Stránka 1 z 1

Radiátor topení

Napsal: 13 říj 2008, 23:23
od Michal Vlas
Nemáte někdo zkušenost z výměnou?? 4 mechanici mi řekli, že to netopí kuli ucpanému radiátoru. takže 90% smůly. Nějaký návod nebo aspon co stojí noej kus :? :?

Napsal: 14 říj 2008, 13:29
od ozzy
Záleží co máš typ topení (Behr nebo Delphi) a jestli cheš origo nebo repliku (od 1.000 do 3.000,- za nový). Behr je vždy dražší než Delphi cca 2.5x. Zaměňovat je prý nelze.

Napsal: 14 říj 2008, 13:44
od Dark
No hele..Když jsem dával na radiátor nové O kroužky protože mi to netěsnilo, tak k radiátoru je připojen káblík... Udajně to je nějaký oplácký mechanismus kterej má.. No prostě otvírá a zavírá radiátor... Takže když máš studený motor, radiátor je zavřený aby se motor dříve nahřál..Až po chvíli se otevře...Je možný, že je tohle zaseknutý....... Ale jak to opravit netuším..Dávám to teda jen jako možnost.....
Jinak ještě můžeš zkusit nějakej čistič chladící soustavy.. Já si pořídil něco od Valvoline..Prohnal jsem to soustavou a můžu říct, že to teď topí mnohem líp.....

Napsal: 14 říj 2008, 13:58
od ozzy
Dark píše:No hele..Když jsem dával na radiátor nové O kroužky protože mi to netěsnilo, tak k radiátoru je připojen káblík... Udajně to je nějaký oplácký mechanismus kterej má.. No prostě otvírá a zavírá radiátor... Takže když máš studený motor, radiátor je zavřený aby se motor dříve nahřál..Až po chvíli se otevře...Je možný, že je tohle zaseknutý....... Ale jak to opravit netuším..Dávám to teda jen jako možnost.....
Jinak ještě můžeš zkusit nějakej čistič chladící soustavy.. Já si pořídil něco od Valvoline..Prohnal jsem to soustavou a můžu říct, že to teď topí mnohem líp.....
No protože se ten ten ventil často podělával, tak ho přestali osazovat a není ani jako náhradní díl. Je to 14dní co jsem to měnil a místo dílu s ventilem ti přijde spojka napřímo, takže to jde furt naplno přes topení. Kablík k ventilu se nezapojuje. Orig. řešení OPEL.

Napsal: 14 říj 2008, 14:08
od Dark
ozzy píše:
Dark píše:No hele..Když jsem dával na radiátor nové O kroužky protože mi to netěsnilo, tak k radiátoru je připojen káblík... Udajně to je nějaký oplácký mechanismus kterej má.. No prostě otvírá a zavírá radiátor... Takže když máš studený motor, radiátor je zavřený aby se motor dříve nahřál..Až po chvíli se otevře...Je možný, že je tohle zaseknutý....... Ale jak to opravit netuším..Dávám to teda jen jako možnost.....
Jinak ještě můžeš zkusit nějakej čistič chladící soustavy.. Já si pořídil něco od Valvoline..Prohnal jsem to soustavou a můžu říct, že to teď topí mnohem líp.....
No protože se ten ten ventil často podělával, tak ho přestali osazovat a není ani jako náhradní díl. Je to 14dní co jsem to měnil a místo dílu s ventilem ti přijde spojka napřímo, takže to jde furt naplno přes topení. Kablík k ventilu se nezapojuje. Orig. řešení OPEL.
Já to normálně zapojený měl..Normálně to fungovalo...Teď to mám ale odpojedný.. :-)

Napsal: 14 říj 2008, 23:00
od Michal Vlas
čistící směsi už jsem tím prohnal 2 krát a nepomohlo to. Zkusím to nějak rozebrat :? :? a okouknout to jestli tam mam ten kablík. mam rok 1998
Nějaká rada kde začít rozebírat?? 8) Dík moc. Tady na šumavě už je po ránu zima! A já ráno mrznu :cry:

Napsal: 15 říj 2008, 07:54
od ozzy
Dva tenký kablíky do malého konektoru (cca 5x10mm), ze strany u spolujezdce do prostoru mezi topením a motorovou stěnou. Tam co se napojujou kovový trubky do topení. Pěkně blbý přístup, budeš se tam válet po podlaze. Jestli to budeš dělat na parkovišti, tak ať ti někdo nepřejede nohy :D

Napsal: 15 říj 2008, 11:34
od Michal Vlas
Tak zatím mě pěkně strašíte :( ale o víkendu se do toho musím pustit.

Napsal: 15 říj 2008, 11:40
od kukajz
Mrkni sem, máš tam podrobnejší návod ako to rozobrať:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=