Zacalo zlobit LPG :-(
Napsal: 15 bře 2010, 23:54
Zdravim.
Mam Vauxhall (Opel) Astra 16V Comfort. Motor Z16XE. Rok vyroby cca 2003. Najeto 92 000 mil cca 148 000km. Je tam namontovany LPG od vyrobce Koltec. Model VG 392. Serial number 2020249.
Jezdim s nim uz 9 mesicu...cca 10 000km. Vse ok. Snad az na malou prihodu pred 3 mesici. Jedu a najednou koukam, ze nejedu na plyn. Tak jsem prepnul na benzin a zpatky na plyn. Nic. Zastavim, vypnu/zapnu motor a vse ok.
Normalne to LPG funguje tak, ze ho mam stale zaple na LPG. Start se kona vzdy na benzin a dle teploty motoru se po case prepne na LPG. V lete nebo pri teplem motoru...cca 2sekundy. Vzdy slysim cvaknuti ventylu. V zime az po delsi dobe.
Problem.
Start probiha uplne normalne. Muzu motor tocit treba na 5tisic otacek na volnobeh a vse super. Ale pri rozjeti to zacuka a automaticky prepne na benzin a uz to nejde prepnout zpatky na LPG. Rozjez s vysokejma otackama a lehkou spojkou nepomaha. Spis maly otacky a lehka spojka. Pak se nekdy zadari...ale malo kdy. Ted jsem prisel na figl, ze kdyz auto jede treba 50km/h, tak vypnu/nastartuji za jizdy motor tak to naskoci na LPG a krasne jedu.Tedy neskousim prudce akcelerovat. Asi by se motor prepnul do benzinu. Dokonce jsem byl s autem ted na dalnici. Motor jsem pomoci figlu prepnul na LPG a valil jsem to co to dalo. Vse super. Pak jsem podradil na 4 a motor jsem tocil na 4000otacek. Vse krasne bezelo. Pridaval jsem ubyral jsem plyn. Vse ok.
Dalsi figl, ktery obcas nevyjde, jinak funguje. Vidim, ze budu muset zpomalit. Tak vyradim. Otacky spadnou na volnobeh. A v te chvili prepinam na benzin. Kdyz zase volne jedu, tak vyradim a ve volnobeznych otackach prepnu na LPG a uz zase frcim na plyn. Ale jak jsem psal. Nepodari se to pokazde.
Tohle jsou me postrehy. Otazka zni....je to v elektryce, nebo je to jen zanesene.V jedne LPG dilne mi rekli, ze ze zkusenosti je nejlepe vse na predku(nadrz si mohu nechat) vymenit ...cca 600liber. Je temer jiste, ze za celou dobu nikdo na to LPG nesahl. Auto bylo pravidelne servisovany, ale ne LPG.
Na netu jsem nasel tohle:
Nejaky davkovac.Je to bez obrazku. Obrazek je v druhem odkazu.
http://www.elpege.cz/lpg/lpg-vycisteni-koltec.html
http://www.askanowner.com/_upload/1_2/a ... ivider.pdf
A pak jeste tohle. Temer na 100% je to ten muj splynovac:
http://www.elpege.cz/pdf/manual-koltec- ... ega-cz.pdf
Myslim si, ze jsem schopny rozdelat filtr pred davkovacem. Tedy. Zitra si lehnu pod auto a jestli k nemu najdu nejaky rozumny pristup. Motor dokonale vyplnuje celi motorovy prostor...poblazneny 16 ventyl.
Dale se cejtim na rozdelani toho davkovace.Myslim si, ze je prilepeny hned na splynovaci. Ale rad bych, kdyby jsem mel k tomu nejake to zminovane medene tesneni a tak.Nemam rad, davat tam stare dily. Pak zas budu ladit nejake netesnosti...
Ten regurator ci jak se to jmenuje bych asi dokazal taky vycistit a vymenit menbrany. Ale problem vydim v tom manometru a vubec v serizeni... jde to bez zkusenosti?
