Stránka 1 z 2

Zateplenie kapoty motora

Napsal: 17 říj 2010, 19:07
od Sunny
Od začiatku ma na Astre hnevalo, ako dlho trvá kým začne kúriť. V zime, keď sme spolu s manželkou ráno naštartovali autá a začali oškrabovať ľad z okien, tak po očistení skiel v mojom Formane už išiel vlažný vzduch a v Astre stále nič. Raz niekto na fóre napísal, že po namontovaní tapacíru na kapotu motora sa motor zohrial o polovicu rýchlejšie (čo by mohlo prispieť aj k zníženiu spotreby v zimnom období).
Keďže originálny tapacírung na kapotu sa ťažko zháňa, tak som začal zháňať po nete materiál, ktorý by som mohol použiť. Našiel som - odhlučňovací, zvukovopohltivý, tlmiaci a tepelnoizolačný materiál al-aralamino, je to prešívané sklenené vlákno veľkej hustoty, z jednej strany je nalepená hliníková fólia a z druhej strany samolepiaca vrstva - http://www.izolex-ba.sk/al-aralamino.php . Kúpil som hrúbku 9 mm, rozmer tabule je 1x1 m a stál ma 12,61 eur. Pokiaľ majú všetky Astry rovnaké kapoty ako moja, tak jedna tabuľa vyjde na dve autá.
Aký je výsledok po montáži? Pri vonkajšej teplote 5C začne do kabíny fúkať vlažný vzduch do 1,5 km oproti predchádzajúcim cca 2,5 km. Keby sa dala pred chladič zábrana, aby nefúkal studený vzduch na motor, tak by to mohlo byť ešte lepšie (nemal som taký veľký kartón ani sololit)
Znížila sa spotreba? Neviem, manželka je už na materskej, do práce chodila priamo cez stred mesta, ja jazdím po obchvate.
Na mojom Formane s kúrením z Felície som tak isto nalepil al-aralamino na kapotu a do kabíny začal fúkať vlažný vzduch do 1 km oproti predchádzajúcim cca 1,5 km.
Znížila sa hlučnosť od motora? V Opli som to nepostrehol, hluk motora je dosť nízky a nejazdím v ňom tak často. Vo Formane hlučnosť išla dole, hlavne vo vyšších a stredných frekvenciách, ale to je úplné iný motor a karoséria.

Čo budete potrebovať k montáži?
materiál al-aralamino
hliníková lepiaca páska
papier na vyrobenie šablóny
fixku
orezávací nôž (aspoň dve čepele, veľmi rýchlo sa to tupí na tom skle)
dobré nožnice – na strihanie zaoblených rohov
meter – režem, režem a furt krátke
rukavice – bez rukavíc si treba často umývať ruky
handra
odmasťovací prípravok

Postup:
- odmastiť kapotu
- na papier si obkresliť časť kapoty
- prekresliť na al-aralamino
- vyrezať a vystrihnúť
- nalepiť (neodlepte si naraz celý papier, lepšie je keď odlepíte len časť, priložíte, dobre pritlačíte a potom znova odlepíte len kúsok a pritlačíte, je tam lom kapoty)
- s hliníkovou páskou oblepiť kraje

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 06:40
od Joska
Taky jsem o tom přemýšel, zařizoval jsem do firmy izolační deky na vstřikolisy. Ale u přemýšlení zůstalo.
Ale pokusím se tohle sehnat u nás, kdyby někdo věděl, dejte prosím vědět. když nebudu rychlejší.

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 08:13
od adam09
Sunny


ty jsi tam neměl v olriginále deku-odhlučnení kapoty ?

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 08:17
od Shimmeron
classic nema, ja som dostal odhlucnenie od oFF-a, tiez sa mi motor rychlejsie zohreje 8)

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 08:24
od Joska
Já zkusil kontaktovat "jedinou firmu v ČR" která mě to našlo ve vyhledávači...ale tak nějak tomu nevěřím, že se někdo ozve.
Jenom vy s dekou ve standardu - na léto sundáváte, a nebo necháváte??

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 08:38
od Astra - R@SAG
Tak super návod, blahopřeju, určitě se bude hodit mnoha kolegům. Já patřím mezi ty šťastnější, sehnal jsem originál za pár korun a namontoval, ale toto je také řešení.

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 08:38
od Astra - R@SAG
Tak super návod, blahopřeju, určitě se bude hodit mnoha kolegům. Já patřím mezi ty šťastnější, sehnal jsem originál za pár korun a namontoval, ale toto je také řešení.

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 18 říj 2010, 09:06
od Shimmeron
nesundavame, motor sa nejak viac nehrreje ani v zacpe takze neni preco sundavat 8)

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 09:09
od Joska
Takže podle rady já jdu do toho, třeba dostanu nějakou dotaci :lol: - třeba ve formě tepla v autě a vděčnosti autínka, že nebude mít omrzlé ventily.

Nechce jít někdo do toho se mnou.
Z Trutnova je cena :
5mm tloušťka,- 462kč
9mm - 506kč
15mm - 594kč
Vše bez daně a dopravy. jak Sunny psal, je to na dvě auta!

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 09:32
od Vojta
2 Shimmeron: to snad ani nebylo nutný dávat na tu kapotu ne? s výbavou Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark to snad musí topit hned po nastartovanání...a nejen to, to snad i jezdí na vzduch 8)

sorry ale mě to nedalo, já když vidím ten tvuj podpis tak se popadám za břicho :lol: :mrgreen:

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 10:20
od Shimmeron
no co no tak aspon to ma vybavu uz ked to nejede :lol: to vis favorit bol Grand Lux Super Injection a nema ani okna v elektrike...

A co sa astry tyka, aj mi sama opere a ozehli 8)

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 10:36
od joftoo
Moja astra G 1.7dti pri mrazoch kury asi po 7km, strasne , skusim pozriet to zatelpenie, a staci len kapota alebo aj ine casti...

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 10:53
od dusan992
teraz ešte presne neviem ale aj moja astra 1,4 16v kúri po dosť dlhom čase (a mám origo tapacirung kapoty) oproti focusu 1,6-ten kúri takmer hneď.a čo mám combo-1,7dti tak ten začne kúriť až po min. 6km jazdy a niekedy aj viac(ale tam su velke straty tepla lebo auto je samy plech bez izolácie).záleží od zimy.a tiež ma tapacirung pod kapotou. :? takže aky velky vplyv má na to ten tapacirung.....????

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 10:58
od Shimmeron
poviem ti tak ze ked minulu zimu nemal som ten tapec tak sa motor ani nezohrial ( rucicka sa ani nepohla ) po ceste do prace co je asi 5km, teraz ked ho tam mam sa oproti minulemu roku zohreje ( rucicka skoro na provoznej teplote ) asi v polovici cesty a aj kurit zacne skorej... nevymyslam fakt je to tak 8)

Re: Zateplenie kapoty motora

Napsal: 19 říj 2010, 11:19
od Joska
No možná bych měl i jiné elegantnější řešení, ale to si zatím nechám jako překvapení, a uvidíme na kolik to výjde.