Problém v benzínovom režime, pri LPG je to OK.
Napsal: 28 říj 2011, 16:40
Zdravím všetkých.
Potrebujem poradiť s nasledujúcim „zapeklitým“ problémom. Som už zúfalý – trvá to už mesiac čo sa snažím(e) odstrániť závadu.
Mám Astru G 1,4 16V, beznín / LPG (BRC sekvenčný vstrek), r.v. 2003, motor Z14XE, nabehané 125 000 km (z toho cca 60 000 km na plyne). Všetko doposiaľ fungovalo v pohode až pred cca ½ rokom začalo auto chytať na benzín iba na 3 valce. Pri zohriatí vody na cca 60 `C sa automaticky prepína na LPG a začne fungovať normálne na 4 valce. Keďže pri sekvenčnom vstreku BRC je každý štart na benzín, vždy mi to chytá na 3 valce a až po prepnutí na plyn to ide v pohode.
Urobil nasledovné opatrenia:
- vymenil som všetky sviečky za nové (NGK-čky),
- čistila sa škrtiaca klapka (ktorá nebola až taká špinavá),
- pozeral sa EGR ventil (vypadal byť v pohode),
- vymenila sa zapaľovacia lišta za novú. (zbytočne vyhodených 120 €) !
Žiadna kontrolka nesvietila, závada pretrvávala ďalej.
...a potom sa stalo toto:
Jedno pekné ráno som studené auto naštartoval na 3 valce a pomaly som išiel na aute. Po cca 2 km auto cuklo, stratilo ešte viacej výkonu (akoby išlo iba na 2 valce) a rozsvietila sa oranžová kontrolka motoru, ktorá pri pridaní plynu preblikávala. Zastal som, vypol / naštartoval, auto znova chytilo na 3 valce, kontrolka ostala svietiť. Zohrial som auto pomalou jazdou až kým nepreplo na plyn, potom išlo pekne na 4 valce s plným výkonom.
Diagnostika u kamaráta vyhodila kód: P0203 – chyba vstrekovača na valci č.3 + odstránili sme chybu z RJ (pripájam aj fotku vstrekovačov)
Urobil som nasledovné opatrenia:
- premerala sa kompresia na všetkých valcoch (podozrenie na podpalený resp. pridretý výfukový ventil) – všetky valce v pohode, dávali rovnaký tlak,
- premeral sa tlak benzínu v rampe (podozrenie na poruchu čerpadla) – v pohode,
- autoelektrikár premeral RJ či dáva dobré impluzy vstrekovačom – podľa neho všetko v pohode (ďalších 20€ v prdely),
- pozrela sa aj podtlaková hadička brzdového posiľovača (podozrenie na chytanie „falošného“ vzduchu) – v poriadku,
- prehodili sa vstrekovače č.3 a č.4 medzi sebou.
Auto chytalo znovu na benzíne na 3 valce. Znova som išiel na diagnostiku – ten istý problém P0203.
Urobil som nasledovné opatrenia:
- išiel som do predajne OPEL na ich diagnostiku (tváril som sa že som s autom ešte nič nerobil) že či ukáže na ich diagnostike niečo iné.
Výsledok bol znova rovnaký – P0203 - „mudrlant“ v predajni navrhoval vymeniť vstrekovač č.3 v cene 126 € / kus !!! Odstránil mi chybu v RJ a odišiel som... (ďalších 20€ v prdeli).
Druhé krásne ráno sa všetko zmenilo, zopakoval som skoro ten istý scenár, len s mierne odlišným koncom. Znovu som ráno naštartoval studené auto, chytilo na 3 valce, potom cukuntie, úplná strata výkonu (akoby na 2 valce), rozsvietenie oranžovej kontrolky + preblikávanie pri pridaní plynu. Pri prepnutí na plyn, znova pekne na 4 valce s plným výkonom.
Urobil som nasledovné opatrenia:
- išiel som na diagnostiku ku kamarátovi, ktorá tentokrát vyhodila kódy:
P0351 - P0354 – porucha zapaľovania valec 1-4,
P0300 – rozoznané vynechávanie zapaľovania,
P0303 – zlyhanie zapaľovania na 3. valci.
Auto ďalej chytá na 3. valce a po prepnutí na plyn ide pekne na 4.
A tu som skončil. Ďalej sa ponúkajú už len nasledovné možnosti:
- vymeniť komplet vstrekovače (ak sa to už rozoberá tak všetky), pri LPG zvyknú benzínové odchádzať (dosť nákladné), avšak je nepochopiteľné že vyhadzuje vždy chybu iba na 3. valci aj napriek tomu že sme prehodili vstrekovače medzi sebou.
- zhodiť dole hlavu motora, pozrieť ventily a vodítka a urobiť GO hlavy ak to bude potrebné (to by som nerád robil, pretože je ešte od výroby nedotknutá),
- mohlo by to byť aj relé palivového čerpadla,
- alebo RJ (veľmi nákladné) aj napriek tomu že ju autoelektrikár premeral,
- alebo LAMBDA sondy (tie však nikdy chybu nevykázali),
- alebo ešte niečo s elektrikou (nejaký kábel alebo konektor)
Celé to nedáva zmysel najmä preto že motor funguje na plyne na 100 % ! Celkovo som zatiaľ vyhodil zbytočne 160€ a problém pretrváva. PLEASE HELP ! Budem vďačný za každý dobrý nápad.
