Stránka 1 z 3

Ventilátor topení

Napsal: 13 úno 2006, 12:18
od Panter
Ahoj všichni, doufám, že mi budete někdo schopni porádit, vím, že jste v tom určitě kovaní a bude to pr Vás hračka. Mám problém s topením, kdy na polohu 1,2,3, z topení nefoukne ani vánek (ani není slyšet ventilátor topení, že by se vůbec točil) a na 4 polohu je vše v pořádku a ventilátor fouká a topení topí jako obvykle. Mám Astru G r.v. 1998 s klimou. Nevíte prosím v čem by mohla být ta chyba a nebo závada?? Děkuji Vám za odpověď.
Pro případ dnaok@seznam.cz

Díky moc za odpovědi.

Re: Ventilátor topení

Napsal: 13 úno 2006, 14:26
od Vojta
Panter píše:Ahoj všichni, doufám, že mi budete někdo schopni porádit, vím, že jste v tom určitě kovaní a bude to pr Vás hračka. Mám problém s topením, kdy na polohu 1,2,3, z topení nefoukne ani vánek (ani není slyšet ventilátor topení, že by se vůbec točil) a na 4 polohu je vše v pořádku a ventilátor fouká a topení topí jako obvykle. Mám Astru G r.v. 1998 s klimou. Nevíte prosím v čem by mohla být ta chyba a nebo závada?? Děkuji Vám za odpověď.
Pro případ dnaok@seznam.cz

Díky moc za odpovědi.
je potřeba vyměnit předřadné odpory ventilátoru, cena cca 500 - 1200 za nové

Oprava

Napsal: 21 úno 2006, 12:01
od Panter
Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.

Re: Oprava

Napsal: 21 úno 2006, 12:07
od Oťas
Panter píše:Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.
Tolik by měly stát všechny opravy... to by se to opravovalo.... :D

Re: Oprava

Napsal: 21 úno 2006, 13:39
od Vojta
Panter píše:Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.
a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?

Re: Oprava

Napsal: 22 úno 2006, 16:34
od Panter
klubo píše:a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?

néé, otáčky ventilátoru si normálně volím a je to pohodička. :D

Re: Oprava

Napsal: 22 úno 2006, 16:53
od Vojta
Panter píše:
klubo píše:a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?

néé, otáčky ventilátoru si normálně volím a je to pohodička. :D
no akorát sem nepochopil jakou pojistku kde nahradil

odpověď

Napsal: 24 úno 2006, 22:04
od Panter
Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.

Re: odpověď

Napsal: 25 úno 2006, 08:22
od Svata
Panter píše:Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.
Blbý dotaz: Co se stane v případě, že by měla tepelná pojistka zareagovat?? :evil:

Napsal: 25 úno 2006, 11:58
od Panter
Dle tvrzení autoelektrikáře dojde k poškození jedné ze tří spirál předpěťového odporu a to tak, že se přepálí jedna z těchto spirál. Ale to není zase taková katastrofa když vezmu v úvahu, že kvůli přepálené pojistce by jsi stejně měl koupit nový odpor. Takže ??

Napsal: 25 úno 2006, 11:59
od Panter
Omlouvám se samozřejmě jsem myslel předřadný odpor!!!!

Re: odpověď

Napsal: 25 úno 2006, 12:42
od Vojta
Panter píše:Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.
až to začne hořet tak se už nebudeš moc veselit nad pár ušetřenejma stovkama

Napsal: 25 úno 2006, 17:30
od Svata
Panter píše:Dle tvrzení autoelektrikáře dojde k poškození jedné ze tří spirál předpěťového odporu a to tak, že se přepálí jedna z těchto spirál. Ale to není zase taková katastrofa když vezmu v úvahu, že kvůli přepálené pojistce by jsi stejně měl koupit nový odpor. Takže ??
Vzhledem k jsem elektovzdělán, si myslím, že tepelná pojistka (reaguje na teplo - asi bimetal) brání přehřátí. Pokud tam není, a spirála se přehřeje a přepálí se, vydává před přepálením určité teplo. Bál bych se požáru vozu. Pojistka v pojistkové skříni nemusí reagovat. Je dimenzována poněkud výš a reaguje na zvýšení hodnoty proudu, který se v tomto případě nemusí dostat nad hranici, kdy se přepálí...:(

Napsal: 03 říj 2006, 20:02
od kotek
Součástí každého bloku předřadných odporů je axiální teplotní pojistka, která je příčinou nefunkčnosti jako celku. S ohledem na skutečnost, že celý blok stojí nový 700-1100 Kč, stojí za zvážení výměnu pouze prdlé tepelné pojistky. Vhodnou náhradou je žada axiálních tepelných pojistek TSF s rozsahem vypínacích teplot 73 - 240 oC a proudu 10A. Cena této součástky je 15-16 Kč. Zrovna řeším tento problém, a použiji konkrétně typ TSF077 s vypínací teplotou 77 oC. Podle měření by to ampérově mělo vyhovovat. Jinak je to taková prťavá věcička uprostřed odporového bloku.

oprava ventilátoru

Napsal: 03 říj 2006, 20:47
od majkl
Plně s tebou souhlasím, je to nesmysl něco propojovat mezi sebou čokoládou když ta oprava skutečně vyjde řádově na desítky korun a zvládne to i méně zdatný člověk s pájkou , cínem a případně měřákem. Sám jsem ten problém měl ještě na straré F astře a na současném G - taktéž. Jinak ta ta věcička se běžne používá třeba na friťáky, fény a pod.