Jo, přesně. Jak ji sešlápnu, tak hukot ustane. Jestli je to ono, tak to asi bude prda, co?ANTIMON píše:nemohlo by to být ložisko v převodovce?jak sešlápneš spojku hukot přestane?
Vnitřní hluk u Astry G
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
- Reklama
Nejdříve je nutné zjistit, zda hučeni vychází z motoru nebo převodovky. I při sešlápnutéJirkaF píše:Jak ji sešlápnu, tak hukot ustane. Jestli je to ono, tak to asi bude prda, co?
spojce zůstává soukolí v pohybu, ale je odlehčené. Zkus vytočit odlehčený motor do
otáček, jestli hučí, taky je vhodné zjistit, zda vůz více hučí při zátěži - jízda do kopce a plyn.
A z kopce na plyn. Pokud při odlehčení nic nehučí, můžou to být ložiska, ozubené soukolí.
Zjisti si, zda máš v převodovce dostatek oleje, někdy pomůže vyměnit olej za hustší.
Ložiska kol hučí hlavně v zatáčkách, to je při zatížení.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
No, až si příští týden vyzvednu uřvanicu z kosmeťáku, tak zajedu do servisu aby jsme to jeli projet. Vrámci toho se určitě pokusím i o to co mi radíš. Když na mě ale vyvalí něco ve smyslu: Asi to bude tamto, za 10, ale není to jisté, může to být taky to, to, to. Tak půjde do bazoše, až to teda půjde. To té doby budu jak Otík z vesničky střediskové abych neohluchl.spermin píše: Nejdříve je nutné zjistit, ..... olej za hustší.
Ložiska kol hučí hlavně v zatáčkách, to je při zatížení.
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Tak je to asi na prd.
Byl jsem skrz ten hluk u Opla. Projel si to technik, zkonstatoval že je nějaká celkově hlučnější a že to hučení bude zřejmě od převodovky. A že to nechápe, když ty filcy tam všude jsou a nepotrhané, v celku.
Zvedl to, potočil předníma kolama a něco se mu tam nezdálo.
Suma sumárum mi řekl, ať s tím jezdím a přijedu až se to zhorší, nebo chcípne.
Zvedl to, potočil předníma kolama a něco se mu tam nezdálo.
Suma sumárum mi řekl, ať s tím jezdím a přijedu až se to zhorší, nebo chcípne.
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Jirko, zkus tam dát tem hustší olej, nic nezkazíš. Jsem pamětník, a proto vím že u Moskvičů 407 i Spartaků se lil
olej, ve kterém byly cucky nějaké přísady, ty za chodu utěsnily vůle a klesala hlučnost. Něco podobného se i prodává v současnosti.
OTÁZKA kolik máš nalítáno?
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... b8b8a73d51
olej, ve kterém byly cucky nějaké přísady, ty za chodu utěsnily vůle a klesala hlučnost. Něco podobného se i prodává v současnosti.
OTÁZKA kolik máš nalítáno?
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... b8b8a73d51
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Aha, to jsem netušil. Podle tachásku necelých 160 000km, ale klempíř u kterého jsem nechal teď stříknout blatník a nárazník po ťukanci říkal, že to asi nebude odpovídat podle toho jak prý nemohl sundat žádný šroub z plastů a musel je vyřezávat a taky se mu zdá, že to auto je nějak celkově hlučnější.spermin píše:Jirko, zkus tam dát tem hustší olej, nic nezkazíš. Jsem pamětník, a proto vím že u Moskvičů 407 i Spartaků se lil
olej, ve kterém byly cucky nějaké přísady, ty za chodu utěsnily vůle a klesala hlučnost. Něco podobného se i prodává v současnosti.
OTÁZKA kolik máš nalítáno?
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... b8b8a73d51
Na ten olej juknu. Zhruba vím, kde je nalívací otvor, třeba najdu i ten vypouštěcí. Horší to bude se zvedákem. No uvidím.
Jo k vibracím co zmizely: Technik u Opla, když jsme to projížděli říkal že to mohl být taky nějaký kus přischlého bordelu (blata) na ráfku, který některému kolu poškodil vyvážení. A teď upadl a proto to chvění zmizelo.
P.S.: Tak to vypadá, že bych mohl zkusit ten olej FUCHS - TITAN RENEP MC SAE 80W-90 Jen raději ověřím jestli to může do mé převodovky. Trochu mě udivuje, že když je takový super, čuper že je levnější, než ten co do toho lejou u Opla origo.
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
?
