Stránka 1 z 1
kolísání intenzity větrání
Napsal: 27 srp 2008, 19:36
od sigi
Všiml jsem si, že mi kolísá intenzita proudícího vzduchu do kabiny. Nejvíce to bylo výrazné při stupni 2 na ovládání ventilátoru. Vyměnil jsem pylový filtr, ale dělá to pořád. Při demontovaném kaslíku spolujezdce a zapnutém ventilátoru bylo vidět, že kolísání intenzity souvisí s pravidelným otevíráním a zavíráním molitanové klapky (viz. obrázek, zelená šipka). Klapka se neustále otevírá a zavírá již při zapnutém zapalování.
Poradí mi někdo, jestli je to normální nebo jak to opravit?
Moc děkuji za odpověď.
Napsal: 27 srp 2008, 20:11
od romulus
Napsal: 27 srp 2008, 22:34
od sigi
Díky za odpověď. Po přečtení celé diskuze a kotrole motorku ovládajícího klapku jsem zjistil, že se motorek na konci nevypne a točí dál. Když klapka dorazí na koncovou polohu, zvedne se proud a nějaké proudové relé má motorek vypnout. Myslel jsem, že se motorek protáčí na těch plastových převodech a odpor není tak veliký, aby v motorku proud stoupl. Tak jsem mu trochu pomohl a z boku klapky jsem ho rukou trochu přibrzdil tak, že jsem jej skoro zastavil. Motorek se přesto nevypnul. Musí být tedy špatné to relé.
Nevíte někdo kde to relé v tom autě je? Zatím jsem použil to vidlácké řešení s tím, že jsem motorek odpojil. Problém ale je ten, že po spuštění ventilátoru naplno (na čtyřku) je potřeba vzduchu tak velká, že ventilátor odtlačí klapku, která je v poloze "sání z venčí" a saje zevnitř cestou nejmenšího odporu (ne přes pylový filtr zvenčí). Asi bych musel tu klapku přidrátovat. Jsem sice vidlák z vesnice, ale takový abych to drátoval zase ne...
Napsal: 15 zář 2008, 22:15
od xvawe
Zdravim,
taky mam ten samej problem,taky sem klapku odpojil
ty uz si to nejak vyresil?
Napsal: 16 zář 2008, 11:02
od Michal Vlas
Me to dělá to samé a mechanik mi řek odpojit a bude klid. Rok to mam odpojený a je to vpoho.
Napsal: 16 zář 2008, 17:33
od komak
Měljsem to stejné odpojil jsem klapku na otevřeno proudícího vzduchu do vnitř vozu aje klid!
Měse protáčela aji celá osa,nate klapce zakže ta klapka neměla ani možnost udělat brzdu aby relé vyplo,jelikož demontáž podle mého jak jsem to měl roskuchaný je možná až po celém vyndaní té časti kde ta klapka chodí ta ksej mse rozhodl než kuchat palubovku tak jsem to udělal otevřeno ajelikož ta klapka díky té osičce zničené nedržela sama na otevřeno tak jsem ji zlepšovatelsky tu klapku pěkně přidělal aby nepadala-protže tam vysela jak(tosi domyslete).Ajinak problém s oresnýmy skly zevnitř skončili!!!!!
Napsal: 19 zář 2008, 21:31
od xvawe
Odpojení není vyřešení problému..kdyby někdo věděl,kde relé je,rad si necham poradit
Napsal: 03 říj 2008, 17:44
od sigi
xwave,
porad nic, netusim, kde rele je a jaksi mi nikdo nechce poradit...
Re: kolísání intenzity větrání
Napsal: 18 říj 2009, 13:55
od IGI
No a ten problém řeším v rubrice .
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 02#p265502
a zjistil jsem, že asi proudové relé je v p....i a nevím kde to relé je. Už jste něco kluci zjistili? Uběhl sice už rok od posledního přízpěvku ale snad někdo odpoví amáte to opravené
Re: kolísání intenzity větrání
Napsal: 22 říj 2009, 22:08
od Mava
Ahoj, všiml jsem si zajímavé věci a nevím, jestli je to normální. Ale při zapnutém ventilátoru jsem zaregistroval vyfukující vzduch v předu pod prohem do spod auta. Je tam nějaké odvětrávání z kabiny nebo co to je???
Re: kolísání intenzity větrání
Napsal: 22 říj 2009, 22:36
od Frydex
vpředu pod čím ? jestli myslíš prahem, tak venku by rozhodně nemělo nic foukat... jedině vlahý severní větříček v těchto dnech..
Re: kolísání intenzity větrání
Napsal: 22 říj 2009, 23:08
od Mava
JJ, je to vpredu pod tim plastem. Nevim, jestli je to i vpravo. Ale fouka to rouvnou ven pod auto
ani nevim, v cem by mohla byt chyba. To by musela byt dira v podlaze a jeste v tom plastovym vedeni vzduchu a jeste v tom molitanu, ktery izoluje podlahu. Spis si rikam, ze to je nejaky odvetravani. Zkuste to nekdo taky
Kdyz je ventilator na 4, tak je to citit, jak to fouka ven