Stránka 1 z 1

Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 15 bře 2010, 23:54
od Vlnkař
Zdravim.
Mam Vauxhall (Opel) Astra 16V Comfort. Motor Z16XE. Rok vyroby cca 2003. Najeto 92 000 mil cca 148 000km. Je tam namontovany LPG od vyrobce Koltec. Model VG 392. Serial number 2020249.
Jezdim s nim uz 9 mesicu...cca 10 000km. Vse ok. Snad az na malou prihodu pred 3 mesici. Jedu a najednou koukam, ze nejedu na plyn. Tak jsem prepnul na benzin a zpatky na plyn. Nic. Zastavim, vypnu/zapnu motor a vse ok.

Normalne to LPG funguje tak, ze ho mam stale zaple na LPG. Start se kona vzdy na benzin a dle teploty motoru se po case prepne na LPG. V lete nebo pri teplem motoru...cca 2sekundy. Vzdy slysim cvaknuti ventylu. V zime az po delsi dobe.

Problem.
Start probiha uplne normalne. Muzu motor tocit treba na 5tisic otacek na volnobeh a vse super. Ale pri rozjeti to zacuka a automaticky prepne na benzin a uz to nejde prepnout zpatky na LPG. Rozjez s vysokejma otackama a lehkou spojkou nepomaha. Spis maly otacky a lehka spojka. Pak se nekdy zadari...ale malo kdy. Ted jsem prisel na figl, ze kdyz auto jede treba 50km/h, tak vypnu/nastartuji za jizdy motor tak to naskoci na LPG a krasne jedu.Tedy neskousim prudce akcelerovat. Asi by se motor prepnul do benzinu. Dokonce jsem byl s autem ted na dalnici. Motor jsem pomoci figlu prepnul na LPG a valil jsem to co to dalo. Vse super. Pak jsem podradil na 4 a motor jsem tocil na 4000otacek. Vse krasne bezelo. Pridaval jsem ubyral jsem plyn. Vse ok.
Dalsi figl, ktery obcas nevyjde, jinak funguje. Vidim, ze budu muset zpomalit. Tak vyradim. Otacky spadnou na volnobeh. A v te chvili prepinam na benzin. Kdyz zase volne jedu, tak vyradim a ve volnobeznych otackach prepnu na LPG a uz zase frcim na plyn. Ale jak jsem psal. Nepodari se to pokazde.
Tohle jsou me postrehy. Otazka zni....je to v elektryce, nebo je to jen zanesene.V jedne LPG dilne mi rekli, ze ze zkusenosti je nejlepe vse na predku(nadrz si mohu nechat) vymenit ...cca 600liber. Je temer jiste, ze za celou dobu nikdo na to LPG nesahl. Auto bylo pravidelne servisovany, ale ne LPG.
Na netu jsem nasel tohle:

Nejaky davkovac.Je to bez obrazku. Obrazek je v druhem odkazu.
http://www.elpege.cz/lpg/lpg-vycisteni-koltec.html
http://www.askanowner.com/_upload/1_2/a ... ivider.pdf

A pak jeste tohle. Temer na 100% je to ten muj splynovac:
http://www.elpege.cz/pdf/manual-koltec- ... ega-cz.pdf


Myslim si, ze jsem schopny rozdelat filtr pred davkovacem. Tedy. Zitra si lehnu pod auto a jestli k nemu najdu nejaky rozumny pristup. Motor dokonale vyplnuje celi motorovy prostor...poblazneny 16 ventyl.
Dale se cejtim na rozdelani toho davkovace.Myslim si, ze je prilepeny hned na splynovaci. Ale rad bych, kdyby jsem mel k tomu nejake to zminovane medene tesneni a tak.Nemam rad, davat tam stare dily. Pak zas budu ladit nejake netesnosti...
Ten regurator ci jak se to jmenuje bych asi dokazal taky vycistit a vymenit menbrany. Ale problem vydim v tom manometru a vubec v serizeni... jde to bez zkusenosti?

Dik za kazdou radu.