Doporučuješ, něco, co jsi sám nevyzkoušel? Já na takovou operaci nemám ani vybavení a ni znalosti, tak to raději svěřím někomu kdo ví co dělá. Mechanik mluvil o dvou šroubech. Výpustném a napouštěcím, jestli jsem ho pochopil správně. Tak by s vypouštěním problém být neměl. Hoší je si myslím napouštění. To chce určitě nějakou stříkačku s hadičkou, nebo nějaký jiný dopravní systém. Nebo naklopit auto čumákem dolů, možná by stačilo 45 stupňů a nalít to tam čůrkem.spermin píše:doporučuji, taky o něm preventivně přemýšlím. A nad cenou se nepozastavuj.
Problém bude asi s vypouštěním, předpokládám, že se bude muset odsát.
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Jak už tady někde někdo psal, tak převodový olej se standardně nemění. Měl by vydržet celou životnost auta. Z toho důvodu tam ani asi nebude vypouštěcí šroub. Já ho neměl už na Kadettu C z r.77. Jsou tam jen napouštěcí a kontrolní šroub, takže bude asi třeba olej odsát. Naklopit 45 stupňů si ani moc nedovedu představit. Taky by ti mohly vytéct ostatní náplně.
Hustší olej možná trochu pomůže, ale zase bude klást větší odpor hlavně když bude v zimě studený. Ty přísady do oleje jsou asi lepší. Je toho spousta, jen si vybrat. První a nejznámější byl myslím Slick, já zkoušel kdysi Ekolube a ještě jeden další přípravek. Jenže já neměl problém s hlukem převodovky, jen jsem zkoušel, jestli se to náhodou neprojeví na spotřebě.
Hustší olej možná trochu pomůže, ale zase bude klást větší odpor hlavně když bude v zimě studený. Ty přísady do oleje jsou asi lepší. Je toho spousta, jen si vybrat. První a nejznámější byl myslím Slick, já zkoušel kdysi Ekolube a ještě jeden další přípravek. Jenže já neměl problém s hlukem převodovky, jen jsem zkoušel, jestli se to náhodou neprojeví na spotřebě.
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001
Takže znovu.
Založil jsem nové vlákno Informace o olejích, pěkně na jednom místě, pravda a mýty.
Zde jsou informace a diskuse k problematice olejů vedené lidmi znalých tématu. Každý
solidní výrobce náplní uvádí jejich životnost. Chladící směsi, brzdovka, oleje i převodové.
Co je v našem případě životnost vozu , 5, 10, 15 let? Na západ je vůz spotřební zboží, a taky
je většinou ve stáří 6 let, pro nás v dobrém stavu prodán. Výrobce v tomto případě nepočítal
s výměnou náplně.
Proč doporučuji toto řešení, je to relativně nejjednodušší možná náprava problému. Něž
provézt nákladnou generálku převodovky, (něco podobného -náplň-jsem již u Š provedl) ovšem byl
to vůz jiné generace a kvality. ( a nehaňme Š, na svou dobu nebyly špatné, jenom chyběla
ELEKTRONIKA ,,made in taivan“)
Hustší olej možná trochu pomůže, ale zase bude klást větší odpor hlavně když bude v zimě-souhlas
Dále se kloním k názoru, že než přísady, které mohou reagovat,(jenom bůh ví jak je to se
zárukou, známá finta výrobců je, že byly aplikovány neodborně, to je, že aplikaci neprovedl,
autorizovaný pracovník, který je např. v USA nebo v TATARSTÁNU ) JE VHODNÉ použít
olej dodávaný výrobcem, byť není nejznámější. Naděje na řízení v případě problému
je podstatně vyšší.
A závěr, tyto aplikace VŽDY přinesou nějaké, i když třeba minimální zlepšení.
Založil jsem nové vlákno Informace o olejích, pěkně na jednom místě, pravda a mýty.
Zde jsou informace a diskuse k problematice olejů vedené lidmi znalých tématu. Každý
solidní výrobce náplní uvádí jejich životnost. Chladící směsi, brzdovka, oleje i převodové.
Co je v našem případě životnost vozu , 5, 10, 15 let? Na západ je vůz spotřební zboží, a taky
je většinou ve stáří 6 let, pro nás v dobrém stavu prodán. Výrobce v tomto případě nepočítal
s výměnou náplně.
Proč doporučuji toto řešení, je to relativně nejjednodušší možná náprava problému. Něž
provézt nákladnou generálku převodovky, (něco podobného -náplň-jsem již u Š provedl) ovšem byl
to vůz jiné generace a kvality. ( a nehaňme Š, na svou dobu nebyly špatné, jenom chyběla
ELEKTRONIKA ,,made in taivan“)
Hustší olej možná trochu pomůže, ale zase bude klást větší odpor hlavně když bude v zimě-souhlas
Dále se kloním k názoru, že než přísady, které mohou reagovat,(jenom bůh ví jak je to se
zárukou, známá finta výrobců je, že byly aplikovány neodborně, to je, že aplikaci neprovedl,
autorizovaný pracovník, který je např. v USA nebo v TATARSTÁNU ) JE VHODNÉ použít
olej dodávaný výrobcem, byť není nejznámější. Naděje na řízení v případě problému
je podstatně vyšší.