Potrebujem poradiť s nasledujúcim „zapeklitým“ problémom. Som už zúfalý – trvá to už mesiac čo sa snažím(e) odstrániť závadu.
Mám Astru G 1,4 16V, beznín / LPG (BRC sekvenčný vstrek), r.v. 2003, motor Z14XE, nabehané 125 000 km (z toho cca 60 000 km na plyne). Všetko doposiaľ fungovalo v pohode až pred cca ½ rokom začalo auto chytať na benzín iba na 3 valce. Pri zohriatí vody na cca 60 `C sa automaticky prepína na LPG a začne fungovať normálne na 4 valce. Keďže pri sekvenčnom vstreku BRC je každý štart na benzín, vždy mi to chytá na 3 valce a až po prepnutí na plyn to ide v pohode.
Urobil nasledovné opatrenia:
- vymenil som všetky sviečky za nové (NGK-čky),
- čistila sa škrtiaca klapka (ktorá nebola až taká špinavá),
- pozeral sa EGR ventil (vypadal byť v pohode),
- vymenila sa zapaľovacia lišta za novú. (zbytočne vyhodených 120 €) !
Žiadna kontrolka nesvietila, závada pretrvávala ďalej.
...a potom sa stalo toto:
Jedno pekné ráno som studené auto naštartoval na 3 valce a pomaly som išiel na aute. Po cca 2 km auto cuklo, stratilo ešte viacej výkonu (akoby išlo iba na 2 valce) a rozsvietila sa oranžová kontrolka motoru, ktorá pri pridaní plynu preblikávala. Zastal som, vypol / naštartoval, auto znova chytilo na 3 valce, kontrolka ostala svietiť. Zohrial som auto pomalou jazdou až kým nepreplo na plyn, potom išlo pekne na 4 valce s plným výkonom.
Diagnostika u kamaráta vyhodila kód: P0203 – chyba vstrekovača na valci č.3 + odstránili sme chybu z RJ (pripájam aj fotku vstrekovačov)
Urobil som nasledovné opatrenia:
- premerala sa kompresia na všetkých valcoch (podozrenie na podpalený resp. pridretý výfukový ventil) – všetky valce v pohode, dávali rovnaký tlak,
- premeral sa tlak benzínu v rampe (podozrenie na poruchu čerpadla) – v pohode,
- autoelektrikár premeral RJ či dáva dobré impluzy vstrekovačom – podľa neho všetko v pohode (ďalších 20€ v prdely),
- pozrela sa aj podtlaková hadička brzdového posiľovača (podozrenie na chytanie „falošného“ vzduchu) – v poriadku,
- prehodili sa vstrekovače č.3 a č.4 medzi sebou.
Auto chytalo znovu na benzíne na 3 valce. Znova som išiel na diagnostiku – ten istý problém P0203.
Urobil som nasledovné opatrenia:
- išiel som do predajne OPEL na ich diagnostiku (tváril som sa že som s autom ešte nič nerobil) že či ukáže na ich diagnostike niečo iné.
Výsledok bol znova rovnaký – P0203 - „mudrlant“ v predajni navrhoval vymeniť vstrekovač č.3 v cene 126 € / kus !!! Odstránil mi chybu v RJ a odišiel som... (ďalších 20€ v prdeli).
Druhé krásne ráno sa všetko zmenilo, zopakoval som skoro ten istý scenár, len s mierne odlišným koncom. Znovu som ráno naštartoval studené auto, chytilo na 3 valce, potom cukuntie, úplná strata výkonu (akoby na 2 valce), rozsvietenie oranžovej kontrolky + preblikávanie pri pridaní plynu. Pri prepnutí na plyn, znova pekne na 4 valce s plným výkonom.
Urobil som nasledovné opatrenia:
- išiel som na diagnostiku ku kamarátovi, ktorá tentokrát vyhodila kódy:
P0351 - P0354 – porucha zapaľovania valec 1-4,
P0300 – rozoznané vynechávanie zapaľovania,
P0303 – zlyhanie zapaľovania na 3. valci.
Auto ďalej chytá na 3. valce a po prepnutí na plyn ide pekne na 4.
A tu som skončil. Ďalej sa ponúkajú už len nasledovné možnosti:
- vymeniť komplet vstrekovače (ak sa to už rozoberá tak všetky), pri LPG zvyknú benzínové odchádzať (dosť nákladné), avšak je nepochopiteľné že vyhadzuje vždy chybu iba na 3. valci aj napriek tomu že sme prehodili vstrekovače medzi sebou.
- zhodiť dole hlavu motora, pozrieť ventily a vodítka a urobiť GO hlavy ak to bude potrebné (to by som nerád robil, pretože je ešte od výroby nedotknutá),
- mohlo by to byť aj relé palivového čerpadla,
- alebo RJ (veľmi nákladné) aj napriek tomu že ju autoelektrikár premeral,
- alebo LAMBDA sondy (tie však nikdy chybu nevykázali),
- alebo ešte niečo s elektrikou (nejaký kábel alebo konektor)
Celé to nedáva zmysel najmä preto že motor funguje na plyne na 100 % ! Celkovo som zatiaľ vyhodil zbytočne 160€ a problém pretrváva. PLEASE HELP ! Budem vďačný za každý dobrý nápad.