Zateplenie kapoty motora
Napsal: 17 říj 2010, 19:07
Od začiatku ma na Astre hnevalo, ako dlho trvá kým začne kúriť. V zime, keď sme spolu s manželkou ráno naštartovali autá a začali oškrabovať ľad z okien, tak po očistení skiel v mojom Formane už išiel vlažný vzduch a v Astre stále nič. Raz niekto na fóre napísal, že po namontovaní tapacíru na kapotu motora sa motor zohrial o polovicu rýchlejšie (čo by mohlo prispieť aj k zníženiu spotreby v zimnom období).
Keďže originálny tapacírung na kapotu sa ťažko zháňa, tak som začal zháňať po nete materiál, ktorý by som mohol použiť. Našiel som - odhlučňovací, zvukovopohltivý, tlmiaci a tepelnoizolačný materiál al-aralamino, je to prešívané sklenené vlákno veľkej hustoty, z jednej strany je nalepená hliníková fólia a z druhej strany samolepiaca vrstva - http://www.izolex-ba.sk/al-aralamino.php . Kúpil som hrúbku 9 mm, rozmer tabule je 1x1 m a stál ma 12,61 eur. Pokiaľ majú všetky Astry rovnaké kapoty ako moja, tak jedna tabuľa vyjde na dve autá.
Aký je výsledok po montáži? Pri vonkajšej teplote 5C začne do kabíny fúkať vlažný vzduch do 1,5 km oproti predchádzajúcim cca 2,5 km. Keby sa dala pred chladič zábrana, aby nefúkal studený vzduch na motor, tak by to mohlo byť ešte lepšie (nemal som taký veľký kartón ani sololit)
Znížila sa spotreba? Neviem, manželka je už na materskej, do práce chodila priamo cez stred mesta, ja jazdím po obchvate.
Na mojom Formane s kúrením z Felície som tak isto nalepil al-aralamino na kapotu a do kabíny začal fúkať vlažný vzduch do 1 km oproti predchádzajúcim cca 1,5 km.
Znížila sa hlučnosť od motora? V Opli som to nepostrehol, hluk motora je dosť nízky a nejazdím v ňom tak často. Vo Formane hlučnosť išla dole, hlavne vo vyšších a stredných frekvenciách, ale to je úplné iný motor a karoséria.
Čo budete potrebovať k montáži?
materiál al-aralamino
hliníková lepiaca páska
papier na vyrobenie šablóny
fixku
orezávací nôž (aspoň dve čepele, veľmi rýchlo sa to tupí na tom skle)
dobré nožnice – na strihanie zaoblených rohov
meter – režem, režem a furt krátke
rukavice – bez rukavíc si treba často umývať ruky
handra
odmasťovací prípravok
Postup:
- odmastiť kapotu
- na papier si obkresliť časť kapoty
- prekresliť na al-aralamino
- vyrezať a vystrihnúť
- nalepiť (neodlepte si naraz celý papier, lepšie je keď odlepíte len časť, priložíte, dobre pritlačíte a potom znova odlepíte len kúsok a pritlačíte, je tam lom kapoty)
- s hliníkovou páskou oblepiť kraje
Keďže originálny tapacírung na kapotu sa ťažko zháňa, tak som začal zháňať po nete materiál, ktorý by som mohol použiť. Našiel som - odhlučňovací, zvukovopohltivý, tlmiaci a tepelnoizolačný materiál al-aralamino, je to prešívané sklenené vlákno veľkej hustoty, z jednej strany je nalepená hliníková fólia a z druhej strany samolepiaca vrstva - http://www.izolex-ba.sk/al-aralamino.php . Kúpil som hrúbku 9 mm, rozmer tabule je 1x1 m a stál ma 12,61 eur. Pokiaľ majú všetky Astry rovnaké kapoty ako moja, tak jedna tabuľa vyjde na dve autá.
Aký je výsledok po montáži? Pri vonkajšej teplote 5C začne do kabíny fúkať vlažný vzduch do 1,5 km oproti predchádzajúcim cca 2,5 km. Keby sa dala pred chladič zábrana, aby nefúkal studený vzduch na motor, tak by to mohlo byť ešte lepšie (nemal som taký veľký kartón ani sololit)
Znížila sa spotreba? Neviem, manželka je už na materskej, do práce chodila priamo cez stred mesta, ja jazdím po obchvate.
Na mojom Formane s kúrením z Felície som tak isto nalepil al-aralamino na kapotu a do kabíny začal fúkať vlažný vzduch do 1 km oproti predchádzajúcim cca 1,5 km.
Znížila sa hlučnosť od motora? V Opli som to nepostrehol, hluk motora je dosť nízky a nejazdím v ňom tak často. Vo Formane hlučnosť išla dole, hlavne vo vyšších a stredných frekvenciách, ale to je úplné iný motor a karoséria.
Čo budete potrebovať k montáži?
materiál al-aralamino
hliníková lepiaca páska
papier na vyrobenie šablóny
fixku
orezávací nôž (aspoň dve čepele, veľmi rýchlo sa to tupí na tom skle)
dobré nožnice – na strihanie zaoblených rohov
meter – režem, režem a furt krátke
rukavice – bez rukavíc si treba často umývať ruky
handra
odmasťovací prípravok
Postup:
- odmastiť kapotu
- na papier si obkresliť časť kapoty
- prekresliť na al-aralamino
- vyrezať a vystrihnúť
- nalepiť (neodlepte si naraz celý papier, lepšie je keď odlepíte len časť, priložíte, dobre pritlačíte a potom znova odlepíte len kúsok a pritlačíte, je tam lom kapoty)
- s hliníkovou páskou oblepiť kraje