Michal

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 08:41
od Trdlo
Nech si přehrát nově soft v RJ LPG a budeš mít pokoj. :wink:

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 08:50
od Nosound89
divím se, že mu to nenabídli v servise když tam ohledně LPG byl... to je základní věc kterou by všude udělali

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 08:58
od Trdlo
JJ, přesně tak. A hlavně to bude celý problém. Mechanicky bude v pořádku, když jede po použití jistých fíglů. Prostě RJ jen blbě identifikuje nějaké hodnoty...

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 16:09
od Vlnkař
Ahoj.
Moc dekuji za odpovedi. Kdyz jsem byl v dilne, tak si stezoval, ze k tomu Koltecu nema software. Pry ta firma co montovala LPG pro Vauxhall ho neposkytovala. Nema ho. Nevim, jestli je problem sehnat si software.
Dnes jsem lezel pod autem a seznamoval jsem se s LPG co je namontovane na mem aute. Jak jsem pochopil. Z nadrze vede trubicka do nejakeho elek.uzavirani, coz je hned spojeno s vyvijecem plynu a z vyvijece plyn pokracuje sirokou hadici k rozbocce na 4 male hadicky a ty uz jdou do valcu.
A TED POZOR. V te dilne mi rekli, ze mi vymeni filtr a filtr nazivali tu valcovou rozbocku na 4 male hadicky. Mel jsem tu valcovou rozbocku vymontovanou a neda se nijak rozdelat a hlavne proc by byl filtr az pred motorem a za vyvijecem a elek.uzaviranim... Filtr se preci dava (doufam) vzdy na zacatek nejakeho systemu... Muze v te 4rozboce byt filtr? Nebo keca a nic nevi.
Mozna hloupa otazka. Do toho vyvijece jdou ze spoda dve pomerne silne hadice...me prijde ze jsou ty hadice napojene do chladiciho sistemu...je to mozny?
Je nekde mozne objednat membrany a vsechny okrouzky do meho vyvijece. Mam tam Koltec VG 392 Seriove cislo:2020249

Diky moc Michal

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 19:17
od Trdlo
Kámo, teď ale řešíš nesmysly.... Respektive vědomě chceš vyhazovat peníze za díly. Jak je psáno už výše, problém bude v SW RJ. A pokud ti v jedné dílně LPG nedokázali poradit či pomoci, to tam není jiná???

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 23:25
od stepi
Čau
tady přímo servisujou Koltec http://www.gera.cz/lpg/servis-lpg.php
Membrány rozhodně neměň, protože tenhle reduktor nemá originál membrány a nepodaří se ti to nastavit tak, aby to makalo. Sice na netu je návod jak měnit menbrány, ale nedoporučujou to.
http://www.elpege.cz/lpg/lpg-vycisteni-koltec.html
http://www.elpege.cz/pdf/manual-koltec-repase.pdf
Pokusy zaměnit reduktor za jinou značku taky není zrovna nic moc. Problém je s nastavením tlaků. Koltec je dobré zařízení, ale je problém že ho tady v republice málo kdo servisuje a náhradní díly jsou poměrně masný. Novej reduktor stojí kolem 7 000 - 8 000 Kč a mělo by dojít po najetí kolem 100 000 Km.
Problém se samovolným přepínáním na benzín ve vysokých otáčkách sem měl taky. Přeně jak píšeš ty. Nechal sem to v Geře vyčistit, ale problém byl pořád stejný. No vyčistil sem EGR, vyměnil svíčky a dal novou zapalovací lištu. Teď to jezdí v poho. Řekl bych že to měla na svědomí ta lišta :?
Jinak rozhodně nekupuj svíčky přímo na plyn brisk. Moc se jim nepovedli a nebyl jsem schopen studený auto nastartovat bez sešláplého plyn. pedálu. Po konzultaci v Geře sem nasadil ty co tam patří a žádnej problém. Asi bych nehledal chybu v mechanice, ale jak píšou vejš.
Zavolej si do tý Gery jsou ochotný a dokážou poradit i po telefonu.

