Hardyho coupé Z20LET

Odpovědět
Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od Absinth » 08 kvě 2014, 16:46

Třeba na www.oleje.cz je spousta a spousta článků o mazivech.

10w 40 do benzíňáku auta s turbem nepatří...Kor do toho tvého, který ty, dle fotek udržuješ ve slušném stavu
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Reklama
 

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od jerry mouse » 08 kvě 2014, 21:43

Ja by som si tak trochu dovoli oponovať s tym čo patri a čo nepatri do toho motora, rozhodne motor neni najmodernejšie TFSI kde by som ani na chviľu neuvažoval o syntetike, ale tento motor je konštrukčne možno aj 20rokov stary a vtedy nemali šajnu o takych super modernych olejoch ako teraz na super moderne vyhonene downsingy, jasne že ked to bude kaliť niekde na okruhu tak aj olej treba určite lepši ako to o čom sa tu bavime. Ja som sa raz dal ojebkať predavačom a nalial som do y22dtr longlife 0w30 vo viere aky supe olej som si doprial pre svoje auto lebo sa mi nechcelo 2x ročne meniť olej, skútočnosť bola napokon taka že tesne pred druhou vymenou oleja sa mi nadobro odporučalo turbičko, tak som dalšich 40tkm jazdil na 5w40 a po 240tkm so prešiel na odporučanie staršich pardalov na 10w40 čo je z ohľadom na vek a konštrukciu motora najvhodnejšie. Mám aj moto BMW R850R je to boxer vzduchom chladeny motor a tam jednoznačne zakazuju :o použivať z ohľadom na konštrukciu motora iný olej ako 20w40 :shock: čo je už skoro problem kúpiť. Niektorý borci skúsili aj 15w40 ale po chvili prešli naspäť na tovarenské odporučanie. Nový vodou chladeny motor je už inej konštrukcie tak možno bude jazdiť možno aj na iny olej ako pôvodne vzduchače, tak len toľko som chcel napisať! :wink:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od JRD McLAREN » 08 kvě 2014, 22:03

vidim, ze debata o olejoch je vsade aktualna ... a na vsetkych forach...

ale konkretne co sa "nacipovanych" motorov Z16LET a Z20LET/LEH/LEx tyka,
tak skor ci neskor kazdy majitel takto upraveneho motra riesi pridrety piest stvrteho valca..
...vzdy je to 4. piest, ktory je najhorsie chladeny...

olej viskozity 5W30 je proste "prehriaty", tak riedky, ze sa zacne trhat olejovy film na stene valcu,
co ma za nasledok to pridretie
seriovy olejovy chladic/vymennik pri zvysenom vykone proste nestaci
(treba si uvedomit, ze zvysenie vykonu znamena aj zvysenu produkciu tepla)

EDITED:
zabudnite na syntetiku a polosyntetiku, to je prezitok (blbina), co nic nehovori o pripadnej kvalite oleja....
tiez ani onacenie (vyskozity) 5W40 ci 10W40 nic nehovori o tom, ci je to olej "syntetika alebo polosyntetika"

pre pracovnu teplotu (najchladnejsie a najteplejsie) je potrebne zvolit olej spravnej viskozity, podla moznosti co mozno najmejsieho tepelneho rozpatia/rozsahu
to co urcuje vynonostnu charakteristiku oleja je specifikacia API ci ACEA
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 08 kvě 2014, 22:16, celkem upraveno 4 x.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od jerry mouse » 08 kvě 2014, 22:07

... nebolo by to lepšie posilniť ešte dalšim externým olejovym chladičom, napriklad aj na vyvode pre turbo? :?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od JRD McLAREN » 08 kvě 2014, 22:15

jerry najlepsie by bolo vyhodit ten tepelny vymennik (a predat ho mne)
a nahradit ho chladicom (kvapalina/vzduch)
a tiez vylepsit chladenie toho 4teho valca...

To Hardy: olej tam mas dobry, co sa vyskozity tyka ... :roll:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od jerry mouse » 08 kvě 2014, 22:23

JRD McLAREN píše: a tiez vylepsit chladenie toho 4teho valca...
....sorry Hardys že sme sa ti tu do toho rozkecali, ale učel sväti prostriedky! :oops: :wink: To externé pomocne čerpadielko u LET motora je k čomu vlastne dobré, posiluje hlavné čerpadlo alebo to vypomaha pri kureni, čo vpodstate pomaha aj motoru! :wink:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od JRD McLAREN » 08 kvě 2014, 22:51

jake externe cerpadielko ..?? :?
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od Hardy » 08 kvě 2014, 23:59

Aj mna by zaujímalo ake externé čerpadielko. Takže JRD 10w-40 je OK? Dnes mi bolo doporučené známym aj hore spomínaných 5w-40 miesto 5w-30, 40ciatka preto lebo tento udaj je vlastne tepelne namahanie alebo ako to nazvať, skrátka olej čo lepšie znáša vyššie teploty. Ale tak vidím po debate vyššie že 10w-40 je asi zlatý stred :D.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od JRD McLAREN » 09 kvě 2014, 10:20

5W je zimne/studene "cislo" - index viskozity
40 je letne/teple "cislo" - index viskozity
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od Hardy » 09 kvě 2014, 21:57

Dnes sme si opäť dopriali menší darček. Už bolo aj na čase. 8)

Obrázek
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od jerry mouse » 09 kvě 2014, 22:18

JRD McLAREN píše:jake externe cerpadielko ..?? :?
totok :arrow: :arrow: :arrow: Obrázek
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od Vojta » 09 kvě 2014, 22:26

nezávislý topení?
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
brian29
Příspěvky: 701
Registrován: 30 led 2010, 19:12

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od brian29 » 09 kvě 2014, 22:29

je to pomocne cerpadlo v chladiacom okruhu. Neviem preco tam je ale ked je teply motor tak po vypnuti kluca este nejaky cas bezi aby asi dochladilo turbo
VB Z18XE EX
AH Car Z14XEP EX
AG Coupe Z20LET :) EX
VB X20DTH EX
VC GTS Y22DTR EX
VC Car Y22DTR EX
VC Car Z19DT EX
Signum Y22DTR EX
AG Coupe Y22DTR EX
ZA OPC Line Y22DTR EX
VC Car Z19DT
ZA OPC Line Y22DTR EX
AG OPC II Z20LET EX
VC GTS Y22DTR
AG OPC II Z20LET Arden Blau

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od Hardy » 09 kvě 2014, 22:36

No ja keď vypnem motor tak sa ešte dochladzuje to áno, ale keď vitiahnem kľúč tak hneď prestane. Neviem či to je v poriadku ale u kamoša v jeho TT sa vetrák točí aj po vytiahnutí kľúča. :twisted:
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19

Příspěvek od JRD McLAREN » 11 kvě 2014, 16:41

tak as do takychto detajlov som Z20LET nikdy neskumal...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Odpovědět