Cukání a zhasínání motoru Astra Z14XE po svižnější jízdě
Napsal: 14 srp 2013, 12:21
Zdravím,
Nevíte někdo, jak odstranit následující problém u vozu Astra 1.4 16V, Z14XE, rok 2000, najeto 107tkm?
Popis:
S tímto autem jezdí většinou moje žena, která motor příliš nevytáčí a jezdí max.90 km/h a nemá s autem problémy. Jakmile do něj sednu já motor na chvíli vytočím cca kolem 4 tisíc, nebo i při pozvolném zrychlování a následné jízdě rychlostí nad cca 110 km/h začne motor cukat, při vyřazení zhasne je obtížné ho znovu natočit startérem. Když při té jízdě a cukání dám hodně plynu, cukání ustane, při snížení rychlosti začne zase cukat. Jediné, co pomůže cukání odstranit je vytočit motor na plný plyn na několik sekund a poté pokračovat v jízdě rychlostí do 90km/h.
Zkoušel jsem:
Přidávání do benzínu různé aditiva na dekarbonizaci škrtící klapy, vstřiků atd.
Zaslepení EGR ventilu
Diagnostika v servisu (ukázala pouze problém s EGR ventilem, proto jsem ho zaslepil, ale bezvýsledně).
Chtěl jsem kompletně rozdělat a vyčistit škrtící klapku včetně krokového motorku atd.jako u mojí Astry 1.6.16V X16XEL, ale bohužel tento motor má již elektronické ovládání plynu a vše je zalisované a nerozebiratelné.
Předem díky za rady
Michal
Nevíte někdo, jak odstranit následující problém u vozu Astra 1.4 16V, Z14XE, rok 2000, najeto 107tkm?
Popis:
S tímto autem jezdí většinou moje žena, která motor příliš nevytáčí a jezdí max.90 km/h a nemá s autem problémy. Jakmile do něj sednu já motor na chvíli vytočím cca kolem 4 tisíc, nebo i při pozvolném zrychlování a následné jízdě rychlostí nad cca 110 km/h začne motor cukat, při vyřazení zhasne je obtížné ho znovu natočit startérem. Když při té jízdě a cukání dám hodně plynu, cukání ustane, při snížení rychlosti začne zase cukat. Jediné, co pomůže cukání odstranit je vytočit motor na plný plyn na několik sekund a poté pokračovat v jízdě rychlostí do 90km/h.
Zkoušel jsem:
Přidávání do benzínu různé aditiva na dekarbonizaci škrtící klapy, vstřiků atd.
Zaslepení EGR ventilu
Diagnostika v servisu (ukázala pouze problém s EGR ventilem, proto jsem ho zaslepil, ale bezvýsledně).
Chtěl jsem kompletně rozdělat a vyčistit škrtící klapku včetně krokového motorku atd.jako u mojí Astry 1.6.16V X16XEL, ale bohužel tento motor má již elektronické ovládání plynu a vše je zalisované a nerozebiratelné.
Předem díky za rady
Michal