dodatek - pokud to někoho nezajímá, ať to nečte....
...tak jsem sedl k netu a hledal co je to ten "uhlík na filtru" a tak nějak jsem nikde nedohledal nic s pyly, ono to aktivní uhlí je tam z důvodu, který jsem jediný našel, takže výtržky z několika stránek, které si každý klidně dohledá sám a nebude věřit "mýtům", že uhlík na filtr v autě je jiný, než uhlík na filtru digestoře, vysavače, fritézy a dalších X výrobků, uhlík je prostě uhlík... samozřejmě filtr jako takový pak asi ne...
-uhlík pohlcuje nežádoucí pachy a škodlivé látky (kysličníky dusíku, težké kovy, ozon apod
-Extra silná vrstva aktivního uhlí (17 mm) dlouhodobě zabraňuje uvolňování nepříjemných zápachů
-může filtrační vrstva nasycená aktivním uhlíkem (i se strukturou „nano“) navíc pohlcovat pachy
-vrstva aktivního uhlíku zamezuje uvolňování rušivých pachů
-uhlíkových filtrů pro zemědělské stroje (traktory, samochodné postřikovače) s účinností až 99,4% na chemické látky používané v postřicích
-zapne se integrované odsávání pachů a pomocí aktivního uhlíkového filtru je eliminuje
-Některé modely jsou vybaveny filtrem, který nepříjemný zápach odstraní. Stejnou službu splní i aktivní uhlíkový filtr.
- které kombinují využití papíru s uhlíkem. Jak známo, uhlík chrání posádku auta nejen před prachem, ale i před plyny, smogem a těžkými kovy
on ten pylový filtr jak se mu říká, je i ten bezuhlíkový. S aktivním uhlím je ta filtrace hlavně pro ten "smrad", takže kvalitní filtr do auta asi nemusí být jen s uhlíkem pokud tady astrákům jede vnitřní cirkulace, že

Tak bych to selským rozumem uzavřel, komu neleze za jeho podmínek smrad do auta ...je to asi jen o té ceně.
ps. pokud má někdo tip na "nelepenej harmonikovej uhlíkáč" za dobrej peníz, sem s ním