Dik za kazdou radu.
Michal
Mam Vauxhall (Opel) Astra 16V Comfort. Motor Z16XE. Rok vyroby cca 2003. Najeto 92 000 mil cca 148 000km. Je tam namontovany LPG od vyrobce Koltec. Model VG 392. Serial number 2020249.
Jezdim s nim uz 9 mesicu...cca 10 000km. Vse ok. Snad az na malou prihodu pred 3 mesici. Jedu a najednou koukam, ze nejedu na plyn. Tak jsem prepnul na benzin a zpatky na plyn. Nic. Zastavim, vypnu/zapnu motor a vse ok.
Normalne to LPG funguje tak, ze ho mam stale zaple na LPG. Start se kona vzdy na benzin a dle teploty motoru se po case prepne na LPG. V lete nebo pri teplem motoru...cca 2sekundy. Vzdy slysim cvaknuti ventylu. V zime az po delsi dobe.
Problem.
Start probiha uplne normalne. Muzu motor tocit treba na 5tisic otacek na volnobeh a vse super. Ale pri rozjeti to zacuka a automaticky prepne na benzin a uz to nejde prepnout zpatky na LPG. Rozjez s vysokejma otackama a lehkou spojkou nepomaha. Spis maly otacky a lehka spojka. Pak se nekdy zadari...ale malo kdy. Ted jsem prisel na figl, ze kdyz auto jede treba 50km/h, tak vypnu/nastartuji za jizdy motor tak to naskoci na LPG a krasne jedu.Tedy neskousim prudce akcelerovat. Asi by se motor prepnul do benzinu. Dokonce jsem byl s autem ted na dalnici. Motor jsem pomoci figlu prepnul na LPG a valil jsem to co to dalo. Vse super. Pak jsem podradil na 4 a motor jsem tocil na 4000otacek. Vse krasne bezelo. Pridaval jsem ubyral jsem plyn. Vse ok.
Dalsi figl, ktery obcas nevyjde, jinak funguje. Vidim, ze budu muset zpomalit. Tak vyradim. Otacky spadnou na volnobeh. A v te chvili prepinam na benzin. Kdyz zase volne jedu, tak vyradim a ve volnobeznych otackach prepnu na LPG a uz zase frcim na plyn. Ale jak jsem psal. Nepodari se to pokazde.
Tohle jsou me postrehy. Otazka zni....je to v elektryce, nebo je to jen zanesene.V jedne LPG dilne mi rekli, ze ze zkusenosti je nejlepe vse na predku(nadrz si mohu nechat) vymenit ...cca 600liber. Je temer jiste, ze za celou dobu nikdo na to LPG nesahl. Auto bylo pravidelne servisovany, ale ne LPG.
Na netu jsem nasel tohle:
Nejaky davkovac.Je to bez obrazku. Obrazek je v druhem odkazu.
http://www.elpege.cz/lpg/lpg-vycisteni-koltec.html
http://www.askanowner.com/_upload/1_2/a ... ivider.pdf
A pak jeste tohle. Temer na 100% je to ten muj splynovac:
http://www.elpege.cz/pdf/manual-koltec- ... ega-cz.pdf
Myslim si, ze jsem schopny rozdelat filtr pred davkovacem. Tedy. Zitra si lehnu pod auto a jestli k nemu najdu nejaky rozumny pristup. Motor dokonale vyplnuje celi motorovy prostor...poblazneny 16 ventyl.
Dale se cejtim na rozdelani toho davkovace.Myslim si, ze je prilepeny hned na splynovaci. Ale rad bych, kdyby jsem mel k tomu nejake to zminovane medene tesneni a tak.Nemam rad, davat tam stare dily. Pak zas budu ladit nejake netesnosti...
Ten regurator ci jak se to jmenuje bych asi dokazal taky vycistit a vymenit menbrany. Ale problem vydim v tom manometru a vubec v serizeni... jde to bez zkusenosti?
Dik za kazdou radu.
Michal