A závěr, tyto aplikace VŽDY přinesou nějaké, i když třeba minimální zlepšení.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
4 Spin:
Převodový olej se sice nemění dle knihy, ale měnit se má. Rozhodně to není celoživotní náplň, jak píše spermin, u nás je životnost auta trochu jiná...... Navíc by se podle tabulek výrobců olejů měl převodový olej měnit po 60tis. km.
Slick je dobrá věc, dokonce to zlepšení a ztišení není jen subjektivní pocit, ale skutečnost. Vyzkoušeno na okruhovém autě. Ale pozor, Slick se sem vozí z USA a z Polska, leč ten polský má jen název stejný.... Jinak původem je Slick z Belgie, vyvinut pro armádní účely, teprve později byla licence na výrobu prodána do USA.
4 JirkaF:
Astra G, Vectra B a Zafira A stoprocentně nemají vypouštěcí šroub oleje na převodovce, musí se sundat celé spodní víko. Osobní zkušenost. (pokaždý jsem byl jak olejovej mužíček )
4 Spermin:
Naprosto s Tebou souhlasím.
Převodový olej se sice nemění dle knihy, ale měnit se má. Rozhodně to není celoživotní náplň, jak píše spermin, u nás je životnost auta trochu jiná...... Navíc by se podle tabulek výrobců olejů měl převodový olej měnit po 60tis. km.
Slick je dobrá věc, dokonce to zlepšení a ztišení není jen subjektivní pocit, ale skutečnost. Vyzkoušeno na okruhovém autě. Ale pozor, Slick se sem vozí z USA a z Polska, leč ten polský má jen název stejný.... Jinak původem je Slick z Belgie, vyvinut pro armádní účely, teprve později byla licence na výrobu prodána do USA.
4 JirkaF:
Astra G, Vectra B a Zafira A stoprocentně nemají vypouštěcí šroub oleje na převodovce, musí se sundat celé spodní víko. Osobní zkušenost. (pokaždý jsem byl jak olejovej mužíček )
4 Spermin:
Naprosto s Tebou souhlasím.
END
Důležitá věc. Všechny tyto přípravky jsou zkoušené na závodních vozech, ale je nutno siTrdlo píše:
Slick je dobrá věc, dokonce to zlepšení a ztišení není jen subjektivní pocit, ale skutečnost. Vyzkoušeno na okruhovém autě.
uvědomit, že na těchto vozech se provádí opravy motoru po každé sezóně, ne li závodě.
Čili krátkodobé používání.
Na teflonové přípravky pozor, krátkodobě výrazné zlepšení,
dlouhodobě problémové, musí se potom doplňovat do každé náplně.
P.S. Doporučuji těm, kteří sundávají víko převodovky vyvrtat dírku, hodit šroub a zaslepit, aby šlo
v budoucnu vypustit.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
No newim, já tam slick mám, je na 80tis. a není nutné ho lít do každého oleje znova. Využívá olej jen jako nosnou látku. Poté se naváže na kov. Ale se složením se hádat nebudu, jen prostě mám na něm nalítáno 60tis. a nepřijde mi, že by se motor neějak zhoršoval. Ale tak pro klid v duši a abych spermina nerozčílil, je to samozřejmě jen subjektivní pocit.
END
2 JirkaF:
Tak co? Už jsi něco vyřešil s tím hlukem? Celkem mě to zajímá.
Tak co? Už jsi něco vyřešil s tím hlukem? Celkem mě to zajímá.
Víc kW je víc kW, to neokecáš ....
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic. ... 2064#82064
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic. ... 2064#82064
Bohužel je to na mrtvým bodě. Snad se mi během září povede vyměnit ten olej v převodovce za nový, lepší, vypraný v perwolu.Máslo píše:2 JirkaF:
Tak co? Už jsi něco vyřešil s tím hlukem? Celkem mě to zajímá.
Ale jsem celkem skeptický. Moc nevěřím, že by to mohlo pomoct, ale pro klid duše, že jsem udělal všechno co šlo. Protože dalším krokem je už jen výměna převodovky. Jenže nová stojí kolem 20tKČ + tak 7tKČ a to je moc. Nehledě na to, že pak dobře uslyším případné ostatní věci jako jsou ložiska, tlumiče a bůh ví co ještě. No a ložiska s montáží minimálně 10, tlumiče nejspíš taky. Suma sumárum 50tkč vrazit do auta za 130tKČ je docela kravina.
No uvidíme co bude.
Snažím se to udejchat....
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98
Astra H, model.:2007, Caravan, 1,7 CDTI, 74kW
Kdysi, před dávnými časy v daleké galaxii...
Astra G, Caravan, 2,0 DI, 60kW, r.v.:98