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 23:32
od Trdlo
Stepi: všimni si, kde má bydliště. :wink:

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 23:42
od stepi
Aha :?:

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 16 bře 2010, 23:49
od Fritol
:D at to sem pošle po trajektu :o) ja mu to necham udělat a na jeho naklady mu to pošlu z5 :D

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 19 bře 2010, 11:08
od Vlnkař
Tak jsem byl v druhe dilne... Tak nemluvili spatne. Pry ten muj Koltec je spis mechanicka vec a zadny software na neho neni. A docela bych tomu veril, jelikoz v elektrice jsou tak max. 4 relatka. ALe zase jsme zkoncili na te rozboce pred vstrikovanim. V prvni dilne to nazval filtrem a v druhe tomu rika distribucion...pry to je plne pruzinek a ze se to musi vycistit. Me prijde, ze je to nerozebyratelne a ted komu verit. Ktera dilna je ta magorna? Jinak jsem pres noc nastrikal to te zporne soucastky WD 40 a rikal jsem si, ze nemohu nic zkazit. At je to filtr nebo plne pruzinek.... a rano to jednou chciplo pri startu(neni se cemu divit, vypustil jsem plyn z hadice) a hned to bezelo normalne ale beze zmeny.
Jak psal Stepi. Ze menil svicky, listu atd. Hmm. Rikas, ze si myslis, ze to bylo zapalovaci listou...ale kdyz me to perfektne bezi na benzin tak to asi dava jiskry tak jak ma,ne? Ale svicky. Ty me po tvem prispevku zacali vrtat hlavou. Kdyz jsem koupil tuhle Astru, tak jsem na ni vymenil vsechno a svicky ale ne... Rikal jsem si, ze kdyz to pekne jede, tak je to zbytecne...ale tet uz mame o cca 10 000km vice. Po kolika km se maji menit svicky? Ze by bylo na case :mrgreen: .
Jdu zkusit tu soucastku nafotit...treba ji nekdo identifikuje a ja budu vedet, ktera garaz nevi o co jde. Michal

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 19 bře 2010, 14:02
od Vlnkař
Tak na foceno. Jeste jsem mrkl na svicky. Hmm. Leva pekna jen trochu neco bileho...asi plyn. Druha zleva tmava, ale nic hrozneho. Treti zleva bila trochu vic nez ta prvni a ctvrta zase tmava...ale zadny hrozny nanosy nebo mokry. Vzal jsem je kartacem a sel jsem to projet...zadna zmena. Start super, rozjezdy temer hrozny...no nic.
Pedkladam foto. Prvni. Pohled na ten vyvyjec plynu. Ta velka hadice se zahradni sponkou co smeruje z vyvyjece do leva tak na ni je ta 4 rozbocka a zni uz jdou hadick primo do valcu. U kazdeho striku je jeste elektrokabylek. Vy nekdo jak ten strik vypada? On je nejaky uzaviraci? Vim jak se distribuje nafta, benzin...ale ktere zarizeni cikluje distribuci plynu???? Treti fotka pohled na tu 4rozbocku z vrchu. Jedna garaz tvrdi ze v tom je filtr a druha rika ze je v tom nejake zarizeni s pruzinkama... Me prijde ze je to jen rozbocka ale pak nechapu, jak to zarizeni vy, kdy ma do valce striknout plyn ... help.

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 19 bře 2010, 18:30
od Mojmec11
Já bych řekl,že na spodní fotce je zplynovač,ale proti těm co jsem už viděl je nák velkej.A rozhodně bych ho neotvíral.
Nepozná to kdy do kterého válce to má stříkat,stříká to do všech najednou.Myslím já.Z toho co jsem viděl.

Re: Zacalo zlobit LPG :-(

Napsal: 03 dub 2011, 10:37
od crazywolf
zdar myslím si že tvůj problém je jak už tady bylo psáno výše a to v zapalování.první bych šel po svíčkách a potom jestli máš možnost od někoho pujčit na skoušku zapalovací kabely a zapalovací cívku,ale to škubání při rozjezdu je na 90 procent v cívce nebo kablech,řešil sem to před pul rokem na fiatu.a s tím zplynovačem bych se toho nebál a rozebral ho a membrány vyměnil,je k tomu i návod. http://www.elpege.cz/lpg-navody.html a díly tady http://www.fedorauto.cz

možná sem to špatně pochopil,,to škubání je i na benzín??