LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Pokud jezdíte na plyn pište přímo do této sekce.
Odpovědět
kadaboy
Příspěvky: 23
Registrován: 22 říj 2010, 11:29
Bydliště: Pardubice

LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od kadaboy » 25 črc 2012, 12:17

Uvažuji o přestavbě na LPG. Motor je v poho, jen mi druhá lambda hlásí sníženou účinnost katalyzátoru. Chtěl bych se proto zeptat, zda to brání přestavbě či nikoliv?
Zafira 1,8 92 kW, r.v 2001.

Reklama
 

Uživatelský avatar
pankid
Příspěvky: 337
Registrován: 16 kvě 2010, 16:39
Bydliště: Praha a LPG-OBCHOD.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od pankid » 25 črc 2012, 13:27

Ahoj, přestavbě na LPG je to úplně jedno, lambda ji vůbec nezajímá. Systém sekvenčního vstřiku LPG funguje na principu přepočítávání doby benzínového vstřikovače na hodnoty plynu LPG a plynových vstřikovačů. Proto systém na plyn funguje i ve chvíli, kdy benzínová řídící jednotka pracuje v nouzovém režimu, protože i v tomto režimu pracují benzínové vstřikovače a auto "normálně" funguje. Tudíž "normálně" funguje i na plyn LPG.
www.LPG-OBCHOD.cz

Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)

Marek Sládek
Příspěvky: 223
Registrován: 19 dub 2011, 10:56

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Marek Sládek » 25 črc 2012, 14:23

Ahoj.
Částečně s tebou souhlasím, jenom bych uvedl, že jest-li je v katalyzátoru ještě nějaký zbytek tak ho vyšší teploty při spalování LPG dodělají úplně. Pokud by byla ucpaná některá další část výfuku (střední nebo zadní díl) pak to na LPG bude pokuckávat. Na trhu jsou k mání i neoriginální katylyzátory určené pro jízdu na LPG ( mají mít více Titanu pro lepší snášení vysokých teplot při jízdě na LPG)
PS: jak je tedy děláno sekvenční vstřikování LPG s funkcí ochrany před jízdou s chudou směsí na LPG?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

kadaboy
Příspěvky: 23
Registrován: 22 říj 2010, 11:29
Bydliště: Pardubice

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od kadaboy » 25 črc 2012, 14:51

Problém s neoriginálním katalyzátorem je takový, že nemá v sobě díru pro lambdu. U mého motoru je první lambda přímo v katíku. Jinak další dva díly mám zánovní.
Zafira 1,8 92 kW, r.v 2001.

Marek Sládek
Příspěvky: 223
Registrován: 19 dub 2011, 10:56

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Marek Sládek » 25 črc 2012, 17:08

Tak to slyšim prvně. Mám novej neoriginální Kat a má vše jako originál včetně díry na Lambdu. Je jich "plnej internet" stačí pohledat. Já mám pro zajímavost od JMJ, ale určitě je i od Bosalu.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

kadaboy
Příspěvky: 23
Registrován: 22 říj 2010, 11:29
Bydliště: Pardubice

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od kadaboy » 26 črc 2012, 08:16

Jj, máš pravdu. Píšou, že pokud chce zákazník díru pro lambdu, tak jí má napsat do objednávky.
Ale co jsem se koukal na fotky orig katíku, tak ten je součást svodů, takže nevím, zda by nebyl problém při svařování, pokud bych chtěl tam dát neorigo katík. Večer se podívám pod kapotu.
Každopádně si musím rozmyslet, jestli to LPG jít či nikoliv. Tuším, že toho na forum je hodně, tak jdu studovat.
Zafira 1,8 92 kW, r.v 2001.

Marek Sládek
Příspěvky: 223
Registrován: 19 dub 2011, 10:56

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Marek Sládek » 26 črc 2012, 09:00

Hele oba asi mluvime o nečem jiným. Já mluvím o kompletním Katalyzátoru, tedy včetně svodů, díry pro Lambdu, příruby pro vlnovec, ... . Ty píšeš pravděpodobně pouze o vložce do Katalizátoru, která se dá zavařit do původního.
Koukni se sem http://www.vyfuk.com a uvidíš. Dá se tam slušně vybrat a hlavně mají tam názorný obrázky (fotky).
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

kadaboy
Příspěvky: 23
Registrován: 22 říj 2010, 11:29
Bydliště: Pardubice

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od kadaboy » 26 črc 2012, 09:56

Díky za odkaz. Když si dáš v něm vyhledat 099-653, tak ti zobrazí katík i se svody.
Co já jsem měl na mysli bylo toto: http://www.evyfuk.cz/doplnky/univerzaln ... 252002-E4/
Myslel jsem, že se dá odřezat starý a navařit nový, ale v provedení u tohoto motoru jedině celý i se svody z odkazu, který jsi poslal.
Zafira 1,8 92 kW, r.v 2001.

hroudis
Příspěvky: 3
Registrován: 14 zář 2009, 14:37

Re: LPG a nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od hroudis » 07 dub 2013, 23:25

ahoj,
rád bych se taky zeptal na katalyzátor.nechal jsem si udělat LPG do mé astřičky, ale ke všemu mi odešel katalyzátor, takže ho mám teď vykuchanej a jezdit s tím se mi moc nechce. ten zvuk je příšernej. mám motor Z14XE a známý mi poradil dát tam univerzální katalyzátor, ale myslím, že tam nejde.chci se zeptat zasvěcených, jak je to s tímto motorem a katalyzátorem. nebo tam nejde dát univerzál (např. tento http://www.autokelly.cz/#|I+KlUfSpLLrXR ... HIhhgX7Q==) a nebo musím koupit přímo na tento model např. tento http://www.evyfuk.cz/zbozi/1091020%20KOV/?

Odpovědět