylo něco platné.To,co ti naměřili není funkce sondy,ale stechiometrický poměr vzduchu a paliva,ten se označuje jako lambda a kyslíkový senzor/lambda sonda/má za úkol jej hlídat mezi 0,97 a 1,03 a ovlivňovat řídící jednotku,jestli má obohatit nebo ochudit směs.Stačí dirka ve výfuku nebo falešný vzduch a poměr je v p......Sondu vyměníš,ale nic tím nevyřešíš,jen jsi utratil peníze.
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 22 dub 2014, 19:34
od jerry mouse
denny píše:lambda sonda/má za úkol jej hlídat mezi 0,97 a 1,03 a ovlivňovat řídící jednotku,jestli má obohatit nebo ochudit směs.Stačí dirka ve výfuku nebo falešný vzduch a poměr je v p......
Dennyno aj podfukujuce vyf. tesnenie u hlavy absencia vyf. potrubia za druhou sondou može robiť tak isto rošadu?
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 23 dub 2014, 06:54
od simisim
denny píše:Jen aby ti to bylo něco platné.To,co ti naměřili není funkce sondy,ale stechiometrický poměr vzduchu a paliva,ten se označuje jako lambda a kyslíkový senzor/lambda sonda/má za úkol jej hlídat mezi 0,97 a 1,03 a ovlivňovat řídící jednotku,jestli má obohatit nebo ochudit směs.Stačí dirka ve výfuku nebo falešný vzduch a poměr je v p......Sondu vyměníš,ale nic tím nevyřešíš,jen jsi utratil peníze.
Chápu a vím,
jelikož to meří na konci výfuku a spoj mezi posledním a předposledním dílem je celkem sežranej, tak bych se průniku kyslíku do výfuku vůbec nedivil.
Ale něják se začít musí s řešením problému a také proto se ptám, zdali je levná lambda vhodná, či jestli mám sázet je na BOSCH. Navíc ta nová se kdyžtak doma neztratí a dřív nebo později bude stejně potřeba výměna stávající.
A tak když už jsi se dal do mé odpovědi denny, tak co ty si o tom myslíš? Takovej zkušenej harcovník
levnější/nebo BOSCH?
zdar a sílu
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 23 dub 2014, 09:37
od denny
Bosch není potřeba,dej tam Delphi-tu tam Opel má z prvovýroby.
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 24 dub 2014, 08:40
od simisim
denny píše:Bosch není potřeba,dej tam Delphi-tu tam Opel má z prvovýroby.
Jsou cenově srovnatelné, takže neřeší můj úvodní dotaz.
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 24 dub 2014, 20:24
od denny
Cenu to sice neřeší,ale vyhneš se spoustě problémů.
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 28 dub 2014, 09:17
od simisim
Nikdo další nemá zkušenost s alternativními výrobci lambda sond?
Re: Jakou Lambdu? za 1000,- nebo za 2000,-
Napsal: 28 dub 2014, 18:31
od spermin
dej co jsem ti napsal. je to vlastně uni