Stránka 1 z 1

LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 25 črc 2012, 12:17
od kadaboy
Uvažuji o přestavbě na LPG. Motor je v poho, jen mi druhá lambda hlásí sníženou účinnost katalyzátoru. Chtěl bych se proto zeptat, zda to brání přestavbě či nikoliv?

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 25 črc 2012, 13:27
od pankid
Ahoj, přestavbě na LPG je to úplně jedno, lambda ji vůbec nezajímá. Systém sekvenčního vstřiku LPG funguje na principu přepočítávání doby benzínového vstřikovače na hodnoty plynu LPG a plynových vstřikovačů. Proto systém na plyn funguje i ve chvíli, kdy benzínová řídící jednotka pracuje v nouzovém režimu, protože i v tomto režimu pracují benzínové vstřikovače a auto "normálně" funguje. Tudíž "normálně" funguje i na plyn LPG.

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 25 črc 2012, 14:23
od Marek Sládek
Ahoj.
Částečně s tebou souhlasím, jenom bych uvedl, že jest-li je v katalyzátoru ještě nějaký zbytek tak ho vyšší teploty při spalování LPG dodělají úplně. Pokud by byla ucpaná některá další část výfuku (střední nebo zadní díl) pak to na LPG bude pokuckávat. Na trhu jsou k mání i neoriginální katylyzátory určené pro jízdu na LPG ( mají mít více Titanu pro lepší snášení vysokých teplot při jízdě na LPG)
PS: jak je tedy děláno sekvenční vstřikování LPG s funkcí ochrany před jízdou s chudou směsí na LPG?
Mára

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 25 črc 2012, 14:51
od kadaboy
Problém s neoriginálním katalyzátorem je takový, že nemá v sobě díru pro lambdu. U mého motoru je první lambda přímo v katíku. Jinak další dva díly mám zánovní.

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 25 črc 2012, 17:08
od Marek Sládek
Tak to slyšim prvně. Mám novej neoriginální Kat a má vše jako originál včetně díry na Lambdu. Je jich "plnej internet" stačí pohledat. Já mám pro zajímavost od JMJ, ale určitě je i od Bosalu.
Mára

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 26 črc 2012, 08:16
od kadaboy
Jj, máš pravdu. Píšou, že pokud chce zákazník díru pro lambdu, tak jí má napsat do objednávky.
Ale co jsem se koukal na fotky orig katíku, tak ten je součást svodů, takže nevím, zda by nebyl problém při svařování, pokud bych chtěl tam dát neorigo katík. Večer se podívám pod kapotu.
Každopádně si musím rozmyslet, jestli to LPG jít či nikoliv. Tuším, že toho na forum je hodně, tak jdu studovat.

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 26 črc 2012, 09:00
od Marek Sládek
Hele oba asi mluvime o nečem jiným. Já mluvím o kompletním Katalyzátoru, tedy včetně svodů, díry pro Lambdu, příruby pro vlnovec, ... . Ty píšeš pravděpodobně pouze o vložce do Katalizátoru, která se dá zavařit do původního.
Koukni se sem http://www.vyfuk.com a uvidíš. Dá se tam slušně vybrat a hlavně mají tam názorný obrázky (fotky).
Mára

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 26 črc 2012, 09:56
od kadaboy
Díky za odkaz. Když si dáš v něm vyhledat 099-653, tak ti zobrazí katík i se svody.
Co já jsem měl na mysli bylo toto: http://www.evyfuk.cz/doplnky/univerzaln ... 252002-E4/
Myslel jsem, že se dá odřezat starý a navařit nový, ale v provedení u tohoto motoru jedině celý i se svody z odkazu, který jsi poslal.

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 07 dub 2013, 23:25
od hroudis
ahoj,
rád bych se taky zeptal na katalyzátor.nechal jsem si udělat LPG do mé astřičky, ale ke všemu mi odešel katalyzátor, takže ho mám teď vykuchanej a jezdit s tím se mi moc nechce. ten zvuk je příšernej. mám motor Z14XE a známý mi poradil dát tam univerzální katalyzátor, ale myslím, že tam nejde.chci se zeptat zasvěcených, jak je to s tímto motorem a katalyzátorem. nebo tam nejde dát univerzál (např. tento http://www.autokelly.cz/#|I+KlUfSpLLrXR ... HIhhgX7Q==) a nebo musím koupit přímo na tento model např. tento http://www.evyfuk.cz/zbozi/1091020%20KOV/?