Zdravim, tak mam namontovany ten Solaris. Jazdi to perfektne - teda jazdilo - asi 1000km bez problemov a zrazu sa mi na dialnici zacal PP hlasit, ze klesla hladina oleja. Zastavil som hned na odpocivadle, otvoril motor - a odtial kopa dymu z toho ako horuci olej kvapal na plech co chrani zvody.
Predbezna diagnoza - specene kruzky na piestoch, olej isiel hore -> vyrazene tesnenenie na hlave co kryje ventily - asi 1,5l oleja vonku + klapka zasrana od oleja a co ja viem co este. Nejak som nemal chut to pozerat pred vianocami a mechanik to bude robit robit az po sviatkoch
Nedokazem tomu uverit - olej meneny v lete - polosyntetika. Na benzin to jazdilo uplne bez problemov. na 15000 km to zozralo asi 2dl oleja. Ziadne problemy s chladenim. Podla tachacu to ma 110t km (ja som pridal 60t).
Po nastartovani som tomu nikdy nedaval zahul - vzdy pekne zohriat na 80C a az potom na dialnici (90% jazd) viac ako 3500ot. Nikdy som to nepodtacal - vzdy ot medzi 3-4t.
Netusite niekto co to mohlo sposobit? Presne rovnaka vec sa mi stala pred rokmi na Fave (tiez as po montazi LPG).
Mal som z presne z tejto poruchy obavy a jak naschval
Moj dvorny mechanik mi vravi, ze to LPG nejak uvolnilo sajrajt a ze to proste nejak sposobilo tuto poruchu. Chcem sa tomu vyhnut, lebo 3x by ma porazilo
Fotky pridam neskor...
Jediny sposob ako ovplyvnit mazanie je olej. Aky olej pouzivate v autach s LPGckom?